• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:)

darkalien

New member
hallo iedereen,


ik denk er al een tijdje over om watercooling te nemen,
dit omdat mijn hardware leuke temperaturen haalt en de 5 fans tehoren zijn:)

op dit moment zijn allebij mijn videokaarten 70 graden, en dit is na een dag bijna idle zijn.
vanochtend mijn pc aangezet om mijn HDD te defragmenteren hij was 70% gefragmenteed:)

en mja als ik dan ook nog eens leuk ga gamen dan stijgt dat natuurlijk en dan gaan die vinnetjes weer harder draaie je kent het wel...

Cpu haalt tijdens een passmark burn in test 95 grade

ben helaas een ramp met geld maar vakantie geld is altijd leuk:)

maargoed.


ik zal hieronder posten wat ik in mijn kast heb zitten en dan hoop ik dat iemand mij kan vertellen wat een leuk setje hiervoor zou zijn en wat het prijzenkaartje hiervan zou zijn,
en voor het gevoel zou het helemaal top zijn dat iemand mischien kan helpen om het in te bouwen:).


Budget: Variabel, ik weet niet voor hoeveel je een redelijke set heb, des noods spaar ik nog enkele maandjes:) (ik had rond de 200/300 in mijn hoofd?)
Hardware:

Kast: Antec Nine Hundred Two - Midtowermodel Link


ASUS P6T SE - Moederbord - ATX - iX58 - LGA1366 Socket - UDMA133, Link
Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz - LGA1366 Socket - L3 8 MB

Antec TruePower New ??-750

Club 3D Radeon 4890 1GB, 2xDVI, PCIe
en nog een Radeon 4800 Series van AMD zelf.
Link en link

2x 1TB HDD
1x 32GB SSD


ik wil graag beide videokaarten en de cpu koelen, geheugen lijkt mij niet snel nodig?
oorzaak is:
Warmte van de hardware zelf,
ik hoop/vermoed dat de watercoeling stiller is dan de 5 Ventilatoren in de kast zelf.
Videokaarten zijn een beetje overclocked.

Radiator wil ik proberen om hem in de kast te plaatsen, Link
de fans voorop wil ik er mogelijk uit halen en daar achter heb ik een boel ruimte.
en anders komt alles lekker buiten de kast:)


hier de link naar de winkelwagen, ik hoop dat het een beetje netjes bij mekaar gezocht is:)
Voorkeur zo goedkoop mogelijk maar wel goed, dat ik niet halverwege de zomer er achter kom dat het niet goed genoeg koelt ofzo en dingen moet vervangen.




ik heb zelf dyslectie en ben altijd bang dat ik over dingen heen lees als ik zelf kijk naar wat ik nodig heb:)
en als waterkoeling leek vermoed ik dat jullie VEEEEEL sneller kunnen zeggen wat goed/slecht is.
+ jullie ervaring is ook een boel waard uiteraard:)

hieronder 2 foto`s van de kast+inhoud.
mochten jullie vragen tips/opmerking hebben dan hoor ik ze graag :)


IMG_1069.jpgIMG_1074.jpg




Edit: bericht aangepast op Coolfris zijn aanrade:)
 
Laatst bewerkt:
Je wilt de CPU en de videokaarten gaan waterkoelen?

Wat is je budget?

Ik raad je aan om ook even dit topic door te nemen: http://forum.highflow.nl/f40/advies-nodig-voor-een-waterkoeling-setup-1653/
Dat is een goeie leidraad om zelf een begin te maken met het samenstellen van een waterkoelset. Daarna kan ik of iemand anders je verder op weg helpen.


Voor de CPU + de 2 videokaarten heb je minstens een 240mm radiator nodig (of 2x 120mm rads). Twee keer 120mm radiatoren zijn nog wel intern te plaatsen in je kast. Een 240 past meen ik ook intern (bovenin) of met wat modden voorin op de plek van de drive bays. (Zie hier)

Een 360 mm radiator zal zeker buiten de kast geplaatstt moeten worden zoals bijvoorbeeld op de foto hieronder:

dscn1163yn.jpg



In verband met de ruimte in je kast is het misschien het handigste om een bayreservoir/pomp combinatie te nemen.
Die staan hier tussen: Bay Reservoirs


Maar neem aub dat adviestopic even door en stel een winkelwagentje samen zodat we verder kunnen sleutelen aan je set. :)

http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
Weet je zeer dat je geld in waterkoeling wilt gaan steken? Persoonlijk zou ik eerder dat geld wat je kwijt bent in een nieuw systeem/onderdelen steken ipv geld te pompen in waterkoeling voor verouderde hardware. Nieuwe grafische kaart zou een veel beter idee zijn.

Bijvoorbeeld een gpu block voor je grafische kaarten: EK-FC4890 LT (Light) - Acetal . dat is 2 x €60.- = €120.- voor kaarten van 5 jaar oud. Kun je beter een 2e hands 6950/6970 op de kop tikken (met een gpu waterblock ofzo) en kijken of je de 2 4890 kaarten verpatsen (denk €35-€50 p/s).

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou wat meer geld in het upgraden van de performance stoppen.
 
mja, mja i had gehoopt door middel van de waterkoeling dit systeem beter te kunnen overklocken,
en mocht het niet helpen dan rekening houden met de huidige kaarten als ik wat anders bestel.
Maaar! ik ga nog even rondkijken voor de videokaarten bedankt voor het meedenken,

langzaam verder sparen en dan mischien club3d radeon hd 7870xt jokercard bestellen:)
tenzij ik zometeen gevloek ga horen en iedereen wat anders aanraad:)

Edit:

Ik denk dat ik het zoizo in stappen ga doen,
Eerst nieuw mobo of videokaart, hierna de ander.
Dan extra geheugen, Dan watercooling.
Bedankt voor het meedenken iig.
 
Laatst bewerkt:
Misschien ook even meegeven, en ik begrijp niet dat niemand dat hier aangehaald heeft, maar in elk geval je CPU temps horen niet zo hoog te zijn met je huidige Koeler bij stock en onder normaal gebruik. Nuja, zoals je zelf al aangeeft ga je toch eerst wijzigingen doen, als je daarna nog nood hebt aan waterkoeling zie je wel ;)
 
De cpu temp lijken mij goed te verklaren.. op de cpukoeler zit geen fan als ik het goed zie, de enige airflow over dat ding komt van de casefan op de achterkant.
 
er zit 1 Grote Fan boven de cpu, er zit er een naast (achterkant van de pc) en er zit er 1 op de zij plaat die alle 3 richting de cpu kijken,
weet uit mijn hoofd even niet op te noemen welke kant de flow op ging maar ze werkte mekaar allemaal netjes mee
kast is overigens beetje aangepast, de 2 videokaarten zijn eruit, het is 1 r9 geworden.

http://www.blueaurapc.com/part_info.php?part_id=systemcase_12 hier zie je de andere fans makkelijker op
 
Die grote fan boven je cpu koelt de cpu niet hoor.
Zorgt er alleen maar voor dat de warme lucht je kast uit komt.

En je fans staan niet gericht op je cpu. (het zijn nu outtake fans)
Dan zou je ze moeten omdraaien. Maar dan heb je helemaal geen flow meer door je case.
 
"koop" een corsair all in one setje, dat is echt de beste goedkoopste en simpelste oplossing, deze setup een custom waterkoelings set, kan je beter gelijk een cpu mobo en SSD upgrade doen.

maar dat is mijn mening :D!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Bas9466 ik wil deze winkel zeer zeker op de goede manier nog 1x bedanken HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Bas9466 Wil mij even voorstellen. Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
M Yeey ik ben jarig :D nu wil ik aandacht xD Felicitaties 13
radmiraal vraag/mening over nieuwe setup die ik wil gaan bouwen Hardware & Software 3
tomasvanderpijl [CLOSED]Waarde onderdelen die ik wil gaan kopen Gesloten 2
CDA441 [CLOSED]Waarde van computer die ik wil kopen Gesloten 9
P [IN-ACTIVE] Modder die een LED strip kan/wil solderen. Gevonden 3
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
Cygnitr0n Wil een nieuwe icon in het leven roepen HighFlow Forum 3
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
S Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
olympus [REFUSED] Persoon wie 18+ is en zich wil identificeren Gevonden 11
Rico Systeem wil niet opstarten!... Problemen & Oplossingen 43
D fujitsu siemens scaleo p wil niet meer opstarten? Problemen & Oplossingen 1
D oqo e2 umpc wil geen verbinding maken met wifi. Problemen & Oplossingen 0
D moederbord wil niet aan? Hardware & Software 1
boefmans laatste check: wil volgende week bestellen :-) Advies Waterkoeling Setup 7
Ludwig Ik wil de boel koeler hebben Advies Waterkoeling Setup 26
maomanna Wat is je hobby en welke zou je wil je nog wel willen hebben? Algemene Discussies 67
Fryslanboy PC wil niet opstarten/dingen branden door/rook Hardware & Software 2
D Noob wil starten met wc voor 1366 met mogelijkheid tot uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
Xtrafresh Een Glaciator die ik wél wil kopen ziet er zó uit: Overige Koeling 17
J wie wil mij helpen?? Advies Waterkoeling Setup 12
B Bestelling al geplaatst, maar wil nog iets bij bestellen en laten mee verzenden HighFlow Computer Cooling Shop 3
Fedmas Fedde wil ook wat! - Geweldig HF! HighFlow Testimonials / Shopreviews 9
Wouter Nieuwe mods. Welke wil jij er op hebben? HighFlow Forum 21
Kadett Wil je eindelijk je WC spullen bestellen..... Algemene Discussies 22
B Ik wil een kernreactor bouwen Waterkoeling 27
Sanders RAID0 Instellingen wil niet: SATA schijven met Asus Maximus II Formula P45 Problemen & Oplossingen 18
H EVGA Classified E760 wil niet meer booten Hardware & Software 23
B Wil aan waterkoeling beginnen, wat n00b vragen! Waterkoeling 11
S Lucht wil er niet uit Waterkoeling 6
C wil overstappen naar waterkoeling Waterkoeling 6
stravinski 1,5tb schijf Samsung wil niet Formateren Hardware & Software 37
Don_Holio De lucht in de loop zit niet waar ik het wil Waterkoeling 2
meneer peer ik wil mijn Q9450 waterkoelen, hoe? Advies Waterkoeling Setup 21
Sw333t Wil gaan kijken naar een WC setup, maar snap er weinig van wat ik allemaal nodig heb. Advies Waterkoeling Setup 5
stravinski [windows probleem] wil niet inloggen Hardware & Software 2
B Nieuwkomer wil geen lucht Waterkoeling 29
R Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 29
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
stravinski www.DeBestePagina.nl wil Highflow.nl toevoegen... HighFlow Computer Cooling Shop 2
Freddy Welke auto rij je nu en welke "wil" je rijden :) Algemene Discussies 1836
Robin Koeling verbeteren mogelijk? Overige Koeling 7
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
R Caselighting met Philips Hue mogelijk? Cases en Modding 2
Z Fractal Design R5, 7700K, 1080Ti SLI zo stil mogelijk? Advies Waterkoeling Setup 29

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan