• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kleur verandering koelvloeistof

burnmai

New member
Hey luitjes.

Na de installatie van mijn eerste watercooling goede prestaties gehaald.

Ik heb vanmiddag mijn kast opengemaakt om te kijken hoe t er voorstond (stofvorming e.d.) dit liever een kast gebruik zonder plexiglas.

Nu zag ik dat de kleur van mijn vloeistof van (vel) rood naar een bruin-roodig is verkleurd.

Ik koel mijn i7 3770k (4.5 ghz) en mijn ati HD6990 (oc bios)
als koelvloeistof gebruik ik de variant
Ek-Ekoolant Bloodred,

voor mijn eerste watercooling besloot ik een kit te kiezen, nammelijk de XSPC RayStorm D5 RX360.

Mijn opstelling is als volgd voor te stellen,

mijn 360 rad zit aan de boven kant van de kast gemonteerd, de pomp/res combi zit in de 5,25 bays nummer 2 en 3 (van boven naar onder geteld dus ik heb 1 bay niet gebruikt ivm een knick die ik anders in mijn tube had.
(mischien is hier door er nog lucht in mijn radiator?) de videokaart zit op de bovenste pci-e slot van mijn moederboard.

de loop is als volgd;
Res/pomp combi --> radiator --> cpu --> Graka --> res/pomp combi

verdere airflow informatie, ik heb 2x een 140 mm fan intake aan de voorkant, 1 keer een 140 intake achter kant, en mijn voeding aan de onderkant, liggend gemonteerd.

waargenomen temperaturen, idle rond de 29 graden, Load 48.

iemand enig idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt
Luc.

// edit

Ik heb mijn 6990 2e hands gekocht, daar was deze ook watergekoeld gebruikt en t waterblock zat er al op, hij gebruikte ook een rode vloeistof en ik heb hm uitgespoeld met gedestilleerd water (misschien niet goed genoeg?)

Note, de watercooling is ongeveer 2 maand geleden ingebouwd.
 
Die EK blood red verliest altijd wel wat van zijn kleur, maar wat jij voorhebt is niet enkel daaraan te wijten. Ik kan aan een paar extra factoren denken:
- welke slangen gebruik je? Weekmakers komen uit de slang los en kunnen je water (lichtjes) verkleuren.
- misschien wat een van je blokken inderdaad niet voldoende gespoeld.
- heb je je radiator gespoeld alvorens die in gebruik te nemen? daar kan ook wat viezeheid inzitten/los komen.

De oplossing is gelukkig 'eenvoudiger', drain je loop zoals die is en doe er nieuwe vloeistof in. Wat het vuil maakt zou er dan uit moeten zijn. Gebeurt het nog dan is er ergens iets ferm mis of was de verkleuring vooral een gevolg van hoe je het bekijkt (lichthoeken en sterktes enzo).
 
Beste,

1 Ik gebruik de slangen die standaard waren geleverd bij de kit. Op de site staat niet aangegeven welk merk dit is.

2 Dit zou kunnen zijn bij het block van mijn graka.

3 Mijn radiator heb ik goed doorgespoeld, hier twijfel ik niet aan heb dit nammelijk meerdere malen gedaan tot er geen materiaal meer uit kwam zetten. (door te vullen met verhit gedestilleerd water en dan schudden, vervolgens in een bakje gieten om te kijken wat en hoeveel er uit kwam zetten.) als dit proces foutief is dan zou t daar alsnog aan kunnen liggen.

aaah, dat is mooi, heeft u er eentje die u aan kunt raden?

mvg, Luc

Note
Vindt de kleur verandering niet erg, dacht alleen dat t een teken was dat er iets mis zou zijn met mijn systeem. (immers is het donker in mijn kast)
 
Je radiator heb je in elk geval correct gespoeld.Vuiligheid uit je Gpu blok zou niet voor veel verandering mogen zorgen.

Eerlijk gezegd, als je de verkleuring niet erg vind en alles loopt nog goed, dan moet je eigenlijk niets doen. Je kan nog eens kijken met een goede lichtbron erbij (zaklamp ofzo). Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de kleur van EK blood red met een andere lichtbron veel kan schelen. Ook een foto'tje is altijd handig.

Wat goede koelvloeistof betreft hangt er veel af van je budget. Een van de beste van dit moment is de mayhems pastel series, maar aan 18 euro per fles heb je daar 2 en halve fles EK vloeistof voor. Een aanrader als je wilt wisselen van merk kan ook de feser serie zijn, dan heb je wel pech, afgelopen week stonden die met een sterke korting. Als je wisselt, vergeet ook niet je loop eens te spoelen met demiwater (eventueel met een likje azijn, maar dan moet je wel nog een paar keer na spoelen).
 
Oke,

dan wacht ik nog eventjes met t vervangen van mijn koelvloeistof. heb al een 2e 6990 liggen, maar zonder waterblock (erg goedkoop kunnen krijgen van een kennis) tegen de tijd dat deze mijn systeem in gaat zal ik een betere vloeistof nemen. tevens zal ik dan een kleine upgrade doen dus komt goed uit.

Persoonlijk vindt ik een investering van 18 euro per liter niet zo erg, immers zou dit 6 maanden mee moeten gaan zonder problemen. Dit betekend dat het mij 3 euro per maand zou kosten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Wisselen kleur connectoren Waterkoeling 0
Hightower Kleur kabel Electronica 3
B supportvraag uv dye kleur Waterkoeling 5
C vloeistof kleur wissel. Waterkoeling 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
Sw333t [GEVONDEN] circa 3 meter Paracord of sleeve (3mm), kleur wit, zwart of blauw Gevonden 4
M Sleeve kleur Be Quiet! Silent Base 800 Cases en Modding 4
C koelvloeistof verkeerde kleur Waterkoeling 4
DutchChilles Passende kleur bij moederbord Waterkoeling 2
WiSK Welke kleur is deze fitting/adapter? Waterkoeling 3
Jort Welke kleur sleeved psu kabels Cases en Modding 17
Freddy [IN-ACTIVE] Grote sticker vel met RVS / geborsteld aluminium kleur Gevonden 5
R Blood Red kleur, welke koelvloeistof met welke slang? Waterkoeling 1
B Bitspower Silver shining vs Alphacool Chrome kleur Waterkoeling 2
volcom Advies gevraagd: welke kleur koelvloeistof? Waterkoeling 5
Robin Kleur op de zolderkamer Algemene Discussies 7
Zehel Welke kleur zijn de kasten van Corsair (verf laten mengen) Cases en Modding 0
N Kleur kast+waterkoeling+fans Waterkoeling 3
X kleur van het water en buizen. Waterkoeling 7
D RAL kleur. Cases en Modding 3
Yinchie Case Fans een ander kleur geven. Cases en Modding 7
D veranderen van WC kleur Waterkoeling 5
S Verschillen in kleur fittingen? Waterkoeling 10
l3p Geen email notificaties meer op abonnementen na email verandering. HighFlow Forum 14
retrorick Mijn verandering naar een betere computer... Gallery & Build Logs 7
Baloo.be Verandering Bestelling HighFlow Computer Cooling Shop 1
E Koelvloeistof bijvullen/verversen. Waterkoeling 2
djghostogb koelvloeistof info Waterkoeling 2
Hightower Nanoxia Coolforce CF1 koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy EK-CryoFuel Solid Coolant / Koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
T Koelvloeistof Advies Waterkoeling Setup 5
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Meest onderhoudsvrije koelvloeistof gezocht Waterkoeling 3
S Water koelvloeistof aanvullen Handleidingen en Installatie Tips 2
J vraag rigid primochill icm koelvloeistof Waterkoeling 3
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
D Koelvloeistof keuze Waterkoeling 3
C Koelvloeistof opnieuw gebruiken? Waterkoeling 6
k.3nny Tapwater als koelvloeistof? DONT! just DONT! Waterkoeling 12
A hoeveelheid koelvloeistof Waterkoeling 3
hondaygo Echte gele koelvloeistof. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 30
T Koelvloeistof vernieuwen. Waterkoeling 4
Freddy Zomer komt eraan, ververs uw koelvloeistof met Feser One: Week Actie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
G Gebruikt koelvloeistof Waterkoeling 5
S Schuim op koelwater/koelvloeistof Waterkoeling 16
yamaha_R1 slangen / koelvloeistof - Rood Waterkoeling 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan