• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Is dit wat?

Een Leek

Junior Member
Hallo allemaal,

Ik ga voor het eerst mijn pc met water koelen. Nu heb ik een aantal onderdelen op een rij gezet waarvan ik denk dat ik die nodig heb. Graag hoor ik van jullie of het klopt wat ik heb en of het goed is wat ik heb bedacht. Oh ja ik ga ook meteen voor een dubbele loop.

Radiator: TFC Xchanger Monsta Lite
Fans: op anraden van Coolfris Noiseblockers
CPU block : D-tek of EK daar ben ik nog niet uit. de cpu is in ieder geval 980x
GPU block : EK-FC5970 plus RAM Backplate
Reservoir : EK Multioption of het DD Rad res ( kan ik de Ek ook aan de radiator vastmaken?)
Pomp : Laing D5-Mcp 655 plus EK-D5 X-Top ( deze vind ik mooier dan de dcc pomp)
Vloeistof : uiteraard Feser One
Slangen : Tygon
Fittingen : Schroef fittingen

Nu wil ik eigenlijk ook nog de chipset van het mobo meenemen in de loop maar ik weet niet welk block ik moet nemen, het moederbord is in ieder geval de REX III.
Verder wil ik ook een drain maken maar weet ik niet wat ik daar precies voor nodig heb.

Graag hoor ik wat jullie er van vinden.
 
Laatst bewerkt:
ziet er redelijk uit, ga je ook 140mm fans op het rad zetten??

het rad res zou gewoon op elke rad moeten kunnen, alleen gok ik dat hij gemaakt is voor 120mm rads....
nu zou het wel kunnen werken als je 120mm fans gebruikt (wel sonde van de 140mm optie op het rad) of dat je de fans aan de eene kant doet en de res aan de andere (heb je denk ik alleen andere schroeven nodig)

ik zou voor de EK surpreme HF gaan

ik weet niet of je echt gaat overclocken of iets dergelijks, maar dan word ook nog je mobo erbij wel aan de vele kant vrees ik...
 
Ik gebruik 120 mm fans dus dat zou goed uitkomen dan.

Overclocken weet ik niet of ik me daar aan ga wagen. Ik ga over op waterkoeling omdat ik het 1 heel mooi vind en 2 het is stiller wat ik ook wel erg prettig vind. Vandaar ook de d5 pomp ik lees op de meeste plaatsen dat die stiller is dan de dcc pompen
 
Verder wil ik ook een drain maken maar weet ik niet wat ik daar precies voor nodig heb.

Een drain is op zich niet zo heel moeilijk ...
Je sluit een extra slang aan op (het liefst) een zo laag mogelijk punt.
Als het zo uit komt is het graka blok vaak wel handig omdat je daar in de meeste (alle ?)
gevallen gewoon een stopje vervangt door een fitting.
Als dat niet je laagste punt is kun je met een T-stukje werken voor de aftakking.

Dan een stuk slang waar je weer een stopje op maakt. Dit kan van vrij goedkoop tot redelijk
prijzig.

Zelf heb ik inmiddels een 1/4G tap waarmee je met wat handigheid draad kan tappen in een
dopje waarmee je normaal 12mm koperbuis afdopt. Dit draai je dan op een standaard fitting
aan het andere eind van de slang, klaar.

Verder is het van belang dat je loop niet te vaak op en neer door de kast gaat want dan
blijft er makkelijk(er) in een deel van de loop toch water staan.
De beste drain krijg je dus als je loop slechts 1x omhoog gaat en 1x naar beneden.
Op die manier loopt hij het makkelijkste leeg.

En vergeet bij het drainen niet je vul opening open te draaien.
Daar waar water uit moet, moet immers lucht in de plaats komen ;)
 
Ik denk niet dat ik zoveel bochten zal hebben aangezien ik 2 loops ga maken.
1 voor de cpu en de chipset de ander loop wordt mijn gpu. Als het goed is hoef ik dus niet al teveel omhoog en omlaag.
Tenminste dat denk ik nu. Nu klinkt en lijkt het allemaal nog vrij makkelijk om te doen maar ik vermoed dat het toch net effe anders is als ik het ook daadwerkelijk ga uitvoeren.

Zelf had ik bedacht om de drain bij de pomp te doen aangezien die op het laagste punt in mijn kast gaan komen. Dat had ik tenminste zo bedacht.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit een hele domme vraag maar kan iemand mij vertellen hoe ik mijn winkelwagen toevoeg in een bericht.
Ik heb namelijk de onderdelen die ik wil in de winkelwagen gemikt nu is de vraag klopt dit,mis ik iets of heb ik misschien zelfs teveel.
 
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Winkelwagen

Dit is de winkelwagen.
Ik weet dat ik de fittingen mis maar ik weet niet precies welke maat ik nodig heb. Daar snap ik eerlijk gezegd niet zoveel van. En ook weet ik niet precies hoeveel ik er nodig heb. En dan mis ik de onderdelen voor het maken van een drain nog, of eigenlijk 2 aangezien ik er een dubbele loop inmaak.

De loop zoals ik ze bedacht had zijn:
Loop 1 rad-reservoir-pomp-cpu-chipset-rad
Loop 2 rad-reservoir-pomp-gpu-rad
Als dit beter kan hoor ik het graag.
Mijn beweegreden om het zo te doen is. De pomp direct achter het reservoir omdat die niet droog mag komen te staan. na de pomp naar het heetste onderdeel naar het rad.
 
Voor de aansluitingen tussen de onderdelen heb je zonder het aftappunt meegerekend 18 fittingen nodig. Lastig te zeggen of je ook bochtjes nodig zal hebben. De pompjes heb ik ook meegerekend, omdat je er een topje voor hebt staan. Met dat topje kan je nu wel de pomp met fittingen gebruiken.
Bochtjes is nu even lastig in te schatten. Als je wil kan ik daar vanavond wel even wat uitgebreider naar kijken.
Voor de slangmaat die je gekozen hebt, kan je hier de fittingen vinden. Er staan er een paar tussen die je niet moet hebben, maar zolang je voor (1/2 ID - 3/4 OD) kiest met een G1/4 schroef zit je goed. (er zit maar één andere schroefmaat tussen: G3/8 )



Ik vroeg me net af wat voor kast je eigenlijk hebt, maar nu zie ik het weer: het is de Danger Den Double wide :p:p
Past die Monsta daar wel in? Andere super-optie zou zijn om er twee Black Ice SR-1 480 in te zetten. Zijn zelfs nog iets goedkoper ook dan die Monsta en hebben meer dan voldoende koelingsoppervlakte voor wat je gaat koelen. Staat misschien ook iets eleganter, omdat ze wat slanker zijn. (Met 2x 360 zou je het ook al gemakkelijk redden, maar ik ga een beetje uit van het budget van je winkelwagentje. :D)
 
De versie die ik heb kan ik 3 x 360 in kwijt. Budget heb ik niet naar gekeken heel eerlijk gezegd. Is wel hoger uitgevallen dan verwacht maar ach dan heb ik straks wel wat goeds. En misschien kan ik nog met Freddy onderhandelen over de prijs :icon_fU:.
Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat de dcc pomp beter zou zijn dan de D5 in mijn geval van loop. dus misschien dat ik die ook beter kan aanpassen. Verder wil ik dus 2 loops in mijn kast. Een zwarte met zilveren fittingen en een gekleurde met zwarte fittingen.

Ik zou het heel prettig vinden als je er wat uitgebreider naar wil kijken. :woot
Graag hoor ik van je hoe jij het zou doen als het jouw loop was. Dan weet ik namelijk zeker dat het een goede loop wordt. De kleurstelling wordt zwart/rood/plexi.

Ik was namelijk van plan om van het weekend alles te bestellen, uiteraard bij Freddy. Van het weekend krijg ik de laatste hardware binnen en de kast is onderweg vanaf de andere kant van de grote plas. Heb ik de mail al van gekregen dus dat moet goed komen. Zou prettig zijn als ik aankomende week zou kunnen beginnen met bouwen zeker aangezien mijn 2 weken vakantie vanmiddag gaan beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Hieronder wat pics van enkele double wide builds om je misschien wat inspiratie te geven over hoe je de slangenroute in deze kast kan aanpakken. In welke volgorde je de componenten plaatst maakt nagenoeg niets uit (http://forum.highflow.nl/f6/de-volgorde-van-de-componenten-1287/) zolang het reservoir dus maar voor de pomp komt te zitten.
In de meeste normale midi kasten of big towers ga je op zoek naar een zo strak mogelijke slangenroute met korte stukjes slang tussen de componenten. De double wide heeft meer ruimte en in de onderstaande pics is (naar mijn smaak) goed te zien dat de slangen ruim aanleggen een veel sierlijker effect geeft dan die strakkere routes.
Die langere slangen krijg je al bijna vanzelf door de radiatoraansluitingen omhoog te zetten. Dit is voor het ontluchten ook weer een stuk gunstiger.


Zonder gebruik van hoek fittingen of andere adapters. Plain and simple.
611009223_sCxJy-XL.jpg


Dual loop met al een wat sierlijkere slangenroute. Ziet er nog wel een beetje rommelig uit imo, omdat de slangen van beide loops niet echt als een geheel lopen. In m'n V1000 log heb ik geloof ik wel eens ergens gezegd dat de slangen moeten swingen. Hier dansen de loops in die term langs elkaar heen. :)
232323232%7Ffp53668%3Enu%3D335%3B%3E2%3A4%3E348%3EWSNRCG%3D3432%3A%3B97%3A8336nu0mrj


Maar wel een vette pomp en reservoir kamer aan de andere kant. Dat is ook wel te danken aan die frozenq reservoirs + dat symmetrie ook wonderen doet voor de mooiigheid.
232323232%7Ffp53835%3Enu%3D335%3B%3E2%3A4%3E348%3EWSNRCG%3D3432%3B2%3C959336nu0mrj



Nu een paar van Dart Beavis. (semi-pro modder die veel spul van Danger Den gebruikt@promoot)
Mooie van deze slangenroute is dat het haast lijkt op een groene waterval. :p Heel sierlijk imho :023:
dsc01939c.jpg


Iets chaotischer, maar dat is ook een klein beetje zijn persoonlijke stijl. Swingt nog altijd de pan uit wat mij betreft. :p
dsc014201986526.jpg


En de laatste van Darth B. Die is weer een stuk minder imo. Te veel licht naar mijn smaak, maar vooral wat slangenroute/spel beteft ook geen hoogstandje.
dsc009839478658qf5.jpg



Geijk maar even bergafwaards doorgaan:
Wat slangroute betreft is de onderstaande pic/build imo een beetje erg mager wat mooi zijn betreft. Veel mooier dus om van de ruimte van deze kast gebruik te maken en de slangen in langere lijnen sierlijk te lanten lopen.
t21dfinised001.jpg


Van diezelfde build ziet het res/pompen gedeelte er iets beter uit uit.
t21dfinised002.jpg




Wat je waterkoelset betreft was mijn eerste gedachte dat twee loops niet noodzakelijk zijn. Met zoveel radiatoroppervlakte en met een warmtedump van rond de 500W of iets meer zal je weinig verschil merken tussen een 1 of 2 loops set. (Las ergens dat je van plan was een i930 te kopen, dus heb ik die + de kaart en plus minus het mobo meegerekend voor die 500W of ietsje meer)
Eén loop zal ook ietsje minder geluid maken met een pompje minder, maar dat is niet erg veel vermoed ik.

Maar naast stilte is "de mooiigheid" ervan dus ook belangrijk voor je. Twee loops kan aan die mooiigheid van de set natuurlijk ook wat toevoegen. Zoals de twee verschillende kleuren slangen om de twee loops te accentueren en dat twee pompjes en twee reservoirs naast elkaar ook erg mooi staat.

Een dual loop set is wel een stukje prijziger dan een single loop, maar als je het er voor over hebt....:023:

Mocht je wel een beetje op het budget willen bezuinigen is een single loop denk ik wel aan te bevelen. Dan kan je wat extra geld stoppen in luxe/mooie fittingen en bv een sjiek aftappunt.


De DDC en de D5 zijn beide zeer goede pompen. In een set met veel blokjes of met blokjes die veel restrictie hebben voor de waterdoorstroom doet de DDC het beter dan een D5. Met jouw set zal een DDC het waarschijnlijk ietsje beter doen dan een D5, maar dat verschil zal waarschijnlijk niet noemenswaardig meer terug te vinden zijn en de temps.
Met goede isolatie van de kast zijn beide pompen nagenoeg even stil.
Omdat je de D5 een mooiere pomp vind en de mooiigheid hoog bij je in het vaandel staat, kan je gerust voor de D5 kiezen.


Ik heb hier een alternatief winkelwagentje voor je gemaakt voor een single loops wc set met twee black ice sr-1 radiatoren.

Wat fittingen betreft heb ik er vier 45 graden fittingen bij gedaan naast de standaard rechte schroeffittingen. Niet omdat ze ergens praktisch noodzakelijk zullen zijn, maar puur om net als in de sommige van die voorbeeldpics van hierboven een sierlijkere slangroute te kunnen creëren. Die zijn dus optioneel. Net als alles overigens, want voor alles is er natuurlijk wel een alternatief. :)

Het aftappunt zit er ook bij. Daarvoor is de Q-fitting, de G1/4 naar G1/4 verbindingsfitting, het kraantje en voor de mooiiigheid een stopfitting voor op het kraantje. Het kraantje is helaas niet zwart, maar heeft nog wel een zwart hendeltje. ;)
icm die zwarte stopfitting denk ik nog wel een aardig mooie combi.
Plus nog een tempsensor voor in het extra gat in de Q fitting. (100% optioneel)
Mooiste zou zijn als dat aftappunt met die Q-fitting direct in de pomp gedraaid kan worden. Hangt een beetje af van waar de pomp komen gaat. Anders kan het ook nog ergens tussen een slang gezet worden, wat weer twee extra fittingen zou kosten.


Normaal kies ik altijd voor puur gedestilleerd water met een zilver coil, maar om wat meer rood in de kast te krijgen leek een pre mix met een kleurtje me voor jouw de mooiste koelwaterkeuze. Gekleurd water in een clear slang staat imo ook mooier dan een rode slang.
UV verlichting zou denk ik niet misstaan. Misschien icm witte verlichting om te kunnen afwisselen tussen helder verlicht en donker met verlichte slangen. :p


Als je wilt kan ik morgen nog een dual loop set maken op basis van die van jouw, maar dan met fittingen. Nu hou ik het even voor gezien. *kijkt naar klok*

edit:
Een Leek zei:
Verder wil ik dus 2 loops in mijn kast. Een zwarte met zilveren fittingen en een gekleurde met zwarte fittingen.
Die natuurlijk ook nog even meenemen met die zwarte en zilveren fittingen. Helemaal overheengelezen. :schaam
 
Hoi Coolfris,

Heel erg bedankt voor de uitgebreide en voor mij te begrijpen uitleg. Er is echter wel een wijziging gekomen in mijn setup qua onderdelen. Ik heb namelijk een behoorlijk grote meevaller gehad. Ik ben dus niet echt gebonden aan een budget. Daarbij is Freddy misschien wel bereid te onderhandelen over de prijs bij een grote order :eusa_snooty:

Ik heb echter wel een vraag over het winkelwagentje. Waarom 4 radiators? Ik kan er volgens mij maar 3 kwijt en dacht dat je per loop maar één radiator nodig had.

De onderdelen die ik ga gebruiken en ondertussen ook binnen heb zijn:
CPU: i7 980x
PSU: corsair AX1200 (ik heb liever teveel dan tekort en wat hij niet nodig heeft gebruikt hij toch niet)
GPU: XFX5970 Black Edition
Geheugen: 6G Corsair dominator
Mobo: REX III
Fans : Noiseblocker 9x M12-S1 en 4x M8-S1 (besteld op jouw aanraden)

Qua loop wil ik gaan voor zowel stil als looks. Vandaar dat ik ook een dubbel loop in gedachte heb. Eén met transparante slangen, rode koelvloeistof met zwarte fittingen en de andere loop zwarte slangen met zilveren fittingen.
Ook denk ik dat een dubbele loop mooier op komt in deze kast vanwege de ruimte. Ik vind zelf dat met de kast die ik gekocht heb het nu dus ook wel echt mooi moet zijn.

De drain weet ik dat ik niet zo'n mooie had bedacht. Ik heb bij jou ergens een hele mooie gezien maar ben er niet zeker van of dat voor mij te doen is om te maken.

Ik ga denk ik wel een soort van buildlog maken hier op Highflow zodat ik vragen kan stellen als ik ergens tegen aan loop en de kenners mij ook advies kunnen geven over de dingen die ik nog moet gaan doen. Of mag ik hier geen buildlog van maken omdat ik niets mod aan de kast?

Ik heb wel liggen denken dat het misschien handiger is dat ik de pc eerst opbouw op licht om te checken of alles werkt en daarna de waterkoeling inbouw.

Ik wacht rustig je advies af voor een dubbele loop.
 
oeps, ik zie dat alles dubbel staat in dat mandje. Waarschijnlijk iets mis gegaan bij het vernieuwen van het mandje. :D Hier is i nu wel goed. :)

Ik zal vandaag die dual loops maken. :p


Je mag hier zeker een buildlog maken. Er zijn er zoveel die alleen hun waterkoeling inbouwen en hoogstens hier en daar een 4mm gaatje boren. Maar een buildlog van een double wide met dual loops en die mooie hardware erbij is meer dan welkom en zal zeker wat aandacht trekken. :023:
 
Dan snap ik het.

Voor dat ik ga bouwen dan maar eerst even uitzoeken hoe ik ook alweer foto's plaats bij een bericht.
Ik heb in ieder geval nog geen echte buildlog gezien van een double wide. Ik heb wel die van Quatro gevonden maar die was eigenlijk al helemaal gebouwd. En het is leuker als de buildlog aandacht trekt dan weet ik tenminste waarom ik een buildlog maak. het zal me denk ik wel helpen met de het inbouwen van de waterkoeling aangezien iedereen dan precies weet wat ik heb en hoever ik ben.
 
Ik heb wel liggen denken dat het misschien handiger is dat ik de pc eerst opbouw op licht om te checken of alles werkt en daarna de waterkoeling inbouw.

:023: Dat is zeker verstandig. Eerst alles uittesten en goed laten lopen. Als er iets mis is en alle waterblokken zitten er al op...niet goed voor garantie. :eusa_snooty: Alhoewel ik het van die XFX kaart niet zeker weet. Maar beter eerst droogdraaien. Kan een hoop tijd besparen als er wat mis is.


De mandjes:


Winkelwagen dual loop


winkelwagen toebehoren


Heb het toebehoren maar in een apart mandje gedaan. Dan kan je voor jezelf bepalen wat je er wel en niet bij wilt hebben.

Het aftappunt is nog niet meegerekend met de fittingen. Verderop meer daarover. :)

(acht fittingen voor een loop met één koelblok en dus twee meer als het moboblok erbij komt)

Wat loop indeling heb ik met de fittingen heb ik gerekend op:

  • een CPU loop met zwarte fittingen en transparante slang met zwart water ( is eigenlijk diep donkerpaars, maar het lijkt heel veel op zwart. Staat denk ik wel mooi voor in het reservoir.
  • en een mobo - GPU loop met zwarte slang en rood water.


Maar misschien is een CPU - mobo loop en een GPU in de andere loop ook wel een optie. Naar prestatie hoef je wat dat betreft niet te kijken. Zelf heb ik meer naar mogelijke slangenroute gekeken om deze zo "mooi" mogelijk te kunnen maken. Puur een keuze voor het uiterlijk.
Die twee radiatoren met die Noise Blocker fans erop kunnen elk gemakkelijk de bovenstaande loops goed koelen. Daarom heb ik de Monsta er ook niet bij gedaan. Die zal het niet veel beter doen dan de SR-1 radiatoren. Bovendien zijn de SR-1 radiatoren perfect voor de 120mm NB S1 fans. De luchttoevoergaten voor de rads zijn ook 120mm groot wat denk ik niet optimaal is voor een 140mm radiator.

Maar buiten het prestatieargument om denk ik dat de twee SR-1 radiatoren beter zullen staan. Ze zijn slanker en daardoor ziet het er denk ik iets eleganter uit als twee Monsta's Lite naast elkaar. De SR-1 is overigens ook de best afgewerkte radiator op de markt en straalt één en al kwaliteit uit. :p

img_1721f2sp.jpg




Met de fittingen heb ik het aftappunt en eventueel een vulpunt niet meegerekend. Afhankelijk van waar je de reservoirs gaat plaatsen zal het vullen waarschijnlijk het gemakkelijkste gaan direct bovenin het reservoir.

Voor een mogelijk aftappunt heb ik een paar plaatjes geschoten met een aftappunt voor direct aan de pomp. Dit kan de uitgang of de ingang van de pomp zijn. Hangt weer een beetje af van hoe de pompen geplaatst gaan worden.

De basis voor dit aftappunt is een rotary Q-fitting met het draaibare gedeelte in de pomptop.

Hieronder met een rotary 90 graden adapter in de Q fitting en aan die 90 weer een kraantje met daarop voor de sier een stop-fitting. Bovenin de Q fitting zit nog een temp-sensor fitting.
eq33av.jpg

Nadeel van deze zou kunnen zijn dat de kraan niet met het hendeltje omhoog onder de bovenliggende schroeffitting gezet kan worden. (die fitting op de afbeelding is zelfs nog kleiner dan een fitting voor 3/4OD slang. Die is zo dik als die zwarte bovenin dit topje.) Als je deze tweedelige rotary 90 voor die van de afbeelding in de plaats zet heeft het kraantje weer alle vrijheid.


Bij deze is het kraantje vervangen door een male Quick Disconnect fitting (QDC) en een stopfitting heeft de plaats ingenomen van de temp-sensor.
244ttsn.jpg


Door een female QCD met daaraan een stukje slang aan die male QDC te koppelen kan je de boel open zetten.
Dus zoals in het onderstaande filmpje, maar dan zonder dat kraantje ertussen. (kraantje + QDC = drain overkill :))


Onderstaande variatie is meer voor de vorm. De 90 graden fitting is nu vervangen door een rotary 90 graden block fitting. Vind ik zelf wel mooi staan twee van die metalen bollen.
2z3q2wx.jpg


En het met een kraantje + de stopfitting op de Q fitting vervangen door een dikkere stopfitting.
t9e3yt.jpg



Hieronder twee winkelwagentjes met de fittingen uit het bovenstaande verhaal:

drain silver

Drain matt black

Een matt black block 90 graden fitting (L-fitting) zag ik niet. Daarvoor zou je eventueel een Q voor in de plaats kunnen nemen en die verder afdichten met stopfittingen.

edit: snelkoppelingen: Male, Female


Hoe en waar de pompen geplaatst gaan worden, gaat afhangen van waar de reservoirs komen te hangen.
Deze Danger Den reservoirs hebben de bevestigingsgaten zo zitten dat je ze aan een 120mm fan kan bevestigen of aan een radiator of ergens anders in de kast, maar dan zal je denk ik gaten moeten boren.
Je zou aan elk rad een reservoir kunnen hangen met daaronder een pomp. Ik vraag me dan wel af of die 5970 dan niet in de weg komt te zitten.
Andere optie is om ze beiden in het gedeelte van de kast te hangen waar de voeding zit. Eentje op de radiator en die andere op de 120mm fans boven de voeding.
Derde optie die ik bedenken kan is om ze zoals de meeste builds naast elkaar te zetten achter het moederboord.

Maar dat soort dingen kan je denk ik beter in gaan schatten en bedenken als je de spullen in je handen hebt. :)










Hier nog paar logs. De meeste zijn helaas al klaar bij de eerste post. Maar wel veel plaatjes.

[Project Log] Double Wide i7 - Overclock.net - Overclocking.net

Danger Den • View topic - Danger Den Double Wide Build Complete!

Danger Den • View topic - DarthBeavis ProjectLog: Nvidia Charity Project

Danger Den • View topic - My Double Wide!

Project Double Black - XtremeSystems Forums

Deze lijkt al wat meer op een buildlog:
Danger Den custom Double Wide Tower 21 black build - PureOverclock Forums

Die heeft ook het 2x360 front paneel:
t21dcase003.jpg


van rood plexi:

t21dcase006.jpg



Wat pompbevestiging betreft is het onderstaande wel slim gedaan:

finishedpumpsandrads002.jpg


Volgens mij heeft i een soort van latje op aan de normale bevestigingsgaten bevestigd. In dat latje heeft i gaten zitten op de plek waar hij de pompen wil hebben.

Zie het al. Het is diegene van die minder mooie slangenroute
 
Laatst bewerkt:
Nog even aanvullend over het aftappunt: Met de radiatoren met de aansluitingen naar boven zullen de radiatoren niet leeg lopen, maar ontluchten ze na het vullen wel veel beter dan met de aansluitingen naar beneden. Plus dat je zo visueel mooiere slangroutes kan maken omdat de slangen wat langer en sierlijker door de hele kast lopen.
Met de aansluitpunten naar beneden zullen ze wel vrij goed leeglopen. Dan kan je zelfs het beste het aftappunt op een radiator aansluiten. Nadeel is dan weer dan na het vullen de kans op vastzittende/lastig los krijgende luchtbellen groter is. Normaal krijg je die luchtbellen los door met de kas te gaan kantelen en draaien. Met jouw kast lijkt me dat een lastige klus.

De voordelen van de aansluitingen naar boven wegen denk ik zwaarder dan die van de aansluitingen naar beneden. Het aftappen gaat er voornamelijk om dat je een beginnetje kan maken met bv een koelblokje vervangen of de hele set. In dat laatste geval kan je na het demonteren van al reeds leeggelopen onderdelen de radiatoren als laatste pakken en die op een andere wijze legen.


Ook nog even over die 80mm fans. Die heb ik puur gekozen voor de kleur. Het schijnt dat ze ook vrij stil zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee en kon er ook niets over vinden.
 
Coolfris bedankt voor opnieuw een zeer uitgebreid antwoord.

Het kraantje in het filmpje is het kraantje dat ik persoonlijk zo verschrikkelijk mooi vind.
Het winkelwagentje met toebehoren en met de drain matt black kan ik niet openen daar heb ik een wachtwoord voor nodig. Over het eerste winkelmandje heb ik toch weer een vraag. Ik zie namelijk dat je 2 kleuren koelvleoistof gebruikt terwijl er maar 1 transparante slang in komt. Is dat voor het reservoir dat je toch een kleur neemt? Ik had verwacht dat je daar een transparante kleur koelvloeistof voor zou gebruiken. In verschillende topics heb ik ook gelezen dat gekleurde vloeistof van mindere kwaliteit zou zijn dan transparante. Niet dat ik twijfel aan 1 van de Yoda's op waterkoeling gebied, maar het verbaasd me toch wel.

De buildlogs heb ik gezien vandaar dat ik ook lange tijd heb getwijfeld en toch besloten heb om deze kast te kopen. Naar mijn mening kun je er hele mooie dingen van maken. Nu hopen dat het mij ook lukt.

De loop had ik wel een idee hoe ik dat zou willen doen maar ik denk dat ik dat het beste kan bepalen aan hoe het eruit ziet.

Ik ga hem dus eerst maar bouwen op lucht om te kijken of alles naar behoren werkt. Morgen kmt de kast binnen vermoed ik dus ik kan deze week lekker aan het knutselen met mijn nieuwe speeltje.

Edit
Ik zie dat je 2 kleuren neemt voor het reservoir sorry was ik even te snel overheen gelezen.
Van de kast heb ik trouwens de nightmare versie zonder het logo in de fanholes.
 
foutje van mij. :) Hier de goeie links:

Toebehoren

Drain silver

drain matt black


Over dat gekleurde water: Dat is inderdaad om bij de reservoirs het rood/zwart kleuren thema te versterken. Die twee zijn denk ik toch een beetje zwaartepunten wat blikvangers betreft. :p Dan is het wel mooi dat dit het kleurenthema versterkt. Plus dat het denk ik wel mooi uitkomt in de plexi blokjes.
Over dat laatste had ik nog het idee/suggestie voor je om een spiegelplexiplaatje op de bodem van het hardwaregedeelte te doen. Op die manier zie je ook nog wat van de onderkant@koelblokje van de graka. :p (Bij bouwplastics.nl kan je dat op maat bestellen)

Over de kwaliteit van het koelwater heb ik vanavond toevallig nog hier een post over gemaakt. Niet echt toevallig natuurlijk, want onbewust spelen die dingetjes al een tijdje op de achtergrond bij me. Voorheen was ik extremer in mijn advies over wat te gebruiken en waarom. Nu ga ik meer de richting op dat de lol van het waterkoelen (uitzoeken, afwegen, bouwen en daarna ervan "genieten") eigenlijk zwaarder wegen dan de meeste kleine risico's of minuscule prestatieverschillen.
Jouw wens is stilte, een mooie@schitterende PC en de lagere temps zijn weer mooie meegenomen. Binnen die wens weegt een mooie combi van kleurvloeistoffen denk ik zwaarder dan de kans op de nadelen die kleurvloeistof zou kunnen geven. Met nadruk op zou kunnen geven, want hoe groot de kans op averij met kleurvloeistof is, is niet echt duidelijk.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12
R [CLOSED] Wat is dit nog waard: Q8200, 8400GS, 4GB etc. Gesloten 1
olympus [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 5
D [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 1
wâldpyk wat is dit voor aanslag in mijn NB block Waterkoeling 10
K [CLOSED] wat is dit waard? Gesloten 3
arwin74 [CLOSED] Wat is dit nog ongeveer waard? Gesloten 3
jerome2710 [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
D I7 920, 12gb 2 x 4870 .... wat is dit nog waard ? Gesloten 0
olympus Wat is dit nog waard? Gesloten 3
Johnny Verkoop binnen de "Wat is dit nog waard" sectie Wat is dit nog waard? 0
F [Waterkoeling] Dit was mijn idee, wat vinden jullie? Advies Waterkoeling Setup 5
Johnny [Wat is dit waard?] Dell inspiron 1720 Hardware & Software 1
Johnny Wat is dit zooitje nog waard? Hardware & Software 4
A Waterchillers: Zou dit wat kunnen zijn? Overige Koeling 5
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 geforce rtx 2080 gaming x trio, current clock speed is 435Mhz, is dit te laag? Overclocking 3
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Dit weekend 15% korting op Singularity Computers! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Singularity Computers 20% kortingsactie dit weekend! HighFlow Computer Cooling Shop 0
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
J Kan dit materiaal in de loop? (messing, koper, delrin) Waterkoeling 4
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
B advies: dit onderdeel te gebruiken of risico op corrosie Advies Waterkoeling Setup 8
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Nieuwkomer op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
C Zijn dit de geschikte onderdelen voor een custom loop?? Advies Waterkoeling Setup 4
cederieck Lamptron fc 8 is dit moogelijk ? Electronica 2
A hoeveelheid wattage nodig voor dit systeem? Handleidingen en Installatie Tips 22
cederieck Knik in loop Hoe los ik dit op ? Waterkoeling 6
M Past dit gpu block op de gtx 560 ti? Waterkoeling 3
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
M Gaat dit passen? Waterkoeling 9
Adam Vandervorst is dit een goede loop ? Waterkoeling 5
G Cryo-TEC extreme koeling/Wie helpt me om dit samen te stellen ?! Advies Waterkoeling Setup 6
J dit ben ik ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Stephan---pro Dit is echt niet normaal Algemene Discussies 8
0 NZXT Phantom en Corsair H100, past dit? Cases en Modding 2
john hallo alle maal dit is flippmode Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
cederieck Hoe kan ik dit oplossen Zonder iets bij te bestellen ! Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan