• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vuxx's +* VuXXinator *+ [Quad SLI GTX295's and Cosmos S]

11snsiu.jpg


Zoals beloofd nog meer lekkers ;)
Dit keer een shotje van de tweede bestelling bij HighFlow, wat weer supersnel en goed werd afgeleverd, hulde aan HF!
icon14.gif


ak8tx0.jpg


Zoals op de foto te zien is, heeft de D-tek Fuzion V2 plaatsgemaakt voor de nieuwe HF edition van de EK Supreme!
En om in hetzelfde thema te blijven is er gekozen voor de flavour: nickel-plexi! Zoiets als Duo en Penotti maar dan anders :p

2zsv9cg.jpg


Speciaal van EK voor het WK, the EK Supreme HF WK Dutch Edition!

33a5gg6.jpg


Ook nog meebesteld, een interne usb extension van NZXT: NZXT IU01 Internal USB-Hub, die één (dubbele) interne usb poort en een molex connector nodig heeft en deze dan uitbreid in drie (dubbele) interne usb poorten en twee externe usb poorten. Dit om al mijn aquacomputer shizzle en alphacool lcd aan te sluiten zonder allemaal (lelijke) usb-kabels naar m'n mobo te moeten routeren. Heel handig en aan te bevelen als veel (interne) usb-kabels in gebruik zijn. In een latere update nog een shotje te zien hoe deze in gebruik is.

2r7bp5v.jpg


En hoe de EK Supreme HF er echt uitziet ;)

5cycmu.jpg


Erg fotogeniek die EK Supreme HF ;)
vdlf6g.jpg


1zpijb7.jpg


2dmfcc0.jpg


Heel belangrijk.. toch Vincent ;) hehe
nda8o7.jpg


Niet alleen de bovenkant, ook de onderkant is flink bewerkt!
Zoals er te zien is heeft het een flinke mirror finish wat de koeling flink ten goede komt!

13zqzvk.jpg


Case badge in action ;)

jgqkaf.jpg


En hier dan gemonteerd op het moederbord, looking nice :D
9umb6v.jpg


167qm2q.jpg


En daar zijn ze hoor! Zie hier de cpu- en moboblokjes met de Bitspower Black Sparkle fittingen! FTW!! :D

25qdpqo.jpg


5jwhs4.jpg


34t76gp.jpg


Hierbij dan het einde van de fotoshoot van de EK Supreme HF! :D
 
11snsiu.jpg


Niet alleen de videokaarten in SLI, ook de Aquastreams van Aqua-Computer zijn tweemaal vertegenwoordigd!
Zie hier de twee Aqua-Computer Aquastreams XT Ultra's serieel met elkaar verbonden, die het hart vormen van de waterkoeling setup en voor de nodige pompkracht moeten zorgen :D

vwu22p.jpg


En uiteraard moest er ook een aftapsysteem komen, in dit geval in Bitspower-vs-Koolance style yumyum :D

142tvma.jpg


BlingBling FTW :eek:

2z6rrbr.jpg


En de pompjes ingebouwd in de kale zwart gecoate kast :)

2jd18c6.jpg


21c9vuf.jpg


24parzs.jpg


Eindelijk kan er dan begonnen worden met het aansluiten van de slangen. De originele prototype setup (gemaakt in Sketchup) is overigens gewijzigd, dit door het gebruik van een nieuw CPU-blok die ik ook als eerst van gekoeld water wilde voorzien in mijn setup.
In plaats van:
Res->Pompen->GPU->NB+SB->CPU->Mosfet->Rad->Res
is het geworden:
Res->Pompen->Rad->CPU->Mosfet->NB+SB->GPU->Res

Om dit te realiseren is het BP slangetje nu anders in gebruik namelijk achter de Flowmeter die weer aan de tweede pomp vastzit. Het water wordt op die manier om de harddisk heen naar boven toe geleid richting de sexy Aquatube, die nog steeds uber sexy is :D

wmcvfk.jpg


Voor de oplettende gebruiker, nee de harde schijf zit er niet verkeerd in :p Eén van de stealth and cleanlook-mods, maar meer daarover later ;)

Had overigens SLI-tubes besteld, maar vond die erg smal en gewone fittingen met normale tube ertussen paste ook beter bij het geheel en zorgt ook voor een betere flooow, en ja dat willen we natuurlijk wel hebben!
Gelijk de mogelijkheid om te laten zien welke kickass tube wordt gebruikt :D

Hier de dubbele GTX295 sandwich in Quad-SLI :055:

2hz6c1h.jpg


2rc7itl.jpg


GTX295->NB/SB Bitspower N780NS blok:

ehc3mp.jpg


En ja je ziet het goed ook ik ga voor de anti-klem look ;) :D
Living on the edge "Aaaaiiaight!"

5zqvkl.jpg


More Tubing!
Had eerst alleen normale fittingen op de blokken, om zo korten bochten te maken van nb/sb naar CPU en CPU naar Mosfets, maar de afstanden waren te kort en de slangen maakten hierdoor een te scherpe bocht. Dit was iets waar ik nog geen ervaring mee had en geen rekening mee had gehouden, aangezien het de eerste keer is met waterkoeling, maar dit was zeker een "lesson learned" :p
Na veel uitproberen, heb ik het opgelost door een 45gr+fitting te gebruiken op de Inlet van het CPU-blok en deze te verbinden met een 90gr fitting op de radiator. De Outlet van het CPU-blok kon op deze manier met een niet al te grote bocht hier om heen richting mosfet. De mosfet aansluiten was nog het moeilijkst, aangezien deze te dicht op het CPU-blok zit.
Vond zelf deze oplossing het beste en het netste, zo kort mogelijk en zo weinig mogelijk wirwar van slangen door elkaar heen. Ook was zo de EK Supreme HF nog goed zichtbaar :)

Rad->CPU:

2cgopra.jpg


2jamh53.jpg


Rad->CPU->Mosfet:

izxhxu.jpg


20f53xh.jpg


To be continued..
Volgende update complete tubing en.."Fill it up Scotty!" :D
 
Ziet er goed uit!!

Ik zie dat je 1/2 slang over 1/2 fittingen doet zonder slangklemmen... de keren dat ik slangklemloos heb gewerkt gebruikte ik altijd een slang met een kleinere diameter dan de fitting... 3/8 slang op 1/2 fitting... dan zit het super strak en lekvrij er op...

1/2 op 1/2 ik wet niet of dat ook wel goed gaat...vooral als er veel spanning op een slang staat door een strakke bocht... heb je getest of het zo ook dicht is buiten je case???
 
Thanks!
Ja gaat zeker goed hehe, heb buiten de case getest en ook binnen. Slang zit retestrak over de fittingen heen. Ben overigens niet de enige, zo weet ik uit mijn hoofd dat Quadcore, Vincent en K0G3L, dezelfde tubes (Tygon R3603) en Bitspower fittingen gebruiken, en met succes :)

Andere combinaties weet ik niet of dat ook allemaal goed werkt, Tygon zit wel strakker dan de Feser heb ik het idee (had voor experimenteren met verschillende loops wat Feser tubes gebruikt).

Uiteraard is het allemaal wel op eigen risico ;)
Te scherpe bochten heb ik zelf zoveel mogelijk vermeden, als ie te scherp is gaat de slang al van nature raar buigen/knikken. Zelf vond ik dat dat dan al een te scherpe bocht was.
Maare slang van cpu naar mosfet, of van mosfet naar nb bijvoorbeeld zit goed vast, tube blijft gewoon helemaal over de fittingen heen zitten en niet dat ie btje schuin over de fitting heen gaat zitten (wat je uiteraard moet vermijden).

Het gebruik van kleinere diameter slang zou idd een optie kunnen zijn als je er nog meer zeker van wilt zijn dat ze strak genoeg zitten :)

Maar voor de rest vind ik het er kickass uitzien zo zonder klemmen en fittingen ipv de schroeffittingen die ik eerst wilde gebruiken (thanks to Quad ;) :D)
Ziet er goed uit!!

Ik zie dat je 1/2 slang over 1/2 fittingen doet zonder slangklemmen... de keren dat ik slangklemloos heb gewerkt gebruikte ik altijd een slang met een kleinere diameter dan de fitting... 3/8 slang op 1/2 fitting... dan zit het super strak en lekvrij er op...

1/2 op 1/2 ik wet niet of dat ook wel goed gaat...vooral als er veel spanning op een slang staat door een strakke bocht... heb je getest of het zo ook dicht is buiten je case???
 
11snsiu.jpg


Een kleine update, de laatste loodjes/slangetjes ;)

RAD/CPU/Mosfet/NB/GPU regio:

30hnghh.jpg


Hier ook de inlet van RAD verbonden met de aquatube (aan de rechterkant buiten het beeld)

2j0mp2f.jpg


Rechtsboven op de vorige foto in closeup, met deze 18mm kabel-klemmen die net om de 1/2" Tygon tube heenpassen, de tube strak(ker) getrokken, zodat ie niet een beetje in de lucht hangt en ook ruim/netter over het reservoir heen gaat en zo een mooie bocht maakt richting aquatube.

65r21l.jpg


De Bitspower-snake die de tube om de harde schijven heen leidt richting aquatube.

91aplz.jpg


28v3vxi.jpg


En hier dan het totaalplaatje te zien van de tubes, reservoir is even wat schuin vanwege het vullen en verstopt zo de BP-snake en tubes achter zich :p al wordt het vullen later anders opgelost, zie volgende update!

(let niet op de schilderstape-afdekking van het reservoir, was even ter voorkoming van krassen door de reservoir houders bij het passen en meten.

2q3xeyv.jpg
 
Just go with the flow!

11snsiu.jpg


Sow...new update titled: "Just go with the flow!"

*Blub-blub*
Feser One UV Blue hier dan eindelijk in actie in een custom no-name/not to be named fles :p

2uqyvbb.jpg


Kan aardig wat koelvloeistof in het reservoir(naja eigenlijk reservoirs :p) en de rest van de setup!

2e4c1vo.jpg


2ajw5rr.jpg


mmm spa blauw met bubbeltjes? :p

2dad1rt.jpg


De EK Supreme HF hier in het smurfen-thema ;)

4sbgwi.jpg


2v3080g.jpg


30ct9qa.jpg


:055: still met m'n SLI-verbinding :D

331j8rl.jpg


Aquatube, hier de sexy bottom ;)

2u9nvv7.jpg


en sexy front ;)

2li76uw.jpg


Hier ook alvast een kijkje op de (pre)sleeved pci-e kabels, en de GPU/RES verbindingen

s4yo2w.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
VuXX Vu - VuXX - VuXXinator? ;) :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
VuXX Nieuwe build (VuXXinator) WC setup advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 0
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
arwin74 Quad sli setje Gesloten 6
Aequitis [VERKOCHT]2x Quad Radiator met leuke deal voor de snelle beslisser! Verkocht 1
I Waterkoeling [€...,-]AMD FX8150 Quad Advies Waterkoeling Setup 8
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
L 900D Quad Crossfire Build Advies Waterkoeling Setup 10
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
G [CLOSED] Quad core game pc watercooled Gesloten 2
M Socket 775 quad core, DFI lanparty x48, Antec 1200 Advies Waterkoeling Setup 2
Zwelgje [VERKOCHT] Dominator® GT 16GB Quad Channel DDR3 Kit Verkocht 3
Harjo Phobya Extreme quad 480 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
L Gtx 590 quad connecten met silverstone st1500? Hardware & Software 3
joostgvk Ultra Bright Cold UV Light - 30cm QUAD set werkt niet? Cases en Modding 7
Legendary1985 [TKA] EVGA GeForce GTX 590 Classified Hydro Copper Quad SLI (2 pack) Verkocht 2
alain-s [VERKOCHT] ThermoChill PA120.4 Quad - 480 (15mm) Verkocht 10
VoYaGeRTM Aerocool Streamliner BLACK-w/Quad blue LEDs-EN042383 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C Cartago´s Quad-Radiator Roundup HighFlow Product Reviews 2
Quadcore [TKA WC PARTS] Quad & Hayato's ... MEGA SALE !!!! Verkocht 35
fatal_error.be afmetingen ThermoChill PA120.4 Quad - 480 (15mm) Waterkoeling 4
Quadcore QUAD's R56... static lowrider build Overige Builds 664
C UV Light 30cm QUAD set: 1 adapter doet het niet = 2 lichten gaan niet aan. Cases en Modding 11
bundymania REVIEW: Radiator Comparison - TFC X-Changer 480 Quad Radi <-> Mora 2 Pro HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: Quad Radiator Roundup ! HighFlow Product Reviews 1
N Fesser quad rad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
E quad sli gtx 295 Hardware & Software 29
Quadcore Quad"s Black-edition.nl Gallery & Build Logs 241
W CPU Temps met TFC Quad, Ultra Kaze Fans en MCP350 Waterkoeling 16
D Recom quad led blower 12025BL-LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D D-TEk fusion V1 quad of niet? Waterkoeling 5
W CPU koelblok voor Intel core 2 quad CPU Waterkoeling 4
K Koolance 1/2" or 3/8" - Quad 1/4" ID Tubing Y-Splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy TFC Xchanger QUAD Waterkoeling 24
Freddy D-Tek FuZion v2 Quad Core Mid Chamber Insert Handleidingen en Installatie Tips 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan