Na een jaar overklokken en de eerste ervaringen met waterkoeling (Kandalf LCS) heb ik mijn zinnen gezet op een flinke waterkoeling upgrade.
De bestelling is de deur uit ( http://www.highflow.nl) en ik heb hier wat vragen over.
De opstelling zal alsvolgt worden:
-Pomp: Laing D5-MCP655 12V
-cpu blok: D-Tek FuZion Universal v2 + D-Tek Fuzion Nozzle Kit
-Rad: TFC Xchanger 480 Quad
-kaart HD3870X2 1024MB OC (loopt hier al op waterkoeling, 2 gpu's ,flink koelblok dus..)
-slang Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear
-reservoir Alphacool Repack-Cooling Slot-In (Plexi-UV) "
-(misschien komt er in een later stadium chipsetkoeling bij , mobo gigabyte EP45T-EXTREME met standaard waterkoeling op NB)
Het mooie van de pomp vind ik het vermogen (Pomphoogte bij 12V: 3,1m
max. vermogen pomp: 1200L/h) en het feit dat deze in 5 standen regelbaar is.
P1 = 1.800 U/min
P2 = 2.550 U/min
P3 = 3.300 U/min
P4 = 4.050 U/min
P5 = 4.800 U/min
Tevens kan de D-Tek FuZion Universal v2 van verschiilende nozzles worden voorzien.
1 x 3,5 mm. Nozzle
1 x 4,5 mm. Nozzle
1 x 5,5 mm. Nozzle
1 x 6,5 mm. Nozzle
1 x Quad Split Nozzle
Ik heb een E8500 (3,16GHz) goed overklokt, loopt hier 4,16 GHz 24/7 en af en toe klok ik nog hoger :053:
Tevens heb ik een flowmeter, zou dus de flow af kunnen lezen bij een andere pompinstelling, hiermee kan ik denk ik makkelijk expirimenteren.
Hier komen mijn vragen :118:
1.Het lijkt me lastiger om met verschillende nozzles te gaan expirimenteren, Geen zin in om iedere keer een waterslang los te halen, toch? Welke nozzle kan ik het beste plaatsen als ik de opset ga bouwen?
2.Wat is de aan te raden pompinstelling voor de opset?
3.Als er later een chipset blok bijkomt (mobo gigabyte EP45T-EXTREME)
is dan een andere pompinstelling/nozzle aan te raden.
Ik ben benieuwd naar ervaring/mening over de bovengenoemde opstelling wat betreft pompinstelling en nozzles.
(ps Te gekke shop met een forum dat leeft, ben bang dat ik hier vaak zal rondhangen :icon_cool
De bestelling is de deur uit ( http://www.highflow.nl) en ik heb hier wat vragen over.
De opstelling zal alsvolgt worden:
-Pomp: Laing D5-MCP655 12V
-cpu blok: D-Tek FuZion Universal v2 + D-Tek Fuzion Nozzle Kit
-Rad: TFC Xchanger 480 Quad
-kaart HD3870X2 1024MB OC (loopt hier al op waterkoeling, 2 gpu's ,flink koelblok dus..)
-slang Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear
-reservoir Alphacool Repack-Cooling Slot-In (Plexi-UV) "
-(misschien komt er in een later stadium chipsetkoeling bij , mobo gigabyte EP45T-EXTREME met standaard waterkoeling op NB)
Het mooie van de pomp vind ik het vermogen (Pomphoogte bij 12V: 3,1m
max. vermogen pomp: 1200L/h) en het feit dat deze in 5 standen regelbaar is.
P1 = 1.800 U/min
P2 = 2.550 U/min
P3 = 3.300 U/min
P4 = 4.050 U/min
P5 = 4.800 U/min
Tevens kan de D-Tek FuZion Universal v2 van verschiilende nozzles worden voorzien.
1 x 3,5 mm. Nozzle
1 x 4,5 mm. Nozzle
1 x 5,5 mm. Nozzle
1 x 6,5 mm. Nozzle
1 x Quad Split Nozzle
Ik heb een E8500 (3,16GHz) goed overklokt, loopt hier 4,16 GHz 24/7 en af en toe klok ik nog hoger :053:
Tevens heb ik een flowmeter, zou dus de flow af kunnen lezen bij een andere pompinstelling, hiermee kan ik denk ik makkelijk expirimenteren.
Hier komen mijn vragen :118:
1.Het lijkt me lastiger om met verschillende nozzles te gaan expirimenteren, Geen zin in om iedere keer een waterslang los te halen, toch? Welke nozzle kan ik het beste plaatsen als ik de opset ga bouwen?
2.Wat is de aan te raden pompinstelling voor de opset?
3.Als er later een chipset blok bijkomt (mobo gigabyte EP45T-EXTREME)
is dan een andere pompinstelling/nozzle aan te raden.
Ik ben benieuwd naar ervaring/mening over de bovengenoemde opstelling wat betreft pompinstelling en nozzles.
(ps Te gekke shop met een forum dat leeft, ben bang dat ik hier vaak zal rondhangen :icon_cool