• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Desk Rev 2.0

Update!

Vandaag kwam de postbode eens langs met een pakketje kabels:
IMG_20130502_163330_zps05ca2006.jpg


2de poot is ook al klaar, maar moet nog geplamuurd en geverfd worden.
IMG_20130502_202247_zps4597b324.jpg


Poot 1 geverfd:
IMG_20130502_202257_zpsff69dd8e.jpg


Poot 2 nog niet geverfd:
IMG_20130502_202311_zps6609fe31.jpg


Meer updates als ik de 2de poot heb geverfd, want dan kan ik beginnen met alles in elkaar te steken :p (moet wel nog WC en kleinere glasplaat hebben)

(oh how i hate my cellphone camera)
 
UPDATERRRRRRRRTTTT!! :D :D

Ik ben zo blij dat ik het eindelijk gehaald heb tot deze status:

Op de pootjes :D


Cable management:


Paar uur klooien met kabels in orde te krijgen...


Al nacht:


Eindelijk aan!


Probleempjes:
- Tray gaat moeilijk dicht mede door te hoge muis, tray moet verlaagd worden met spacers
- Kabelbende is een beetje overdreven
- Net te weinig hete lijm om de HDD standoffs vast te maken (want schroeven werkt niet)
- bij 1 sata kabel is de sleeve losgekomen door de hardhandige aanpak
- met stock koeling kan de glasplaat er niet op...
 
Daar wordt er nog aan gewerkt :p
Nu ik meer hete lijm cartriges heb, kan ik verder met de cable management. Toch stoote ik op het probleem dat ik geen rekening heb gehouden met de pomp die in de achterkant moet. Die heeft natuurlijk geen molex aansluiting :icon_frown:
Dat wordt dus een extra gat maken, of de pompkabeltjes te verlengen.

Voor de rest vindt ik zelf dat het er mooi uit ziet :p
 
Bedankt!
Ontwerpen is ook niet echt m'n ding :p
Maatwerk zeker niet, want alles past niet precies op elkaar.
Heb nog een probleem: de tobo tray is te zwaar voor de baseplate. Dus die moet ik ook nog op een dag vervangen naar MDF...
Als je wat geld hebt om hout te kopen en 2 rechterhanden zou ik zeggen, doen! (zelf ben ik onhandig, maar het lukt nog :p)
 
Ff een kleine update:

Bestelling geplaatst en afspraak gemaakt met de glassnijder :D
De top cover moet nog bijgezaagd worden omdat anders het glas niet past.
Ik heb ook 3 meter slang gekocht van een onbekend merk, voor €1/ meter, en die doet het zeer goed. Ik heb die in de zon gelegd met een draaiende loop (met demi water & azijn) en hij wordt niet troebel :p

Ik moet ook nog een S-ata DVD brander hebben, want nu met IDE past hij niet. De losgekomen sleeving moet ik ook zonodig bijwerken, maar dat doe ik als ik de WC inbouw.

De doorzakkende tobo tray is ook gefixt met extra schroeven zodat het gewicht niet over 2, maar over 5 schroeven verdeeld wordt.
Ook moet ik het PCB van m'n grafische kaart schoonmaken, want er ligt een soort plakkende substantie op die stof aantrekt.

Update met foto's komt bij binnenkomst van de WC parts!
 
demi water + azijn in de zon? haha terug naar natuurkunde klas please :p haha

je heb nu 10x meer kans op algengroei als van tevoren :p

Heb ook al eens een 1 euro slang gebruikt, maar die krengen harden uit als een gek, waterkoelings slangen(merkslang) staan erom bekend dat ze zacht blijven, daarom worden ze soms troebel indd , die PVC slangen die je nu heb worden knoer hard en zullen in verloop van de tijd rondom je fitting scheurtjes vertonen (eigen ervaring met 13mm pvc slang icm een Bitspower 1/2e black fitting.
 
Ik snap niet echt waarom die dan zo hard worden, die slangen zijn toch gemaakt om water door te voeren?
Maarja, is gewoon een testje, die ga ik dan in m'n desk plaatsen, en daarna vervangen door echte WC slang. (komt omdat m'n budget te klein was voor echte WC slang)
 
na 1 dag : cheapo PVC slang

IMAG0628.jpg


IMAG0624-1.jpg




na 2 weken, slangen waren echt dik uitgehard, zou het persoonlijk echt niet doen, veel meer kans op lekages, als je met knel koppelinen werk is het nog gevaarlijker omdat je het materiaal dunner maak en dus nog gevoeliger word voor scheurtjes/uithardings scheuren :)

niet om af te kraken etc, maar gewoon mijn ervaring :)
 
Heb net die slangen geflushed, ze zijn nu erg zacht, weet niet waarom. Die ligt hier nu al 3 dagen te draaien, met stilstaan etc.. zoals in een normale loop. Nu met tempverschillen (zoals 80°C max)
Ik ga dan nog een week of 2 testen en kijken of er verandering is :p (ik ga zowiezo echte WC slang kopen als ik het geld ervoor heb)

EDIT:
Ik heb nu eindelijk een molex extension kabel gemaakt van +- 1 meter, deze is nu ook al gesleeved, maar ik heb er geen foto van:
 
Laatst bewerkt:
Eventjes een updatert:
M'n rare oranje Geil Corsa's werden eventjes zwart gespoten:
Voor:
IMG_20130519_153018_zpsdcf6e15a.jpg


Na:
IMG_20130519_174547_zps59fea35f.jpg


Beetje gemist van naast de sticker, maar in het echt ziet het er veel beter uit :p
 
Laatste update!

Vandaag kwam er een meneer met een pakket aan de deur:
DSC02491_zpsae06c503.jpg


Dus ik dacht openen maar!
DSC02492_zps1cf9569d.jpg


Ja k.3nny, echte WC slang :p
DSC02493_zpsdea30dc4.jpg


Koelvloeistof (lekkere kleur zeg!)
DSC02494_zpsf3ed3e80.jpg


Ff de pc strippen:
DSC02495_zps9aae7096.jpg


De gaatjes voor de slang erdoor te steken waren voor 16mm ofzo, de slang was 19-20mm, dus ik dacht: "eventjes gat groter maken..." en zie wat er van komt:
DSC02496_zpsd6c5eef9.jpg


WC blokje, alles eindelijk op de top panel gezet:
DSC02497_zps16ae8be2.jpg


Slang trekken:
DSC02498_zps4327f391.jpg


Eerste vulling:
DSC02499_zpsbaa4a48e.jpg


FINITO!
DSC02500_zps65383b8d.jpg


De Desk wordt niet warmer dan 38°C, maar dat komt denk ik door de bitfenix spectres die allemaal 800 of 900 rpm doen i.p.v. de echte 1000 rpm... Lekker stil, maar jammer genoeg niet veel pit...
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Quint0sz Quint0sz - Quint - Flat desk PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
Vannos Vannos: Pc and desk gallary Gallery & Build Logs 2
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
P Desk-case advies Cases en Modding 2
M Bringing back the desk in desk mods Cases en Modding 8
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
JaPeMo JP[D]: Ikea Jerker PC Desk.... Gallery & Build Logs 22
B Desk XXL Gallery & Build Logs 7
B Desk icm tube res Waterkoeling 7
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3
Freddy Vector Desk / Bureau behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
Hightower the desk by Hightower Gallery & Build Logs 535
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
Freddy Freddy's Cross Desk :) Gallery & Build Logs 373
B Desk pc design eerst in karton maken. Cases en Modding 1
B Bouli - Patrick Boelhouwer - Bouli's PC / Bouli's Desk Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
jev09 The Desk "Red Dragon" Gallery & Build Logs 52
H Even voorstellen, Haraldje - ROG DESK - Harald de Vries Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
CDA441 Project: The Desk Gallery & Build Logs 178
R Nieuwe Build: JeMi Desk Gallery & Build Logs 11
L Liahkim - Youri - Thermaltake GT10 en binnekort Cross desk van RH! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
PasLis Desk Art Gallery & Build Logs 509
P Primus Gamma rev - Corsair 780T mod Gallery & Build Logs 1
DaGreatRV EK-FC R9-290X (Rev.2.0) en XFX R9 390 DD Black Edition past niet. Waterkoeling 8
Pharlap [CANCELLED] Aqua Computer AquaTube rev. 1.1 (Reservoir, Zilver) Verkocht 6
shicomu Gelid icy cool rev.2 HighFlow Product Reviews 3
shicomu Leverbaarheid GELID Rev. 2 ICY VISION HighFlow Computer Cooling Shop 27
AverageNinja Koolance CPU-370 Rev. 1.1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
dave-firsttimer:) (UN)Designs Absolute Pump Bracket Rev.3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
J Koolance COV-RP450 Rev.2.0 D5 pomp top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Tath [IN-ACTIVE] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 0
Tath [REFUSED] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 1
B Alphacool NexXxoS Pro II Radiator Rev. 2 & Phobya Balancer 450 silver nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
the_cyberspace Enzotech SNBW-Rev.A HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Luculenus [IN-ACTIVE] 2x MCP655 met Koolance RP-452X2 rev 2.0 dual bay reservoir Verkocht 7
DGM [VERKOCHT] MCP350 + EK-DDC X-TOP Rev.2 Acetal Verkocht 4
DGM Swiftech MCP35X Reservoir - Rev 2b HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P Koolance RP-452X2 Rev 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Luculenus Waterkoeling LGA2011 Rev 2.0~ ( HD7970+meer) Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan