Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Gedestilleerd water is gedemineraliseerd. Demineraliseren betekent: ontdoen van mineralen.
Omgekeerd geldt niet dat gedemineraliseerd water gedestilleerd is.
In het algemeen is gedestilleerd water zuiverder. Gedemineraliseerd water bevat altijd nog opgeloste gassen en ook nog organische verbingingen die in het oorspronkelijke water aanwezig zijn.
Ja maar dat is nog zelf iets duurder als wat ik heb betaald voor mijn demi water (iets van 1,80 ofzo ...).
Ik haal gewoon nog een demi water fles erbij bij het kruidvat ;-)
klopt... maar gedist water is beter dan demi... bij demi water meer kans op algen groei en zooi... gooi je er nog wel wat bij...antiecorrosie spul ofzo???
Moet ik dat ook weer gaan kopen pfff geen zin.
Sommige zeggen dat het geen probleem is bij alleen maar even schoon spoelen, Het blijft er niet lang inzitten he.
Vind het zowieso al belachelijk dat de producent die rad's niet gewoon al schoon afleveren, ze weten toch dat ze voor waterkoeling gebruikt worden en ze zijn al duur genoeg , kennen we zelf ook nog de boel schoonmaken
oeps... ja het ging over spoelen... ff niet meer aan gedacht... voor spoelen is demi wat goed genoeg... was ff aan het denken dat het voor het gebruik was
En wat is Flux dan precies ? behalve dan dat ik al begrijp dat dat de nog aanwezige vervuiling is in de Radiator.
Google zegt Zink chloride ...klopt dat ?
En wat zijn de (nadelige) gevolgen als je je Rad. niet volledig schoon maakt en dus nog wat vervuiling achter blijft ? zou dat schadelijk zijn voor de pomp ? of nadelig voor je koelcapaciteit of het feit dat je het in je slangen ziet stromen wat er niet zo netjes uit ziet ?
(dat laatste zou mij immers niet boeien ...dan zie je tenminste meteen je Flow )
Ik denk dat ik zilverglitter in m'n loop doe , zal er gaaf uitzien !
(grapje)
zo ver als ik de naam Flux ken is het een soldeer middel wat ik gebruik bij het hardsolderen... denk dat ook is wat sharing bedoeld...denk dat de radiator wel hardgesoldeerd wordt
Ik ken ook een flux ...als een toevoegmiddel voor poeder dat wij maken op de fabriek dat weer een grondstof is voor meerlaags condensatoren ...Maar denk niet dat dat er iets mee te maken heeft
Maar ben meer benieuwd naar de overige vragen die ik stelde omtrent achterblijvende vervuiling in je rad ...
Ik heb nu mijn 120 rad al 3 keer gevuld met ruim 100 ml water en dan maar shakey shakey shakey
Op zich komt er niet zo veel vuiligheid uit , je moet het water in goed licht houden om de vuildeeltjes uberhaupt te zien.
(of ik heb gewoon slechte ogen haha)
Denk nog 1 keertje shaken en dan issie wel schoon genoeg.
Gaat nog zwaar worden omdat ook te doen met m'n 360 rad ...pffff