• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe case + 480rad en fans

Shevchenko

New member
Heb een Evga 4way-sli mobo gekocht.
Deze past dus blijkbaar niet in een CM Cosmos S, wat ik wel wist:042:
Mijn huidige setup is nu watergekoeld.
Heb wat zitten rondkijken voor een nieuwe case.
Allemaal duur maar ja:085:, uiteindelijk heb ik er 2 overgehouden.
Lian Li PC-V2120X ALL Black en de LittleDevil LD PC-V8 Watercooling PC Case Black.
Iemand die 1 van deze cases heeft?

Ook wil ik mijn huidige 360 rad vervangen door een 480.
Hier mijn vraag welke de betere rad is in combinatie met 4 ventilatoren.
Ook de fans zullen nieuw worden dus hierbij ook welke raden jullie me aan.

Greetzzzzz
 
Er zijn hier al enkele leden met de LD PC-V8, check het gallery/buildlog forum hier ;)

We hebben eigenlijk enkel goede 480 radiatoren in de shop:
HighFlow 480 Radiatoren

Neem eentje die jij mooi vindt en past in jouw budget, qua prestaties liggen ze allemaal dicht op elkaar.
Ook qua fans hebben we enkel goede fans, check welke je mooi vindt en laat het hier weten, dan kunnen we je daarover tips geven.
 
LittleDevil case hiero, wat wil je graag weten? :)

Waarom wil je trouwens je 360 vervangen als je ook een tweede radiator bij kan plaatsen?
Dat hoeft dan niet perse een 480 te zijn, maar ook met een 240 erbij bijvoorbeeld zou je al meer totaal oppervlak hebben.
 
Geraak er niet uit welke case ik nu ga nemen.
Ondertussen wel een nieuw alternatief tegengekomen.
XIGMATEK

Radiator zal ik meer dan prob bij mijn TFC x-changer 360 blijven, is enkel om cpu en mobo te koelen denk dat dit voldoende zou moeten zijn.


Zou nu kijken om mijn reservoir EK-bay reservoir te vervangen door die Koolance 452.
Heb een MCP655 pomp nu dus deze zou ik kunnen gebruiken.
Lukt dit met 1 pomp?
Ook graag geweten of dit beter is, namelijk reservoir en pomp in1?


Grtz
 
update ivm aanassing setup.
Case wordt dus een Xigmatek Elysium voor mijn Evga 4way sli mobo.
Koelblok voor mobo zit erop, cpu neem ik mijn Ek-blokje mee en mijn Tfc 360 rad zal ik ook houden.
Genoeg om mijn setup te koelen.
Reservoir wordt vervangen door de Koolance RP-452 icm mijn huidige Mcp655 pomp.

Ben nog op zoek naar fans om mijn rad te koelen en een controller.
Zou dus een push en pull setup voorzien op mijn rad.
1. Hierbij dus op zoek naar de juiste fans.
TFC Triebwerk TK-122 - 1800RPM - 120MMx55MM had ik in gedachten, of neem ik de 1200rpm?
Hierwel gezien dat deze doorzichtig en geen zwart. Vroeg me dan af of de Noiseblockers een goed alternatief waren?

2. Fancontroller, ben ik afgestapt van de Scythe Kaze 12controller en dacht ik eerder aan deze
Lamptron FCT Fan Controller 6x 30W Channels - Touchscreen - Black
Hierbij de bedoeling om de boventste 3 fans via fan distributie bordjes op 1 kanaal aan te sluiten en onderste 3 op 1 kanaal.
Dus zou de controller sterk genoeg zijn om per kanaal 3 fans te laten draaien?

3. Wil tenslotte nog een onderbreking maken in mijn loop om hem te laten leeglopen.
Welke stukjes van koolance heb ik dan nodig?


Alvast bedankt voor de reacties.
 
In mijn vorige setup, hing mijn rad bovenin de case en ging het water naar het reservoir in het midden en vandaar naar beneden in mijn pomp om van daaruit cpu en mobo te koelen.
Nu zit de MCP-655 in een Koolance RP-452, waar beide reservoirs gevuld worden.
Loop is een stuk korter geworden.
Gisteren terug ingebouwd maar ik het water maar niet door mijn loop gepompt.
Hierbij dacht ik dat de Koolance te hoog zat en war verder naar beneden geplaatst echter niet echt veel verbetering.
Opeens dan de echte reden denk ik, enkele schroeven door een lamel van mijn rad geboord:eusa_sick:
Dusja waarschijnlijk lucht zuigen en daardoor het water niet door de loop kunnen sturen.
Ben ik nu op ma haar pc om een nieuwe rad te bestellen. Is toch weer iemand tevreden, en neen het is zeker mijn vrouw niet:sarc::sarc:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
tomasvanderpijl Nieuwe case Cases en Modding 4
C Nieuwe Case Cases en Modding 2
S Nieuwe case - plek voor 2x240 / 360+240 rads Cases en Modding 5
D Nieuwe case Cases en Modding 9
S advies voor een nieuwe case Advies Waterkoeling Setup 4
P nieuwe watercooled case gekocht en ik heb een vraag Advies Waterkoeling Setup 29
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan