Phlamousse
Member
Hoi allemaal, sinds een paar maanden (!) probeer ik nu mijn nieuwe build aan de praat te krijgen.
Alles kwam in een al werkende kast. Vorige mobo en cpu verkocht. Waterkoeling was al gemonteerd (dubbel loop custom build)
MoBo: Asrock x670E Steel Legend met een Ryzen 9 7950X en 32 GB Memory.
Het hele verhaal zal ik jullie besparen, dat is op hert forum van Tweakers.net al uitvoerig behandeld.
De combo van MoBo, CPU en Memory is in zijn geheel al eens retour leverancier gegaan die geen onregelmatigheden vond.
Bij hen kon het bordje gewoon posten.
Nu terug in de kast alles weer aangesloten, maar geen usb toetsenbord en muisverlichting, en geen beeld.
De pompen en alle fans werken wel.Ook alle feestverlichting doet het.
Ook blijft het controlelampje op het bord aangeven: CPU disfunctional.
Gegoogled en vond dit hier:
" https://forums.tomshardware .com/threads/asrock-x670e-steel-legend-wont-post.3788105/".
Ik haal hieruit dat ik eigenlijk eerst een klein luchtkoelertje op de CPU moet monteren en daarna in het bios (zou ik daar toch eens in mogen komen.....) uitzet dat de controller op moet letten of er wel een koeler is. (moeilijk om uit te leggen)
Hopenlijk kan iemand hier iets zinnigs over zeggen
Alles kwam in een al werkende kast. Vorige mobo en cpu verkocht. Waterkoeling was al gemonteerd (dubbel loop custom build)
MoBo: Asrock x670E Steel Legend met een Ryzen 9 7950X en 32 GB Memory.
Het hele verhaal zal ik jullie besparen, dat is op hert forum van Tweakers.net al uitvoerig behandeld.
De combo van MoBo, CPU en Memory is in zijn geheel al eens retour leverancier gegaan die geen onregelmatigheden vond.
Bij hen kon het bordje gewoon posten.
Nu terug in de kast alles weer aangesloten, maar geen usb toetsenbord en muisverlichting, en geen beeld.
De pompen en alle fans werken wel.Ook alle feestverlichting doet het.
Ook blijft het controlelampje op het bord aangeven: CPU disfunctional.
Gegoogled en vond dit hier:
" https://forums.tomshardware .com/threads/asrock-x670e-steel-legend-wont-post.3788105/".
Ik haal hieruit dat ik eigenlijk eerst een klein luchtkoelertje op de CPU moet monteren en daarna in het bios (zou ik daar toch eens in mogen komen.....) uitzet dat de controller op moet letten of er wel een koeler is. (moeilijk om uit te leggen)
Hopenlijk kan iemand hier iets zinnigs over zeggen