Hieronder wat pics van enkele double wide builds om je misschien wat inspiratie te geven over hoe je de slangenroute in deze kast kan aanpakken. In welke volgorde je de componenten plaatst maakt nagenoeg niets uit (
http://forum.highflow.nl/f6/de-volgorde-van-de-componenten-1287/) zolang het
reservoir dus maar voor de
pomp komt te zitten.
In de meeste normale midi kasten of big towers ga je op zoek naar een zo strak mogelijke slangenroute met korte stukjes
slang tussen de componenten. De double wide heeft meer ruimte en in de onderstaande pics is (naar mijn smaak) goed te zien dat de slangen ruim aanleggen een veel sierlijker effect geeft dan die strakkere routes.
Die langere slangen krijg je al bijna vanzelf door de radiatoraansluitingen omhoog te zetten. Dit is voor het ontluchten ook weer een stuk gunstiger.
Zonder gebruik van hoek
fittingen of andere adapters. Plain and simple.
Dual loop met al een wat sierlijkere slangenroute. Ziet er nog wel een beetje rommelig uit imo, omdat de slangen van beide loops niet echt als een geheel lopen. In m'n V1000 log heb ik geloof ik wel eens ergens gezegd dat de slangen moeten swingen. Hier dansen de loops in die term langs elkaar heen.
Maar wel een vette
pomp en
reservoir kamer aan de andere kant. Dat is ook wel te danken aan die frozenq
reservoirs + dat symmetrie ook wonderen doet voor de mooiigheid.
Nu een paar van Dart Beavis. (semi-pro modder die veel spul van Danger Den gebruikt@promoot)
Mooie van deze slangenroute is dat het haast lijkt op een groene waterval.
Heel sierlijk imho :023:
Iets chaotischer, maar dat is ook een klein beetje zijn persoonlijke stijl. Swingt nog altijd de pan uit wat mij betreft.
En de laatste van Darth B. Die is weer een stuk minder imo. Te veel licht naar mijn smaak, maar vooral wat slangenroute/spel beteft ook geen hoogstandje.
Geijk maar even bergafwaards doorgaan:
Wat slangroute betreft is de onderstaande pic/build imo een beetje erg mager wat mooi zijn betreft. Veel mooier dus om van de ruimte van deze kast gebruik te maken en de slangen in langere lijnen sierlijk te lanten lopen.
Van diezelfde build ziet het res/
pompen gedeelte er iets beter uit uit.
Wat je waterkoelset betreft was mijn eerste gedachte dat twee loops niet noodzakelijk zijn. Met zoveel radiatoroppervlakte en met een warmtedump van rond de 500W of iets meer zal je weinig verschil merken tussen een 1 of 2 loops set.
(Las ergens dat je van plan was een i930 te kopen, dus heb ik die + de kaart en plus minus het mobo meegerekend voor die 500W of ietsje meer)
Eén loop zal ook ietsje minder geluid maken met een pompje minder, maar dat is niet erg veel vermoed ik.
Maar naast stilte is "de mooiigheid" ervan dus ook belangrijk voor je. Twee loops kan aan die mooiigheid van de set natuurlijk ook wat toevoegen. Zoals de twee verschillende kleuren slangen om de twee loops te accentueren en dat twee pompjes en twee
reservoirs naast elkaar ook erg mooi staat.
Een dual loop set is wel een stukje prijziger dan een single loop, maar als je het er voor over hebt....:023:
Mocht je wel een beetje op het budget willen bezuinigen is een single loop denk ik wel aan te bevelen. Dan kan je wat extra geld stoppen in luxe/mooie
fittingen en bv een sjiek aftappunt.
De DDC en de D5 zijn beide zeer goede
pompen. In een set met veel blokjes of met blokjes die veel restrictie hebben voor de waterdoorstroom doet de DDC het beter dan een D5. Met jouw set zal een DDC het waarschijnlijk ietsje beter doen dan een D5, maar dat verschil zal waarschijnlijk niet noemenswaardig meer terug te vinden zijn en de temps.
Met goede isolatie van de kast zijn beide
pompen nagenoeg even stil.
Omdat je de D5 een mooiere
pomp vind en de mooiigheid hoog bij je in het vaandel staat, kan je gerust voor de D5 kiezen.
Ik heb
hier een alternatief winkelwagentje voor je gemaakt voor een single loops wc set met twee
black ice sr-1 radiatoren.
Wat
fittingen betreft heb ik er vier 45 graden
fittingen bij gedaan naast de standaard rechte schroeffittingen. Niet omdat ze ergens praktisch noodzakelijk zullen zijn, maar puur om net als in de sommige van die voorbeeldpics van hierboven een sierlijkere slangroute te kunnen creëren. Die zijn dus optioneel. Net als alles overigens, want voor alles is er natuurlijk wel een alternatief.
Het aftappunt zit er ook bij. Daarvoor is de Q-
fitting, de G1/4 naar G1/4 verbindingsfitting, het kraantje en voor de mooiiigheid een stopfitting voor op het kraantje. Het kraantje is helaas niet zwart, maar heeft nog wel een zwart hendeltje.
icm die zwarte stopfitting denk ik nog wel een aardig mooie combi.
Plus nog een tempsensor voor in het extra gat in de Q
fitting. (100% optioneel)
Mooiste zou zijn als dat aftappunt met die Q-
fitting direct in de
pomp gedraaid kan worden. Hangt een beetje af van waar de
pomp komen gaat. Anders kan het ook nog ergens tussen een
slang gezet worden, wat weer twee extra
fittingen zou kosten.
Normaal kies ik altijd voor puur gedestilleerd water met een zilver coil, maar om wat meer rood in de kast te krijgen leek een pre mix met een kleurtje me voor jouw de mooiste koelwaterkeuze. Gekleurd water in een clear
slang staat imo ook mooier dan een rode
slang.
UV verlichting zou denk ik niet misstaan. Misschien icm witte verlichting om te kunnen afwisselen tussen helder verlicht en donker met verlichte slangen.
Als je wilt kan ik morgen nog een dual loop set maken op basis van die van jouw, maar dan met
fittingen. Nu hou ik het even voor gezien.
*kijkt naar klok*
edit:
Een Leek zei:
Verder wil ik dus 2 loops in mijn kast. Een zwarte met zilveren
fittingen en een gekleurde met zwarte
fittingen.
Die natuurlijk ook nog even meenemen met die zwarte en zilveren
fittingen. Helemaal overheengelezen. :schaam