• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Netwerk Router Switch XboX360 Mediaplayer pc vraag

DBM

Member
Hallo
Ik heb een vraagje.

Van mijn Moden loopt er een UTP kabel naar de slaapkamer.
Die is aangesloten op mijn Router en vanuit de Router Gaat er 1 UTP Kabel naar de PC.
En 1 UTP Kable naar de Xbox360.

Oke dit werkt Prima al jaren zo.

Maar nu

Ik heb afgelopen week een Media player Player gekocht (staat bij de tv in de huiskamer)
en er loopt al een UTP kabel van de media player naar de Modem.

maar die kan ik dus niet aansluiten omdat er vanaf de Moden een kabel naar de slaap kamer loopt en daar dus de router pc en xbox staan.

Zou ik het als volgt kunnen doen ?

van de Modem naar de Router dan vanuit de router 1 kabel naar de media player.
1 kabel vanuit de router naar de slaap kamer einde van de kabel een utp switch en 1 kabel naar de pc en 1 naar de xbox.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand mij kan helpen.

Groetjes
 
als ik goed snap wat jij bedoelt kan dat ja, ik snap alleen niet waarom je en een modem en een router hebt, volgens mij zit dat in 1
anders kan een paint tekeningetje duidelijkheid scheppen.
 
Ik heb internet van Caiway

en omdat al mijn computer spul in de slaapkamer staat staat de router daar ook
de modem staat bij de hoofdaansluiting voor de coax. utp gaat vanuit de modem naar de Router (de router is er om het huis van draadloos internet te voorzien voor me laptop)
 
als ik goed snap wat jij bedoelt kan dat ja, ik snap alleen niet waarom je en een modem en een router hebt, volgens mij zit dat in 1
anders kan een paint tekeningetje duidelijkheid scheppen.

nee, een modem is een ander apparaat dan een router. Soms heeft een modem een ingebouwde router (KPN klanten). Maar bij Ziggogebruikers moet er een router komen, wil je online kunnen met meer personen of draadloos.

Maar een tekening zou wel beter zijn :p
 
Hoi

een tekening lijkt me niet echt nodig.

Mijn vraag is gewoon

kan ik een switch na mijn router zetten
1 kabel vanuit mijn router naar de media player
1 kabel vanuit mijn router naar de slaap kamer daar de switch er op en daar de xbox en pc op

blijft mijn xbox het dan ook goed doen?
 
Uiteraard :)

Zolang er niet met volledige snelheid wordt gedownload zou je nergens last van hebben (zoals huidige situatie).

Zorg er ook echt voor dat je een switch aanschaft en geen hub.
HUB is een kut apparaat
 
ff heel erg basis en int kort :p

Als een hub een bepaald data pakketje ontvangt, stuurt hij dit pakketje door naar ALLE poorten.
Dit wil je dus niet, daarom gebruik je een switch. Als een switch een pakketje ontvangt, verstuurt hij dit pakketje door naar de "destination port" en niet naar de overige poorten.


Anyways, een switch gebruiken :).
Ik ga dat zelf ook doen als de xbox360 hier staat :)
 
Ik zou echter de router in de buurt van je modem plaatsen, zodat je vandaar af naar je mediaplayer kunt gaan.
Daarna de kabel gebruiken die je al naar je slaapkamer had lopen voor je PC en Xbox360 en daarop dus een switch aansluiten.

Qua draadloos zou dat weinig uit mogen maken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy CAT.7 Patch, UTP, Netwerk kabels! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Netwerk/UTP Y-splitter CAT5e HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Freddy Onbekende "royssnfcxx" in netwerk?! Hardware & Software 10
Sparky Meerdere routers (WIFI) aan elkaar koppelen als 1 netwerk? Hardware & Software 5
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Freddy Netwerk advies gevraagd :) Hardware & Software 45
N Noctua A-series fan NF-A6x25 FLX voor netwerk apparatuur HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
ShadowBumble [GEZ] Gigabit Netwerk NIC Gevonden 1
Vannos Harde schijf delen in netwerk, hoe? Hardware & Software 33
H netwerk in mijn nieuwe huis Algemene Discussies 16
P video streaming via netwerk Hardware & Software 5
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
stravinski wireless netwerk versterken Hardware & Software 12
Y PC loopt vast na verbinden met netwerk (nieuwe netwerkkaart) Hardware & Software 0
blingbling van draadloos naar bekabeld netwerk Hardware & Software 10
D Goede router ? Hardware & Software 24
C Welke router heb ik nodig? Problemen & Oplossingen 2
dietje1908 [VERKOCHT] Linksys Smart Wi-Fi Router AC1900 Verkocht 1
88Gamer88 Tweede router voor Wifi instellen lukt niet. Hardware & Software 4
D Glasvezel tv traag en router instell vraag. Hardware & Software 0
D Glasvezel router switch utp vraag. Hardware & Software 26
D Router Linksys cisco E3200 Algemene Discussies 1
maomanna Netwerkinstellingen, welke snelheden bij modem (100mb) -> router (1gb) -> PC's etc. Hardware & Software 7
thijs2163 [probleem]Router Problemen & Oplossingen 20
Sw333t Mini "mod" van mijn FritzBox 7170 die ik nu gebruik als router Overige Builds 4
Fryslanboy Switch toevoegen aan router voor meerder PC's op verschillende kamers in huis Hardware & Software 1
Johnny [Router] Netgear HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M router log Algemene Discussies 3
Johnny Traag internet issue, ligt niet aan ISP, Modem, Router, maar aan PC... wat? Problemen & Oplossingen 7
K0G3L Goede (Wireless)Router Hardware & Software 65
HighSpeed^ Router stralingen schadelijk? Algemene Discussies 7
M BSOD, nieuwe wifi router Hardware & Software 5
Jason Brook X One SE Adapter for Xbox One/Series S/Series X/Nintendo Switch/PS4/PC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason Brook Wingman SD Converter for Xbox 360/Xbox One/Xbox Elite 1&2/PS3/PS4/Switch Pro Controller to Sega Dreamcast & Saturn Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XB Converter for PS4/PS3/Switch Pro/Xbox One/Elite 1&2/Xbox 360 Controller to Xbox One/Xbox 360 Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Besje ModMyToys Vandal resistant switch 22mm - momentary RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Jason Brook Powerbay Portable and Fast Charging Stand, Docking for Switch, Compatible with Switch and GC Controllers, Support HDMI Output HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T Rotary switch sticker Algemene Discussies 3
Freddy Nintendo Switch Gaming 3
Gurt11 Bulgin Switch - Momentary of Latching? HighFlow Webshop 3
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
R NZXT Switch 810 Black 'n White WC build Gallery & Build Logs 5
DutchChilles [VERKOCHT] NZXT Switch 810 Verkocht 15
DutchChilles [IN-ACTIVE] NZXT Switch 810 Verkocht 2
E [VERKOCHT] Belkin SOHO KVM Switch-4 Ports DVI Verkocht 6
Bart D Latching Switch 19mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
G Ccfl aan/uit switch Cases en Modding 13
O Lamptron 22mm vandal switch HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan