• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Jap2sloW CM Storm WC build

jap2slow

New member
Zo ik ben ook maar eens begonnen om alles in te bouwen
Na lang ergeren aan gierende GPU fans en de herrie die Corsair H50 Fans toch maar besloten om voor echte WC te gaan.

het begin
IMG002.jpg

Voor de PC hardware


Hardware:
  • EK-Supremacy Clean CSQ - Acetal+Nickel
  • Watercool HEATKILLER GPU-X3 GTX 570/580 Hole Edition
  • Watercool GPU-X Dual-Link
  • Watercool HEATKILLER MB-SET ASUS-P8Z77-V LT
  • Koolance RAM-33
  • Koolance Sliding 180-Degree
  • XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir
  • Laing DDC-1Plus MCP355 12V
  • XSPC RS240 Black
  • XSPC RX120 Black
  • Noctua 120mm NF-P12 PWM
  • DangerDen DD-TFC Tubing 3/8 ID - 5/8 OD - UV Black
  • Feser One Cooling Fluid - PURE / NO UV - Black

Supply:
  • Arctic Cooling MX-4 Koelpasta
  • Arctic Silver ArctiClean
  • 120MM Noise Absorber
  • BK Bitspower 120mm Custom Design Fan Grill
  • Fan Verlengkabel

  • 10MM (3/8 ID - 5/8 OD) Feser Schroeffitting
  • 10MM (3/8 ID - 5/8 OD) Schroeffitting 45 graden
  • 10MM (3/8 ID - 5/8 OD) Schroeffitting 90 graden

extras:



Bestelling binnen
uploadfromtaptalk1376733231329.jpg

Videokaarten demonteren
2013-08-17 13.10.24.jpg
2013-08-17 13.10.33.jpg
2013-08-17 13.10.18.jpg

en toe zat er een schroefje tegen:018:
2013-08-17 13.15.43.jpg
grof geschut inroepen
2013-08-17 13.19.41.jpg

zonder beschadigingen gelukt
2013-08-17 13.20.23.jpg

Block gemonteerd
2013-08-17 13.10.57.jpg

en dat nog een keer tedoen
 
Laatst bewerkt:
nu even proef draaien en nog wat spullen bestellen.
3mtr slang is niet voldoende gebleken dus heb ik de vrm en nb weer terug moeten bouwen
radiatoren zitten ook nog niet optimaal blijkt nu het allemaal gemonteerd zit.

de Laing DDC-1Plus MCP355 12V wordt best warm in mijn GPU loop en er lijkt iets van condens oid in dat reservoir te komen

morgen nog genoeg te doen dus, nu eerst met een biertje op de bank hangen:icon_jook::030::024:
 
ik heb nog 70cm van de 3mtr over
na het lezen van de serie of parallel schakelen van componenten wilde ik niet alle componenten in serie zetten in mijn CPU-loop ivm de weerstand van de kleine componenten. ik heb nog een 5weg splitter liggen maar met nog 35cm voor 3 connecties is wat weinig.

RES-POMP-CPU-RAD-RAM-CHIPSET-RES
2013-08-18 13.53.09.jpg

de 2 blauwe links boven zijn nog de VRM en N/B deze worden loeiheet bij 5GHz clock.
beide hebben nog een block op hun liggen wachten, maar kom niet uit met de plaatsing van de splitter

condens in beide loops res overnacht
links = CPU/Mobo loop // rechts = GPU-loop
2013-08-18 13.53.28.jpg
rechter pompje wordt ook heel erg warm

2-do
top rad en fans omdraaien
plaats zoeken voor nog 2 rads(elke loop 2 rads)
koeling op beide pompen
fan gards plaatsen(lange schroeven opzoeken)
water temp meters locatie bepalen

ohja en begin post verder uitwerken:024:
 
na wat passen en meten denk ik toch maar deze lijst extra bestellen om alles voorlopig naar wens te maken
Winkelwagens :: upgrades - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Mobo cpu loop heb ik een nieuwe config droog uitgewerkt alleen zit ik nog met de Delta T van het water op mijn koelblokken. VRM en N/B produceren heel veel warmte bij mijn 5GHz setup tel daar de CPU bij op. ik wil niet dat de mobo componenten mijn cpu water gaan voor verwarmen en andersom.

Ik heb dan 3 rads
1. XSPC RS240 Black
2. XSPC RX120 Black
3. Phobya Xtreme 200 - V.2 - Full Copper

met nu 1 voor de GPU loop en 2 voor de CPU loop.
3 wil ik in de CPU loop opnemen.

nu alleen de volgorde bepalen

RES - CPU - RAD1 -
splitter 5-way
  1. N/B
  2. VRM
  3. RAM
  4. S/B
splitter 5-way
- RAD2 - RES

beide opwarmers hebben een hoge afgifte
welke rad kan ik het beste waar plaatsen?
moet ik misschien de CPU en RADs omdraaien? RES-RAD1-CPU-RAD-"mobo"-RES?
 
Begin post aangepast met de gebruikte hardware

Resevoir is niet helemaal wat ik er van verwacht had, helaas past die niet helemaal goed.
De CM Storm sniper case is niet goed voorbereid op bay componenten bevestigen met schroeven daarbij ook nog dat het resevoir de schroeven op andere plaatsen heeft zitten dan een Drive.
Als mijn bestelling binnen is met aanpas materialen eens kijken of ik het anders kan monteren, het resevoir maakt ook herrie. De Laing DDC-1Plus MCP355 12V pompen maken wel wat herrie, ik was er voor gewaarschuwd maar ik moet zeggen dat de GPU-loop pomp wel erg heet wordt.


De spagettie valt nog redelijk mee, het lijkt denk erger dan het is (of juist niet:041:)
Er gaan twee loops naar de voorkant van mijn kast, positie van het resevoir, dit houdt in dat ik twee keer de diepte van de kast door moet.
De VRM en N/B moeten nog voorzien worden van hun koelblok, maar aangezien ik niet uitkwam met de tubing en fittingen heb ik wel alles wat kon samen gebouwd.
Ik ben na het lezen van de serie/parallel studie gegaan voor parallel, wat betekend dat er wat extra tubing benodigd is. Misschien een beetje overdone maar de S/B heb ik ook maar meegenomen in de loop, wat voor een grote crossing zorgt.

het design zal met de tijd nog wel op de schop gaan, maar eerst alles aansluiten en testen.



2-do
Pomp hitte onderzoeken
PWM mod bestuderen
 
Kleine update:
Pompen voorzien van een heatsink
Pompen bekeken en er staat "PWM" op de printplaat dus ook het 4e draadje maar uit bedraad(lees verschillende successen)
Heatsink bevestiging past natuurlijk niet op de xspc 2bay resevoir, dus maar aangepast.
180mm rad pas toch niet zoals de uitgemeten maten hadden bepaald...., maar oplossing gevonden en bevestiging zal een autorad fan truckje worden.

Iets wat overdoen denk:D
yzazy4u7.jpg
ypu2emu6.jpg
a3ypu4am.jpg
y3yryqaz.jpg
na5ynuju.jpg
ahujehur.jpg
 
damm alles samen geknutseld(werd niet zo als ik verwacht had......) kom ik er achter dat het PWM gebeuren toch niet werkt of dat ik teveel weerstand oid in de loop heb, POMP lijkt dood.

veel schuim in het resevoir bij het ontluchten, pwm aangeloten gehad en geprobeerd.
rpm kwam niet meer boven de 1750, geen geluid in de loop horen. vreemd genoeg bleven de temperaturen wel laag...
beetje verder spelen en niks meer... zondag maar weer eens demonteren.

die Laing DDC-1Plus MCP355 pompen worden echt heet, de koolance heatsink werd gelijk weer lekker heet. toch die extra koelers maar gemonteerd:D
 
pomp gedemonteerd en toen deed die het ineens, geef ik een klein beetje tegendruk en de toeren zakken gelijk in. :thumbdown:

nu de CPU-loop op de andere pomp aangesloten om te kijken wat er gebeurt.:beer::beer:


weer een nieuw lijstje samenstellen voor hopelijk de laatste finetune.
misschien later een cleanup oid
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Jap2slow - Danny - Game-PC & HTPC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
bundymania [User Review] Cooler Master CM Storm Quick Fire XTi Mechanical Gaming Keyboard [GER] HighFlow Product Reviews 0
J joeri1 / Joeri / Red Storm Gaming-PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
J CM Storm Enforcer + EK-XLC Predator 240 (Extern) Waterkoeling 2
Sw333t [VERKOCHT] CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset Verkocht 2
bundymania Cooler Master / CM Storm Sirus-C Headset [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania Cooler Master CM Storm Quickfire Rapid-I - Mechanische Tastatur im Test (deutsch) HighFlow Product Reviews 2
M Storm 14 // 10-11-12 Oktober // 200 seats Lan Party 1
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Reaper Gaming Mouse - GERMAN HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Ceres 500 Gaming Headset - ENGLISH HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] CM Storm PULSE-R Gaming Headset [Deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] CM Storm HAVOC Gaming Mouse (English) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] CM Storm HAVOC Gaming Mouse [Deutsch] HighFlow Product Reviews 0
JeanPaul [IN-ACTIVE] Cooler Master CM Storm SF-19 USB 2.0 Verkocht 0
l3p [Wedstrijd] Cooler Master Storm Scout 2 Full Midnight Black Algemene Discussies 57
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Sw333t CM Storm Speed RX Mousepad medium HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Seb1980 Seb1980 - Sebastiaan - Storm Of Grim Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S "Frost Dragon" CM Storm Trooper Stryker Gallery & Build Logs 12
Sw333t [VERKOCHT] CM Storm Sentinel Advance II Verkocht 4
S Cm Storm Trooper "Stryker" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
Robin Triple radiator in CM Storm Trooper behuizing. Waterkoeling 31
T [little project] Storm Rebuild Gallery & Build Logs 5
Robin CM Storm Trooper + waterkoelings opties Waterkoeling 7
X-Tripiot [IN-ACTIVE] CM Storm Enforcer Nieuw in de doos Verkocht 0
S demciflex stof filters cm storm enforcer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T [CIP] Storm Trooper Gallery & Build Logs 24
J Cooler Master Storm Trooper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
VoYaGeRTM Zijpaneel met window voor CM Storm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
B [Waterkoeling] ā‚¬500 euro, Q6600, NB, SB, Mosfets, 2x EAH6850, CM Storm Sniper (BE) Advies Waterkoeling Setup 7
Fall3n Fans voor Storm Sniper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B coolermaster Storm series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Mikey's44 coolermaster sniper storm project Gallery & Build Logs 16
vincent Cinewall build Overige Builds 19
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan