Niet alleen de videokaarten in SLI, ook de Aquastreams van
Aqua-Computer zijn tweemaal vertegenwoordigd!
Zie hier de twee
Aqua-Computer Aquastreams XT Ultra's serieel met elkaar verbonden, die het hart vormen van de waterkoeling setup en voor de nodige pompkracht moeten zorgen
En uiteraard moest er ook een aftapsysteem komen, in dit geval in
Bitspower-vs-
Koolance style yumyum
BlingBling FTW
En de pompjes ingebouwd in de kale zwart gecoate kast
Eindelijk kan er dan begonnen worden met het aansluiten van de slangen. De originele prototype setup (gemaakt in Sketchup) is overigens gewijzigd, dit door het gebruik van een nieuw CPU-blok die ik ook als eerst van gekoeld water wilde voorzien in mijn setup.
In plaats van:
Res->
Pompen->GPU->NB+SB->CPU->Mosfet->Rad->Res
is het geworden:
Res->
Pompen->Rad->CPU->Mosfet->NB+SB->GPU->Res
Om dit te realiseren is het BP slangetje nu anders in gebruik namelijk achter de Flowmeter die weer aan de tweede
pomp vastzit. Het water wordt op die manier om de harddisk heen naar boven toe geleid richting de sexy Aquatube, die nog steeds uber sexy is
Voor de oplettende gebruiker, nee de harde schijf zit er niet verkeerd in
Eén van de stealth and cleanlook-mods, maar meer daarover later
Had overigens SLI-tubes besteld, maar vond die erg smal en gewone
fittingen met normale tube ertussen paste ook beter bij het geheel en zorgt ook voor een betere flooow, en ja dat willen we natuurlijk wel hebben!
Gelijk de mogelijkheid om te laten zien welke kickass tube wordt gebruikt
Hier de dubbele GTX295 sandwich in Quad-SLI :055:
GTX295->NB/SB
Bitspower N780NS blok:
En ja je ziet het goed ook ik ga voor de anti-klem look
Living on the edge "Aaaaiiaight!"
More Tubing!
Had eerst alleen normale
fittingen op de blokken, om zo korten bochten te maken van nb/sb naar CPU en CPU naar Mosfets, maar de afstanden waren te kort en de slangen maakten hierdoor een te scherpe bocht. Dit was iets waar ik nog geen ervaring mee had en geen rekening mee had gehouden, aangezien het de eerste keer is met waterkoeling, maar dit was zeker een "lesson learned"
Na veel uitproberen, heb ik het opgelost door een 45gr+
fitting te gebruiken op de Inlet van het CPU-blok en deze te verbinden met een 90gr
fitting op de
radiator. De Outlet van het CPU-blok kon op deze manier met een niet al te grote bocht hier om heen richting mosfet. De mosfet aansluiten was nog het moeilijkst, aangezien deze te dicht op het CPU-blok zit.
Vond zelf deze oplossing het beste en het netste, zo kort mogelijk en zo weinig mogelijk wirwar van slangen door elkaar heen. Ook was zo de
EK Supreme HF nog goed zichtbaar
Rad->CPU:
Rad->CPU->Mosfet:
To be continued..
Volgende update complete tubing en.."Fill it up Scotty!"