• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Maak je eigen pomp psu voor het lek-testen :)

XenoMorpH

Well-known member
Ik zat elke keer te kloten met een extra PSU om mijn loop lucht vrij te maken, sommige mensen vinden het geen probleem, maar ik vind het erg onhandig.
Daarom heb ik een goedkope manier gevonden om een power supply voor mijn MCP350 pomp te maken , zodat ik niet mijn psu hoeft te overbruggen of dat ik er een reserve psu opna hoef te houden.
Als eerste koop je een simpele “USB 2.0 to SATA IDE Harddrive adapter” voor een paar euro (gratis verzending).
USB 2.0 to SATA IDE 2.5 3.5 Hard Drive Adapter Cable | eBay

De Power Supply die erbij hoort, daar gaat het om :icon_winkle:

NB!!Let wel, dit is een 2A 12V PSU!! Wanneer je pompen die meer dan 24W voluit trekken hierop aansluit, dan brandt de PSU door!!! Check dus wel even wat je pomp trekt, bij de D5 en PMP versies, tijdens het vullen op de laagste stand houden!!!

IMAG0278b.jpg

De tweede GND-molex pin in de molex copnnector is een loze aansluiting, hierdoor werkt de pomp niet, dus moeten we een stekker hebben die dus de 2 GND met elkaar verwisseld.

IMAG0279b.jpg

Kabeltje verwisseld:

IMAG0280b.jpg

Maar toen wilde ik toch makkelijk de pomp aan en uit kunnen zetten wanneer ik de loop aan het vullen was en toen bedacht ik me dat ik nog ergens een oude belichtingsschakelaar had liggen.

IMAG0281b.jpg

Heb de kabel er tussenuit geknipt, er 2 molex pinnen opgezet en deze op de plek van de geswitchte GND verbinding geplaatst waardoor ik dit verkreeg:

IMAG0282b.jpg

Voor een paar centen heb je dus een goed werkend alternatief :)



EDIT: Voor een ander alternatief, zou je eventueel een http://www.highflow.nl/hardware/voedingen/innovatek-external-power-supply-90w-12v.html kunnen aanschaffen. Is wel 4x zo duur, maar je kan dan wel een zware pomp voluit eraan hangen, je hoeft dan ook geen kabeltje om te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of iemand nog gaat reageren, maar hoe verwissel je die molex "draadjes? Die zitten namelijk best goed vast :S En los krijgen en ze dan ook weer eens goed moeten terugstoppen gaat naar mijn idee niet...
Werkt de kabeltjes doorknippen en een kroon steentje ertussen niet beter?
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je molex tools voor: Sunbeam Molex Extractor Kit

Maar je kunt door met een paperclip of kleine schroevendraaier aan de zijkant de klemmetjes aan de zijkant per pin naar binnen duwen zodat je het kabeltje eruit kan trekken.

Kroonsteentje kan ook, maar is niet echt nodig, je hoeft maar 2 pinnetjes los te halen en om te wisselen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t [How-To] Maak je eigen zieke ledstrips [in a wwwicked way] Handleidingen en Installatie Tips 58
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
Freddy Maak kans op €50, €25, €15 en €10 shop tegoed door behulpzaam te zijn :) HighFlow Forum 36
damunk Maak een klok van je HDD Cases en Modding 2
Quadcore waar maak je je LCD/TFT mee schoon ? Hardware & Software 24
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
Zwelgje M'n eigen stekkie (MAN CAVE) (slooo build) Overige Builds 10
N Test eigen fans yellow leds Cases en Modding 6
X-Tripiot Dutchmining eigen BTC mining pool gestart Algemene Discussies 0
E Software guides: je eigen linux thuis-servertje opzetten Hardware & Software 35
L Eigen thuisserver maken Hardware & Software 7
l3p [IN-ACTIVE] Kunstof blokjes om je eigen case mee te bouwen. Verkocht 6
I Iris stelt der eigen voor :D!(vriendin van k.3nny) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
A Vraag nieuwe en eigen build Waterkoeling 7
Freddy HighFlow op ons eigen nieuwe dedicated webserver! HighFlow Computer Cooling Shop 19
aadje93 gaat dit passen (ek 4890 blok op een eigen koeler model 4890(club3d) Waterkoeling 0
P Eigen web/ftp server opzetten, voordelig of toch huren? Hardware & Software 14
K Mijn eigen geprutste pctje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
stravinski Eigen berichten verwijderen HighFlow Forum 8
Ludwig XSPC Eigen samenstelling Advies Waterkoeling Setup 6
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Kapotte ddc pomp Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan