• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Triple radiator in CM Storm Trooper behuizing.

Robin

Member
Weet er iemand of er een triple radiator in een CM storm trooper past in de boven zijde..
Ik zag dat iemand wel met aanpassingen `iets`erin heeft gekregen. Maar het is de bedoeling dat ik niet ook nog eens het metalen gedeelte van het handvat wat aan de kast zitten eraf hoef te slopen.. Want dat laat ik liever zitten.
 
Google verteld je vel meer ;)

No offense, maar damn het is weer luie maandag vandaag :)

luiheid :

in de top past geen 360 en op de bodem ook niet

2x 240 rads kunnen wel :)
 
8629549.jpg


Draagsyteem eruit boren, hendel afdremelen en monteren op top.. Done.
Je kan een radiator van max 6cm in de top steken.
 
aahja... ooeps...
En daar is het antwoord, neen op...

Je kan een 240mm rad steken (zonder te dremelen.) maar dan heb je nog een groot ander probleem en dat is dat je je fannen niet kwijtkunt door het draagsysteem...
Als je echt deftig waterkoeling erin wilt hebben zal het het er toch moeten uitboren hoor ;).
Of je kan altijd vanonder een 240 rad steken, maar om dan goede airflow te hebben zal je nog in je hdd cages moeten dremelen omdat anders daardoor de airflow wordt geblokkeerd :).
 
Bedankt tommienator.

Die foto had ik wel ergens gevonden, maar wist niet meer waar.. Van dat handvat wist ik dat niet dat het eraf moet.. Aan de ene kant vind ik het wel zonder omdat je aan de bovenkant van je klep waar het handvat zat dan eens een heel lelijk gat hebt zitten.. En dat vind ik erg veel afbreuk doen aan de behuizing.. Ik denk dat ik dan beter fans in het zijpaneel ga plaatsen die de warme lucht naar buiten afvoeren. En dan ik dan beter af ben met een 240 mm rad boven in de top en dan nog een losse 120mm erbij achter om tot een 360 radiator te komen.. Zo je kast verkrachten doe ik dus liever niet.. En dan 2 fans pushpull achter en een push aan de voorkant..

Denk dat ik het dan zo ga doen:

53x0s7.jpg

Ik vind het beter om een 240mm boven in te plaatsen omdat je ten eerst geen 360 kan plaatsen zonder te zagen en je zit zoiezo met je de ruimte tussen de boven kant kast en boven kant moederbord.. Ander voordeel heb je direct dan je 240mm cpu rad direct bij de processor hebt.
En voor de processor alleen heb je zoiezo geen erg overdreven zware / dikke radiator voor nodig..

En dan kan ik er onderin in de kast een dikke radiator kwijt die je wel erg nodig zal hebben met 2 gpus.. Om dan tot een 360 rad te komen kan je daarom beter een 120mm achterin plaatsen en een 240mm onderin de kast die in dezelfde loop komen te lopen..

Legenda:

Groen is de 240mm cpu radiator.. (hoe dik hij word met ik even kijken. Ik denk dat het 40mm max mag zijn wat een fan is 15mm dik)

Rood zijn de GPU radiators.. Worden dan wel dikkere exemplaren.. Moet even kijken wat het word daarvoor..

De gele lijnen is het idee met de fans..

De paarse lijn is een optionele fan..
 
Laatst bewerkt:
Ik zat idd te denken om de radiator dan op te hogen. Zodat er fans eronder kunnen en erboven op passen.. Uiteraard moet ik eerst zien wat voor radiator dikte maat ik dan kan gebruiken..


EDIT (4:20)

Ik zie er denk ik toch af van het waterkoelen..

Want ik heb maar 55mm ruimte voor een radiator + fans aan de onderkant tussen top van de kast en de bovenkant van het moederbord.. Dacht dat een 120x120mm fan maar 15 mm dik was. Maar die zijn 25mm dik.. Als ik dat eraf haal van die 55mm totale ruimte, dan hou ik nog maar 30mm aan radiator ruimte over.. Dus het gaat daarom dan ook niet lukken..

Ik heb nog wel een HAF932 behuizing staan. Maar om alles daar in te gaan zetten heb ik niet zo zin in..
Dat ding heeft geen USB 3.0 aansluitingen erop zitten.. De cut-out van de backpanel is waardeloos klein.. En moet ik ook zagen om beneden een radiator erin te krijgen.. Denk dat het allemaal niet de moeite van de tijd loont..

En handvat afhalen van de CM storm trooper kast is ook geen idee aangezien je met een lelijk gat zit waar het handvat gezeten heeft..

Ik heb de kast pas.. Dus om gelijk de deur uit te doen vind ik ook wat te ver gaan.. Het is een erg goede behuizing om je hardware netjes in te kunnen bouwen.. Alleen voor waterkoeling is er niet goed over nagedacht.. Hadden ze gaan handvat in het ontwerp gemaakt was het allemaal veel makkelijker..

Voor de rest vind ik niet even een betere ATX-XL behuizing voor ongeveer dezelfde prijs.. Zoveel ATX-XL behuizingen zijn er helaas nog niet..

Anders kan ik ook een 120mm of een 140mm radiator nemen om alleen om de processor te koelen.
Weet iemand of dat genoeg is. Want dan kan ik die op de achterkant monteren.
 
Laatst bewerkt:
120mm per onderdeel kan je aanhouden, zal Kenny ook beamen.

Verder, kan je geen 240mm rad in de top kwijt? Rad aan de binnenzijde en de fans tussen top en frame in?

Anderzijds, er zijn ook 15mm fans ;). Ik gebruik zelf deze.
 
Met zulke fannen gaat het wel, maar je geraakt echter geen setje fannen en een rad in de bovenkant (in de case zelf) kwijt. er is zoals ik al zei plaats voor 60mm ongeveer (hangt dan nog af van je moederbord zelf, bij mijn p55FTW heb ik meer ruimte als bij mijn p55GD80.)
Maar, met 15mm zoals wwwicked aangeeft zou het wel lukken met een radje van 45mm dik.

En in de bodem lukt het wel (een 240 rad.) zonder te modden, als je de onderste hdd cage wegneemt, of je zet er 15mm fannen op.

Het is eigenlijk een heerlijke case hoor, maar ze hebben gewoon... Niet te ver nagedacht :). Maar, als je er zelf de dremel inzet... Kan je er echt wel wat van maken hoor! Zelfs zonder de case te 'verkrachten'. Je kan de hendel perfect wegwerken zonder probleem...
Als je wat ideetjes wilt, ik kan foto's genoeg plaatsen...
Heb er zelf een RX360&RX240 rad insteken :).
 
Boven de kast kan maar 1 fan geplaatst worden.. Voor een tweede boven zal het handvat eraf moeten.
Rad bovenop zal niet gaan omdat je ook met het handvat zit en bij een 120mm boven achter kan ook niet vanwege de stoffilter unit die vast gezet word d.m.v sliders.. En die sliders steken dus uit.. En daardoor is de kast niet vlak..

Ik zal eens kijken wat ik met een 120mm of een 140mm radiator kan doen.. Misschien die boven in.. En de rest (dus achter en onder voor de videokaarten reserveren)

15mm dikke fans moet wel lukken.. Want de totale tussen ruimte is 55mm.. - 15mm fan dikte= 40mm dikte radiator over.. Met een rad van 34mm dik moet het dus passen.

Maar zijn die 15mm fans wel krachtig genoeg? En zijn dat wel stille fans?
 
Maar zijn die 15mm fans wel krachtig genoeg? En zijn dat wel stille fans? Geven ze uberhaupt wel effect op een radiator?

Ik zie dat ik nog eventueel een Black Ice GT Stealth 240 Black kan pakken.. Die is 29,6 mm dik.. Met 25mm fans kom ik uit op .. 54,6mm dat zou net moeten passen.. Als iemand nog meer dunne goede radiators weet, laat het me graag even weten.

Voor 25mm fans heb ik dan 30mm dikke radiator nodig.

Ik heb even gekeken. Maar voor een 30mm dikke radiator heb ik zeer weinig keuze.. Er valt daardoor echt veel af..

Ik heb keuze tot:

Black Ice GT Stealth 240 Black (dan heb ik liever de x-flow) (29.6mm dik)
MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator (30mm dik)
MagiCool SLIM DUAL 280 MC (29mm dik)
Alphacool NexXxoS Pro II Radiator Rev. 2 (30mm dik)
Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm (30mm dik)

Ik neem aan dat dit kwa performance het beste zijn van boven naar beneden:

Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm
Alphacool NexXxoS Pro II Radiator Rev. 2
MagiCool SLIM DUAL 280 MC
MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator
Black Ice GT Stealth 240 Black

Correct?
 
Laatst bewerkt:
Dacht dat het nogal erg onduidelijk stond omdat ik een al dezelfde letter types zou gebruiken..
Ik dacht maak het ietsie groter zodat het verschil beter te zien is..

Heb het weer aangepast.

Ik ga denk ik toch voor de

Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm

1. Het is een nieuwe exemplaar.
2. In mijn ogen de beste van 30mm dikte..
3. Weinig andere goede radiators met een dikte van 30mm
 
Iemand die mij wil / en kan vertellen welke radiators het beste zijn.

En kan iemand mij vertellen / advies geven naar welke fans ik zou kunnen kijken..
Maken die S-flow fans echt veel uit in de praktijk met geluid en performance? Zijn die ook in 25mm dikte?
 
kijk alsjeblieft je eigen topics na voor dat je telkens de zelfde vragen stelt.
(je radiator keus)
http://forum.highflow.nl/f6/xspc-ex-serie-13264/

Alle info die je moeten weten over de fan's moet je zelf maar vergelijken in de shop.
Het staat er allemaal bij.
Hoeveel herrie ze maken en hoeveel flow ze geven.


Sry dat ik het moet zeggen.
Na wat meer topics van je gelezen te hebben.
begin IK je aardig irritant te vinden op dit forum.
Je stelt telkens dubbele vragen en als er advies word gegeven (dus word voor gekauwd) kan je opeens zelf wel heel goed zoeken.
En weet je heel goed wat je wilt.
En je keuzes maken.
Daar bij het schreeuwerige , groot letter gebruik en je omgang tegen over de andere forum gebruikers vind ik aardig aso over komen.

Ik heb ook geen behoefte meer om op de rest van je topic meer te reageren.
Doe hier je voor deel mee voor dat niemand je meer wilt helpen op dit forum.
 
Als ik al alles al wist dan had ik het echter hier niet mijn vragen hoeven te stellen..
Je doet alsof ik alles al weet, en nou ineens naar de bekende weg aan het vragen ben..

Dat ik 1 keer eens een klein setje gebouwd heb zegt verder niks over me mindere kennis..

Ik wil gewoon de beste spullen hebben voor een nette prijs.. zoals iedereen dat wilt..

De ene draait hier al jaren mee en heeft aardig wat kennis in huis.. De ander begint pas net..

De radiators die ik gevonden heb, heb ik gevonden om te zoeken op de juiste dikte..(niet op prestatie) Dat zegt nog helemaal niks hoe zo`n radiator presteerd... De ene zal het misschien rotten hoe een radiator presteerd, de andere wilt juist gewoon het beste.

Ik vind dat ik best me best heb gedaan om zelf wat te zoeken, maar dat doet verder niet aan af dat ik gewoon niet echt verder kom met me zoektocht.. en daarvoor de hulp vraag die ik schijnbaar gewoon niet van jullie mag verwachten / kan krijgen..

Daarnaast was het je zeker nog niet opgevallen, dat ik de grotere letter types al had aangepast.. Dat men het irritant vind dat kan.. Maar mijn bedoeling was om 2 stukken van elkaar te houden, zodat me vragen wat beter zouden opvallen en dus ook een wat sneller antwoord kon verwachten / er niet over gelezen zo worden en dus me vragen niet zouden opvallen / niet beantwoord gaan worden.

Blijkbaar word het hier niet gewaardeerd als ik dat me topic netjes heb aangepast, dan als nog naar de hulp mag fluiten..
En dan krijg je nog eens hielenlikkers die nog thanks gaan geven voor een post als zwelgje..

Ik noem het alles behalve goede service van highflow.. (hulp van het forum)

Daarnaast vind ik het jammer dat de harde kern die hier heerst eigenlijk gewoon de boel kapot maken voor andere mensen die geintresseerd zijn in waterkoeling.

En als dikke en grote letters niet gewaardeerd worden, waarom word dat dan gewoon niet uitgeschakeld in de forum software.. Jullie vragen er dan zelf om om het te mogen gebruiken.. En dan ineens als een stelletje kleine kinderen gaan zitten zeuren.. *auw* me ogen branden omdat ik letter grote 5 heb gebruikt.. Echt kinderachtig..

Trouwens die review had ik ook gelezen voor de XSPC EX serie.. Alleen naar mijn mening is het denk ik niet het juiste rad voor wat ik gebruiken wil.. Aangezien er minimaal 1200 rpm fans erop moeten om het te laten presteren. Dat houd voor mij in dat het geluidsproductie dan ook hoger is..
Ik wil liever een stillere set hebben.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 26 Rads (English Version) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 22 Rads ! HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup - 16 Models tested ! ENGLISH HighFlow Product Reviews 3
H 1x triple radiator of 2x single Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Be Quiet! Light Wings 120mm & 140mm PWM High-speed - Triple Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
S Mountain Mods ALU Triple 120 (Black Anodized) 5.25 baycover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
gunnie_nl ek-fc triple bridge op een rex3? Waterkoeling 4
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
T [Waterkoeling] €1500 euro, Triple Titan Z Advies Waterkoeling Setup 115
Lindenberger Indicatie levertijd van AMS 360 Triple met Reservoiren D5 Pump HighFlow Computer Cooling Shop 1
dave-firsttimer:) Coolgate triple 120 copper plating HighFlow Product Suggesties en Nieuws 24
S Triple AMD Radeon HD 7970 Waterkoeling Waterkoeling 4
vincent Hoeveel inch monitor voor Triple Screen? Hardware & Software 18
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
G Triple fire Problemen & Oplossingen 16
Xtrafresh Magicool 180mm rads, single (180mm), dual (360mm) en triple (520mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
chicken MountainMods triple 5.25 cover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Bitspower Matt Black Triple Rotary Snake-Style Dual IG1/4" Extender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M I7 930 en OCZ GOLD 2000 triple channel Overclocking 8
soppy [INACTIVE] triple ch mem Gevonden 8
dark viper zwolle [INACTIVE] OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel Verkocht 0
Edtje [TKA-RAD] TFC Xchanger 360 Triple Black Verkocht 4
brazen [INACTIVE] GeIL 6GB DDR3 Ultra+ 1600 C7 Triple kit (GUP36GB1600C7TC) Verkocht 6
F Triple/3 Loops, beste indeling radiatoren + componenten? Waterkoeling 36
Colossus XSPC Triple DDC pump top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 23
vincent New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
S RX360 Triple Rad goed voor i7 en gtx260? Waterkoeling 3
Freddy TFC Xchanger Triple / 360 WHITE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F OCZ Blade Series 6GB (3x2GB) DDR3 PC3-16000 Triple Channel (OCZ3B2000LV6GK) Hardware & Software 0
D foto's triple of meer loops. Waterkoeling 20
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 radiator gasket Waterkoeling 1
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan