• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Pomp Controller

PlayGamble

New member
Beste Highflowers

Ik had een vraagje ik vind dat mijn pomp best wel wat geluid geeft je hoort hem boven de fans uit, nu hoor ik wel eens dat je een controller kunt kopen zodat je hem in verschillende standen kunt zetten, nu had ik de vraag waar kun je die krijgen en welke zijn goed en niet heel erg duur.
Het gaat om een EK-DCP 4.0 Pomp.

Alvast bedankt;)
 
Laatst bewerkt:
dat is volgens mij een model met normale fan header (aansluiting voor stroom) daar zou je dus elke fan regelaar op kunnen gebruiken die 18W (ofwel 20W) per kanaal mag sturen

aan de hand daarvan kan je zelf wel in de shop een fancontroler uitzoeken die bij jou wensen voldoet.
bijv een "domme" of "slimme" (ofwel eentje die jij instelt en zo blijft staan en je dus met temps in de gaten moet houden of die bijregeld) of je hem in een van je bays wilt enz enz
 
Daar vraag je me wat :) er zit nu een molex aan en volgens mijn ook altijd aan gezeten maar kan ook dat jij gelijk heb en een fan header aan zat? maar als ik nu weer fan header aan zet en hem op fancontroller aansluit gaat het dan geen problemen opleveren?

Bedankt
 
Dat is geen probleem je kunt het ook heel simpel oplossen door er iets in deze geest aan te hangen:
4-Pin Molex naar 3-Pin Fan Adapter

Je moet alleen goed opletten dat je controller genoeg W per kanaal kan geven.
Als er 60W bij staat is dit vaak verdeelt over 6 kanalen terwijl jou pomp 20W uit 1 kanaal wilt trekken.

Er zijn genoeg controllers te vinden ik heb destijds gekozen voor de lamptron touch het is wel een van de duurdere maar ik kan hem zeker aanraden je kunt instellen hoe hard hij moet draaien bij een bepaalde temperatuur dus je pomp gaat harder pompen naarmate de temperatuur (bij mij aan een rad gemeten) omhoog gaat.

Ook levert deze meer dan genoeg power om er ook meteen wat fans bij te zetten en ik ga toch liever voor kwaliteit als dat ding al m'n fans en pompen aanstuurt:p
 
wat soppy inderdaad al aangeeft
je kan voor een "slimme" en een "domme" gaan alleen moet je zelf altijd nog wel eens een keertje een oogje op de temperaturen gooien

wil je ooit nog een echt stille pomp neem dan een D5 pomp (gaan onder verschillende namen maar zien er altijd uit als op het plaatje)
product_image_82_233.gif

deze heb ik al sinds mijn begin met waterkoeling en nooit problemen mee gehad en altijd superstil geweest (op de hoogste stand is hij zelfs stiller als op de andere)
ik hoor hem alleen eventjes met het opstarten van mijn pc (dan zijn mijn fans nog niet aan) en daarna niet meer (ook niet over ver terug geschroefde fans)
 
Okeej ja dat geloof ik, maar ik wil eerste project bloodred afronden, danaar ga ik nieuw project starten genaamd Phantom WhiteRED Carbon en daar zet ik dan gelijk zoon pompje in. iedergeval bedankt voor de tip.
 
dankje

Nog een vraagje ik heb momenteel een Aerocool Touch 1000 fancontroller die zegt 6 wat per kanaal tegeven nu heeft mijn pomp 8 +/- 10 % nodig kan ik hem dan nog wel op aan sluiten? het is niet erg bij mijn als die wat van andere kanaal afpakt denk want mijn fans draaien heel zacht, of maakt dat per wat niet uit, en als die pomp maar 6 wat krijgt en hij draaid dan ook goed en stil kan het dan ook gewoon?
 
Ten eerste, jou pomp verbruikt niet 8 maar 18W +/- 10%.
Ten tweeden een fan controler is niet beveiligd (meestal kan je wel iets eroverheen maar is niet aan te raden), vaak zijn de marges ook klein en ga je over het MAX vermogen uit kan het poef zijn met je controler...

Het werkt niet zo dat je dan vermogen van een ander kanaal weg snoept, elk kanaal heeft zijn eigen regeling (en dus ook vermogen).
 
ja dat gaat makkelijk, met die kan je tot maximaal 50W per kanaal dus in theorie tot 200W in totaal.

je fans kunnen daar ook prima op.
als ik de specs goed begrijp kan je zelfs kanalen op helemaal stil/geen stroom zetten (stel je hebt bepaalde fans niet nodig)

let met dit soort dingen wel op dat als je hem redelijk laag insteld, dat als je hem zo laat staan dat hij nog wel hoog genoeg staat om op te starten
opstart voltages zijn namelijk vaak iets hoger als de voltages voor als hij al draaid ;)
en als je dus niet op let draaid je pomp dus niet....
 
Okeej kheb nu me pomp zoon beetje in de l ucht hangen kijken of die nog steeds teveel herrie maakt, want toen ik kijk zat die met dubbel zijdig tape aan de kast vast en de hele kast stond open, dus miss geeft die nu al heel stuk minder geluid hoop ik anders ga ik die controller kopen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
Seb1980 Pomp signaal controller Waterkoeling 6
alain-s Pomp MCP355 regelen met fan controller Advies Waterkoeling Setup 1
P Pomp plus controller Waterkoeling 7
Mannozels [IN-ACTIVE] Rads, res, pomp, graka+waterblock, ccfl controller Verkocht 12
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Kapotte ddc pomp Waterkoeling 2
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
S D5 pomp spare part Waterkoeling 3
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
SupaDutch1 2 Pomp's !! helppp!! Waterkoeling 10
D Traag opstarten pomp Waterkoeling 20
U Pomp Covers Advies Waterkoeling Setup 2
J DDC of D5 pomp gebruiken Advies Waterkoeling Setup 2
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
S Magicool pomp Reservoir tube vervangen Waterkoeling 4
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
B Past deze bracket met EK D5 revo PWM pomp+res? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan