• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

kleur van het water en buizen.

xivit

New member
Goeie avond.

Ik vraag me af wat u ons aanraad voor te gebruiken voor mooie kleuren te hebben met UV licht in je buizen systeem.

Gisteren hebben wij watercooling geplaatst en we hadden UV vloeistof besteld en alles geïnstalleerd en water ingedaan etc etc. Maar het water en de buizen geven 0% licht, daar mee bedoel ik, als de UV lampen er in zitten doet dat niks op de buizen,

De buizen die we hebben zijn
Tygon R3603 - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear

En de vloeistof
Feser One Cooling Fluid - UV RED


Uiteindelijk zou het mooi zijn moest het lichtgevend /fluorescerend zijn.
Bv zo als je kan zijn bij l3P zijn d3sk daar zie je mooi de fluo in en het licht effect,

Wat zouden jullie aanraden voor te gebruiken dan?


Mvg

Sven Mertens.
 
Van de buizen kan ik het mij voorstellen aangezien het 'gewone' clear tubes zijn.
Die zijn niet UV-active.

Over de vloeistof kan ik zelf niets zeggen.
Maar UV rood springt er volgens mij minder uit dan bijvoorbeeld UV blue of Acid Green (L3p)
 
UV Red is inderdaad een kleur die minder goed naar voren komt dan Acid Green, welke nog altijd het beste oplicht.

Stomme vraag: staan je UV buizen wel aan?
Er zit namelijk een knopje bij, als die per ongeluk off staat.

En hoe heb je het zaakje geplaatst?
De UV balken hebben namelijk niet een geweldig bereik en zwakken over een tiental centimeter al behoorlijk af.
 
maakt niet zoveel uit, ik ben er toen ook achtergekomen dat feser red nauwelijks reageert al gooi je er een uv ledstrip bovenop het zijn voornamelijk de slangen die reageren.
Andere optie is voor acid green te gaan die reageert stukken beter.
 
UV Red is inderdaad een kleur die minder goed naar voren komt dan Acid Green, welke nog altijd het beste oplicht.

Stomme vraag: staan je UV buizen wel aan?
Er zit namelijk een knopje bij, als die per ongeluk off staat.

En hoe heb je het zaakje geplaatst?
De UV balken hebben namelijk niet een geweldig bereik en zwakken over een tiental centimeter al behoorlijk af.


Ja de lampjes stonden aan, we hebben ze er zelf tegen gehouden en de buizen geven niks, dus ja, we gaan kijken voor andere buizen te nemen, en mss een ander kleurtje, Probleem is we wouden alles rond het zelfde kleur houden met dat dat ie een republic of gamers mobo heeft is da lampje er op rood, zijn fan van ze case is ook rood, en wouden bij rood blijven, Mss kan ie daar een kleur combineren, maar we gaan zien, gaan 3 buizen bij bestellen, wit,Doorzichtig/blauw, en die rode, voor te zien hoe of wat denk ik.

maakt niet zoveel uit, ik ben er toen ook achtergekomen dat feser red nauwelijks reageert al gooi je er een uv ledstrip bovenop het zijn voornamelijk de slangen die reageren.
Andere optie is voor acid green te gaan die reageert stukken beter.
De buizen reageren niet dus het zal wel aan de buizen liggen denk ik dan, en op jou testing, zie ik dat het linkse buisje het meeste licht geeft, is dat gwn die rode buis? met de rode uv vloeistof?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
Zehel Welke kleur zijn de kasten van Corsair (verf laten mengen) Cases en Modding 0
D veranderen van WC kleur Waterkoeling 5
D Wisselen kleur connectoren Waterkoeling 0
Hightower Kleur kabel Electronica 3
B supportvraag uv dye kleur Waterkoeling 5
C vloeistof kleur wissel. Waterkoeling 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
Sw333t [GEVONDEN] circa 3 meter Paracord of sleeve (3mm), kleur wit, zwart of blauw Gevonden 4
M Sleeve kleur Be Quiet! Silent Base 800 Cases en Modding 4
C koelvloeistof verkeerde kleur Waterkoeling 4
DutchChilles Passende kleur bij moederbord Waterkoeling 2
B Kleur verandering koelvloeistof Waterkoeling 4
WiSK Welke kleur is deze fitting/adapter? Waterkoeling 3
Jort Welke kleur sleeved psu kabels Cases en Modding 17
Freddy [IN-ACTIVE] Grote sticker vel met RVS / geborsteld aluminium kleur Gevonden 5
R Blood Red kleur, welke koelvloeistof met welke slang? Waterkoeling 1
B Bitspower Silver shining vs Alphacool Chrome kleur Waterkoeling 2
volcom Advies gevraagd: welke kleur koelvloeistof? Waterkoeling 5
Robin Kleur op de zolderkamer Algemene Discussies 7
N Kleur kast+waterkoeling+fans Waterkoeling 3
D RAL kleur. Cases en Modding 3
Yinchie Case Fans een ander kleur geven. Cases en Modding 7
S Verschillen in kleur fittingen? Waterkoeling 10
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan