• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuwe i7980x systeem vraagje

snomis

New member
ben juist lid geworden.. kwam voorheen alleen bij alternate, ben niet zo bekend in de computerwereld en hoorde via via niets dan goeds van highflow dus wil mijn nieuwe systeem hier bestellen.

heb wat snellere pc nodig dan ik nu heb voor renderen animaties. belangrijkste voor mij dus processorsnelheid.

heb nu een i7860 2,8GHZ

heb budget van max 2000 euro en volgende op het oog.

processor: Intel Core i7-1366 980X 3333 Mhz
mobo; Asus P6T Deluxe V2 X58
graphics: EVGA GeForce GTX460 1GB GDDR5 PCI-E EE
voeding: 1000W Cooler Master Silent Pro M1000
koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B SCMG-2100
ram: Corsair Dominator GT CMT4GX3M2A2000C8 2x
disk: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB-32MB
case: Antec Three Hundred - Black

vraagje, kan deze samenstelling? en past het in de case? ( wil liefst dezelfde case als mijn bestaande pc)

thanks, Bert
 
thanks Bullus!

dat van de triple channel had ik geen weet..

moeten op zo'n bordje dan alle latjes gevuld zijn? dus 3x2
en in het geval ik een ietjse meer wil wordt dat dan 3x4 of bestaat 3x3 ook?

moet ik voor 750 of 500 watt gaan?


X58 is triple channel, zou dus kiezen voor 6GB ipv van 2x4gb, met 6gb ben je ook goedkoper uit en anders hou je ook 1 latje over als je 2x4gb pakt.
DDR3 SDRAM | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen

1000W is overkill met de systeem die je nu hebt.
Met de geld die je overhoudt zou je misschien een SSD voor kunnen halen.
 
nee er is 3X 2 of 3X 4 (ook 3X1) ofwel 3/6 of 12 gig
voor jou kan een 6 gig setje denk ik wel genoeg anders kan je ook een 6 gig en 3 gig setje er samen in zetten (wat ik niet zou aanraden liever dan een 12 gig set)

let wel dat hoe meer gigs hoe moeilijker de specs van je geheugen te bereiken...
 
Je kan ook gewoon een enkel latje van 2 gigabyte bijprikken als je al 3x2 gb erin hebt.
Dan werkt het alleen niet in tripple channel dus ook ik zou dit niet aanraden.
6 gb zou doorgaans wel voldoende moeten zijn voor nagenoeg alles.

Hoe meer gig hoe lastiger het op specs te krijgen?
Ben het hier niet helemaal mee eens, fabrikanten geven aan dat geheugen op de aangegeven specs werkt, of dat nou 6, 12, of 24 gig is.
Dat geldt zeker als je beetje gemiddeld geheugen hebt (rond 1600 mhz 8-8-8 of 9-9-9)
Als je gaat overclocken is het een ander verhaal.
 
6GB is zoals boven vermeld meer dan zat, mocht je meer willen dan moet je dus 2 dezelfde setjes halen! In iedergeval met dezelfde specs 2000C8 of 12gb(3x4gb) triple channel zoeken.
2000mhz is denk ik niet echt nodig, je kunt ook lagere snelheden gebruiken met lagere timings (1600C7)http://nl.hardware.info/productinfo/96543/corsair-dominator-gt-6gb-ddr3-1600-c7-kit#tab:prijzen

750w is meer dan zat, heb je ook nog wat overcapaciteit.

Je kunt ook gaan voor de i7 970 6cores omdat je waarschijnlijk toch niet extreem gaat overklokken (geen unlocked multi) en is dus wat goedkoper.

http://nl.hardware.info/productinfo/vergelijk/3/99566;96888
 
Kan je geen animaties renderen mbv CUDA? Dan zou een gtx580 of een quadro een goede keuze zijn.

Volgens mij kun je dan beter voor een gtx 480 gaan, de 580 heeft minder functies voor cuda omdat nvidia dat uit heeft gezet zodat ze de chip van de 580 op 512 cores kunnen laten draaien, met hogere frequenties.

Even over de P6T deluxe v2, die heeft geen probleem met de cpu die je wil, maar omdat het al een wat ouder bordje is heeft ie mischien een bios update nodig voordat het werkt.
 
bedankt allemaal.. snap nu wel waarom highflow me aangeraden werd.. jullie weten me beter te informeren dan de verkopers bij alternate me konden..

- de gtx460 past in de antec, ziot ook in de pc/kast die ik al heb
- cuda is nog niet zo belangrijk voor me , ik werk met modo en die dat nog niet ondersteund, maar aangezien dat wel in de maak is inderdaad een goed idee voor de gtx 480 te gaan
- de i7 960 6-core is ook een goed idee. dat compenseert de duurdere kaart en blijf ik binnen het budget..

alleen nog een handleidinkje vinden dus om de bios te flashen want dat heb ik nog nooit gedaan
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan