• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Industrial Power

verzin-zelf

New member
hallo ik zal me even voor stellen ik ben Pascal van Egmond.
Ik heb een coolermaster HAF 932 en wil mijn pc eens even goed onder handen nemen.
ben vanplan om er watercooling in te bouwen en hier en daar een beetje te modden.
dit word me eerste mod dus ben benieuwt hoe het er uit komt te zien.

inhoud pc:
Cooler master Haf 932
Asus p6t deluxe
Intel core i7 920
Ocz gold 1600mhz 6gb
Coolermaster realpower 850w modulair
EVGA 580GTX 3gb (net nieuw) :D
WD caviar black 640gb

zo ziet me pc er nu nog uit:

DSC_0751.jpg


DSC_0753.jpg


ik heb gekozen voor het thema zwart met rood en heb dus ook een aantal mat zwarte spuitbussen gekocht en 2 ferarri rode bussen.
 
nadat ik eigenlijk al een paar dagen heb druk bezig ben geweest en geen tijd heb gehad om op het forum te posten heb ik nu een aantal dingen al vast onder elkaar staan.
na wat research op youtube heb ik de volgende stappen ondernomen

DSC_0798.jpg


DSC_0755.jpg


DSC_0756.jpg


DSC_0757.jpg


en alles wat ik er uit hebt gehaalt natuurlijk :p

DSC_0758.jpg


en dan met veel moeite en wat werk de popnagels er uit geboord :D

DSC_0765.jpg


CD drive onder handen genomen

DSC_0772.jpg


nu ben ik klaar om te spuiten

DSC_0773.jpg


DSC_0775.jpg


DSC_0777.jpg


dit was het dan even voorlopig vandaag nog even de puntjes spuiten die nog niet helemaal super gedekt zijn en dan kan ik het weer in elkaar zetten. en ohja niet vergeten om me popnagels te spuiten XD
 
@ Harjo en cygnitr0n: bedankt ik doe me best

ik heb btw net me bestelling binnen gekregen van highflow :D

DSC_0786.jpg


DSC_0787.jpg


een hoop sleave heatshrink en 3pin fan kopjes rood :D
en ook vast voor de watercooling ben ik van plan om een 360rad te plaatsen in de top.
heb vast 3x coolermaster fans gekocht 2000rpm en heb ook daarbij 3 keer shrouds gekocht van TFC echt helemooie shrouds moet ik zeggen. en nog een keer 3 ccfl`s + plus een tweede soundbeam controler.

ik kan gaan beginnen met peuter. ben vanplan om alles te sleaven. dus nog een hoop werk :O
 
zo na een avondje druk bezig te zijn en veel sleaves heb gepeuterd en krimpkousjes gefohned.
heb ik eindelijk wat resultaat :D ik moet zeggen ziet er prachtig uit.
kan niet wachten tot ik alles gedaan heb. maar ik heb wel veel te weinig aan 5 meter lol.

DSC_0794.jpg


DSC_0793.jpg


DSC_0791.jpg


DSC_0788.jpg


DSC_0789.jpg


morgen maar proberen de laaste dingen te spuiten, want vandaag regende het behoorlijk :S
dan kan ik ook de popnagels er win in knallen en krijg ik een beetje de indruk hoe en wat.
 
Zwart-rood is al best vaak gedaan..en volgens mij is dat alleen positief..want het ziet er altijd zo mooi uit!

Het ziet er uit alsof dat sleeven je wel goed af gaat ;) ziet er netjes uit. Ga je alles sleeven, dus ook je voedingskabels?


ps: ben ik dan de enige die de krimpkousjes met een aansteker bewerkt? :shock:
 
dankje.
ik ben wel van plan om alles te sleaven. na even rond te kijken op het forum heb ik idd gezien dat je ook de voeding kabel kan gaan sleaven. ik moet zeggen dat ik dat er zeer strak uit vind zien.
echter ben ik van plan om binnen kort een tweede 580 te plaatsen en denk dan dat het mischien handig word om van 850w naar 1200w te gaan en dan krijg ik het verhaaltje anders weer opnieuw :p
maar mocht ik de tijd hebben dan doe ik het gelijk want ik vind het super strak.

ik ben vanavond weer lekker bezig geweest dus ik zal kijken of ik zo nog wat kan uploaden :p

en ja black and red. aangezien al een aantal dingen in me pc al rood waren heb ik maar voor rood en zwart gekozen.
overigens heb ik ook gedacht aan black and yellow ^^ (mischien voor volgende keer ;) )
 
om even leuk creatief te zijn kijk maar hoe ik mijn popnagels heb gespoten.
vast getaped op een roer houtje :p en die weer later als het gespoten was op een balk :p
laatste resulaten alles gehad nu :D eindelijk.

SNC00352.jpg


DSC_0806.jpg


DSC_0800.jpg


DSC_0802.jpg


DSC_0801.jpg
 
zo net alles bekeken en alles is mooi geworden.
even alles bij elkaar neer gelegt voor een fototje.
alles op deze foto is gespoten.

DSC_0808.jpg


de kleine dingentjes
DSC_0810.jpg

DSC_0818.jpg


de CD drive :D ziet er zo al cool uit :D
DSC_0816.jpg


zo nu kan ik eindelijk beginnen met alles een beetje weer in elkaar aan het zetten.
maar ik heb nog een vraagje ik wil graag de twee led lampjes van het front panel veranderen. nou heb ik geen weerstand gevonden maar wel gezien dat meerder mensen 3volt gebruiken. klopt dit dat je moederbord 3v geeft aan je power ledje een je hdd lees ledje? of moet ik een 12v zoeken. hij is namelijk nu te fel en blauw wat natuurlijk weer niet kan :S
 
Dankje als ik iets doe dan wil ik het ook meteen goed doen (a)

maar even met de cd drive geknutseld kwam ik nog wel wat dingentjes tegen.
1 ben vergeten om de 4 schroefjes mee te spuiten
2 er zitten 4 lipjes die ik over het hoofd heb gezien en nog zaai grijs zijn.
3 de inkijk van de cd drive is ook nog grijs :S
4 ben van plan als ik tog rode leds haal ook meteen dat lampje van groen naar rood tover :D

hier nog ff wat fotos en een filmpie (A)

DSC_0822.jpg


DSC_0823.jpg


klik voor het filmpje ben bezig met een youtube versie :D
 
Krijg je met die DVD drive geen last van beschadigingen van de lak als je er een DVD in doet? Het wordt warm daar binnen. weet niet hoe verf daarop reageert.. Ik denk dat je die tray beter met dye had kunnen verven..

Wel een vette build zo! De drive stealthen is uiteraard dikke win!
 
Je zou de drive eventueel ook kunnen stealthen?

je bedoelt dat ik hem weg werk aan de voorkant ? zou ook een optie zijn maar dan moet ik even kijken of het gaat lukken ivm de lengte en de cd houders.

Krijg je met die DVD drive geen last van beschadigingen van de lak als je er een DVD in doet? Het wordt warm daar binnen. weet niet hoe verf daarop reageert.. Ik denk dat je die tray beter met dye had kunnen verven..

Wel een vette build zo! De drive stealthen is uiteraard dikke win!

nou ik heb dus uren internet af gezocht om te kijken of het mogelijk was maar ik kon nergens vinden wat handig kon zijn. aangezien ik een dubbele cd drive heb 1tje die stuk is. maar wel precies de zelfde.
dus heb ik nog een reserver tray mocht het niet goed gaan :D wie niet waagt wie niet win zeg ik maar zo :D en dye kon ik doen maar had tog de verf al liggen.

ik zal zometeen even de fotos maken met het dag licht want heb me pc gisteren avond in elkaar geschoten en ik moet zeggen hij ziet er top uit :D
 
om nog even terug te komen op het changen van het ledje in de cd drive. ik heb hem door gemeten en kom op 2.4 volt
en de diameter is 5mm. nou kijk ik naar deze rode ledjes moet ik er van uit gaan dat deze 3volt zijn? zoja kan ik die dan er voor gebruiken?
 
Die rode leds van leds-buy zijn 1,8v (is op die pagina te zien onder Extra Informatie ;)).

Op zich kan je hem bij een cd drive wel direct aansluiten, aangezien hij niet continue brand. Echter, normaliter moet je er een weerstand tussen zetten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
gunny gallery/buildlogje industrial red Gallery & Build Logs 9
meneer peer Airborn industrial Gallery & Build Logs 76
Robin Industrial Motherboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
Bl4ckj4ck666 Psu power connectors Cases en Modding 2
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote Cases en Modding 6
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason EK-Quantum Power Kit D-RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EVGA Power Link Adapter - PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
arwin74 EVGA power link Gevonden 0
Sw333t ModMyToys 3-Pin Power Distribution PCB 3xWay Block [MMT-PCB-3WAY] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Freddy Classy 220v Power Plugs / Stekkers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
Tath AquaComputer Power Adjuster 3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Corsair 24-pins sleeved ATX power cable voor RM type voedingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H ModMyToys 3-Pin Fan Splitters / Power Distribution PCB's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D [CLOSED]Inter-Tech Combat Power 750W Gesloten 6
ProAce Lenovo T61 power on password Problemen & Oplossingen 2
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
fatal_error.be Bitspower X-Station LED Power Hub-wit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
tomasvanderpijl 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Singular1ty [REFUSED] Be Quiet! Dark Power Pro10 550W Verkocht 2
F [VERKOCHT] Cooler Master Real Power M1000 Verkocht 1
canonchiel Fractal Design Power Gallery & Build Logs 32
H BITSPOWER X-Station LED Power Hub (in oranje aub) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
1 19johnny73-Johan-Recom evo power station Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Ludwig Green power Gallery & Build Logs 10
volcom Phobya sata power extension 30cm black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Adam Vandervorst evga 1650 watt power suply !!! Hardware & Software 16
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W Stroom / Energie / Power / Watt meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
XenoMorpH 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
K Žabe Power PC Gallery & Build Logs 0
dark viper zwolle green power house Gallery & Build Logs 10
Sw333t Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem) Problemen & Oplossingen 7
Forseti AC to 12v DC Power Supply with 4 Pin Molex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Mexel [User-Review] be quiet! Dark Power Pro 850W review door Mexel HighFlow Product Reviews 2
C [Waterkoeling] €300 voor dhz project met 2 high power leds Advies Waterkoeling Setup 1
Z Be Quiet! STRAIGHT POWER E7 700W: Modulair? Hardware & Software 2
vincent PowerColor POWER JACK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Alex ATX Power Supply Template Hardware & Software 1
maomanna PC starten ZONDER power-knop Hardware & Software 37
bundymania [VERKOCHT] Be quiet Straight Power PCGH-Edition 600W ATX 2.3 Verkocht 1
soppy [VERKOCHT] Be Quiet Dark Power Pro 1000W Verkocht 3
Duriel Lian Li Power Supply Mounting Bracket Black : PE-03(B) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan