Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Mogelijk wel, maar dat zal een beetje experimenteel gaan dan.
Als we van een ideale voeding uit gaan zou het helemaal niet nodig zijn allemaal,
dus moeten we uit vogelen waarop het fout loopt en hoe dat op te lossen.
En mogelijk vindt een PSU het niet fijn als je er een dikke capaciteit (= elco) aan hangt.
De inschakelvertraging is dus denk ik een elegantere oplossing.
Ik zal kijken of ik met een eleganter (lees: kleiner)relais iets werkend krijg de komende dagen.
Ik heb nog een "gewoon" relais met een 400 ohm spoel (is beter dan 27 ohm) wat 7A mag schakelen.
Nog even kijken wat ik verder in huis heb (lees: welk schema ik on-line moet "jatten")
Damn dat ziet er echt super wreed uit! Maar wat nou als je stress moet verwerken (van bijv tijdens het gamen) en je slaat per ongeluk hard op je bureau?
Ik heb het printje wat ik gemaakt heb nog weer aangepast omdat L3p ook de 5v lijn wil schakelen.
Dat was even niet tot me doorgedrongen ....
Ik heb dus bij het eerste relais een stuursignaal afgetapt zodat het 2e relais desgewenst met een
kleine vertraging (1 a 2 sec.) achter het eerste relais aan hobbelt.
Deze vertraging is teniet te doen door het weg halen van een jumpertje. (links boven)
1-2-3 is het hoofd relais (max. 7A), en zowel 8-9-10 en 11-12-13 zitten op relais 2 en kunnen elk
max. 1A schakelen.
Op de hoeken heb ik vast M3 geboord. Dikker is niet echt prettig op zulke print.