• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vrijheid van meningsuiting of aanzetten tot haat?

JW.

New member
De afgelopen dagen is het in verschillende moslim landen erg onrustig nadat dit (achterlijke) filmpje op het internet verscheen.


Zo werd er In Libië de Amerikaanse ambassadeur gedood
Christopher-Stevens.jpg


En in andere moslim landen liggen verschillende ambassades onder vuur, zoals de Duitse in Sudan.
Khartoum_Duitse_am_2520387q.jpg


Als klap op de vuurpijl lanceert Geert Wilders weer eens de slogan "vrijheid van meningsuiting"
Bron: Wilders zet anti islamfilmpje online

De maker van dit filmpje (Nakoula Basseley Nakoula) is echter een veroordeelde crimineel.

En de cast van de film heeft aangegeven misleid te zijn...
In de uitgebreide trailer op YouTube is duidelijk te zien dat stukken waarin de islam wordt bekritiseerd, zijn nagesynchroniseerd.

Lijkt mij geen vrijheid van meningsuiting Mr Wilders, maar aanzetten tot haat!
Blijkbaar heeft Mr Wilders liever dat ook Nederlandse ambassades met de grond gelijk worden gemaakt....
 
Moslims reageren altijd met geweld. Want zo werkt dat blijkbaar in hun religie/cultuur/woestijn of leemhutje.

Om eerlijk te zijn?
Het zal mij echt een rotzorg wezen wat ze daar allemaal doen.
Ze doen maar.

Het zal mij pas echt wat interesseren als een stel van die doorgedraaide religie gekken hier in Nederland door het lint gaan.
Voor de rest? geen aandacht aangeven. :)

Vrijheid van meningsuiting of aanzetten tot haat?
Noem het eerder satire.
Als een bevolkingsgroep word bekritiseerd valt het tegenwoordig allemaal onder aanzetten tot haat.
 
Een bekritiserende video over een geloof beantwoorden met geweld...
Dat is simpelweg niet goed te praten.

Met dit hele gebeuren met Wilders niets maar dan ook niets mee te maken.
Als hij het vrijheid van meningsuiting noemt is dat toch zijn ding? en als hij een video (ongeacht welke content) op zijn persoonlijke site zet is dat ook zijn goed recht.

Als een bevolkingsgroep er met geweld op gaat reageren is dat dan goed te praten? moet je dan de schuld leggen bij de gene die de video online zet of deelt? nou dacht het niet he.
 
Wilders doet dit soort dingen al jaren en heeft vrij weinig te maken met dat hij de verkiezingen heeft verloren.

Maar waar gaat dit topic nou over? over de 'anti' islam video of dat Wilders de video op zijn website zet?
Als we een discussie gaan houden over iemand die een video op zijn site zet... dan ben ik wel klaar met dit topic.
 
Misschien was het je nog niet opgevallen, maar dit is een probleem gestuurd forum over techniek en met name computer koel techniek.
Met een dergelijk onderwerp als mensenrechten hoor je wellicht beter thuis op het FOK forum, of iets dergelijks. Als ik meer interesse ervoor zou hebben had ik je beter kunnen verwijzen.
Daarnaast is deze discussie nutteloos aangezien er geen antwoord noch een oplossing uit voort kan stromen en dus is het doel louter bekvechten over gevoelige onderwerpen.
Afsluitend, je deducties zijn nogal kort door de bocht en duiden op een bevooroordeelde mening over bepaalde zaken omtrent dit onderwerp.
 
Zo het kan normaal reageren, bel de krant!

Volgens mij heet dit onderdeel op het forum "Het leven --> Nieuws en Sport".
(t was redelijk in het nieuws... mocht je het gemist hebben).
En er komt oa geen discussie uit voort dankzij de inhoudsloze reacties die gegeven worden.

De manier waarop ik mijn "bevooroordeelde" reactie geef, is nu net het recht dat ik heb op vrijheid van meningsuiting (of een manier van aanzetten tot haat?). Daar waar het topic naar vernoemd is... dus!
 
Dat dergelijke zaken te zien zijn op de tv of te lezen in de krant, wil nog niet zeggen dat in ieder geval mijn favoriete forum ook nog eens vervuild wordt door dergelijke materie. Vandaar dus ook mijn dislikes.

Verwacht hier (nogmaals, in mijn optiek) geen ellendig lange discussies over, daarvoor hebben ze een site als HWI.
 
Vind dit echt onzin op t forum , en maar zeuren als t forum straks weer down is door die idioten die doorlinken , was met 9/11 ook t geval weet je nog ? Kan je weer niet op t forum en moet je tegen zo'n arabisch plaatje aan gaan zitten kijken omdat t hacked is :S

Dit is geen vrijheid van mening meer maar gewoon t vuurtje opnieuw aanwakkeren op een wettelijk geoorloofde manier ...
 
Dit is geen vrijheid van mening meer maar gewoon t vuurtje opnieuw aanwakkeren op een wettelijk geoorloofde manier ...

De enige reden waarom dit word gezegd is omdat de moslims 9 van de 10x met geweld reageren.
Mensen zijn bang voor geweld en daarom keuren ze dit af.

Politiek correct noem ik dat.

Als dit soort dingen over christenen word gezegd dan zie ik zelf niet zo snel de ambassades bestormd worden.
 
Het is een actueel onderwerp waar best over gediscussieerd mag worden vind ik, voor mensen die het interesseren en zich ermee bezig houden.
Houdt je hier niet zo van, kan je topic gewoon links laten.
Denk dat veel mensen bepaalde topics niet openen alleen al bij het lezen van de topictitel die ze niet interesseren, dat kan men dus ook wel bij deze doen :)

Het filmpje is overigens belachelijk, maar laat ook wel duidelijk zien hoe belachelijk die extremisten zijn door zo extreem te reageren op een belachelijk filmpje.
Misschien was de bedoeling van de regisseur niet het aanzetten tot haat, maar het laten zien hoe extreem die extremisten zijn ofzoiets.. kan het niet zo goed verwoorden :p
 
jongens, zolang er al mensen waren werden er hoofden gehakt, mensen opgehangen, vrouwen op brandstapels gelegd, hele bevolkingen uitgeroeid. Alleen om geloof, macht..... Dus wat tegenwoordig afspeelt zal er ook niet veel van veranderen.
 
Iets wat in het buitenland gebeurt zal niet snel hier in Nederland gebeuren.

De acties en stappen die in dat soort landen worden genomen, zijn begeleid door aandachtstrekkers. Helaas zijn een hele boel mensen zo levenloos om hun mening op zo'n gewelddadige manier te uiten. Gelukkig zijn de Moslims in Nederland wel een stukje verstandiger en nemen we dit soort praktijken niet meer serieus.

Kort gezegd, Wat daar allemaal gebeurt is het zogenaamde "Moslims waar je niet mee moeten geinen".. Helaas maar waar.
Belachelijk en Misselijkmakend om zulk nieuws op tv, internet en kranten te zien/lezen.
 
Iets wat in het buitenland gebeurt zal niet snel hier in Nederland gebeuren.
De acties en stappen die in dat soort landen worden genomen, zijn begeleid door aandachtstrekkers. Helaas zijn een hele boel mensen zo levenloos om hun mening op zo'n gewelddadige manier te uiten. Gelukkig zijn de Moslims in Nederland wel een stukje verstandiger en nemen we dit soort praktijken niet meer serieus.
+ De mensen hier willen niet zo graag naar de gevangenis.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bunbun Berekenen van waterkoeling koel capaciteit Handleidingen en Installatie Tips 3
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
CDA441 Onderkant van beeld op scherm(en) trilt AMD / ATI 1
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan