• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Industrial Motherboard

Robin

Member
Naar aanleiding van dit topic:

Industrial Motherboard - Hardware.Info Forum

Vroeg ik me af of je ook aan een industrial moederbord kan komen

Waar ik eventueel intresse in zou hebben is:

AIMB-742 Pentium 4

of

MB930RF-R (of die zonder raid)

of

MB886 voor LGA 775

of

MB892F S479 ( eigenlijk kijk ik hier het meeste naar uit aangezien ik nog een Socket 479 processors heb liggen)

De reden dat ik zo`n moederbord zoek is dat ik zoiezo 1 x ISA slot nodig heb om me SB AWE 64 GOLD werkend te houden, want PCI geluidskaart onder Dos is echt een regel rechte ramp. Daarnaast zit ik met SATA schijven(die wil ik in Raid 1 zetten) die ik niet weg wil doen en het liefst een moederbord heb met PCI Compliant 2.2 PCI sloten of waar al een SATA raid controller op het bord zit. Daarnaast wil ik meer apparaten van de PCI bus hebben zodat het systeem wat smoother gaat lopen. Dus ook zou ik graag de LAN onboard willen en niet meer via het PCI slot. En uiteraard AGP het liefst of anders een PCI-e 16x slot. En daarnaast heb ik hard USB 2.0 nodig. Waarom geen oud moederbord zou je denken?

Ik gebruik momenteel een ABIT KT7-Raid moederbord.

1. Ik krijg zoiezo de Onboard ATA Raid niet werken onder windows xp aangezien ik een dualboot windows 98se / Windows Xp wil draaien
2. Anders moet ik als op de PCI bus aansluiten wat nogal het systeem gaat bottlenecken wat ik niet wil.
3. Verder zijn er geen nieuwere borden meer te vinden waar nog een ISA slot op zit.
4. Daarnaast als ik wil bestellen heb ik een bedrijfsnaam nodig, en heb dus geen bedrijf

Dus beste Freddy (sorry als ik je naam verkeerd heb) ik hoop dat je mij hiermee zou kunnen helpen.

Dus wat ik nodig heb is een Full ATX moederbord met:

AGP
minimaal 1 x ISA
USB 2.0
Lan onboard
PCI 2.2 compliant.

Dus ik hoop dat je mij wat prijzen zou kunnen geven wat ze zouden dan moeten gaan kosten.
 
Laatst bewerkt:
op deze foto:

mb892_700.jpg


Zie ik boven de (witte) PCI slots wel soldeer gaatjes zitten voor een AGP slot (die zitten altijd wat verder naar achteren dan een PCI slot), maar er zit geen connector op gesoldeerd. Wel een beetje vaag :S.
 
Ja dat is juist ook mijn vraag. Maar ik denk dat die S478 moederbord een betere keuze zal zijn. Dan een Pentium 4 Northwood 3,0ghz met HTT erop en knallen maar :071:

Voordeel van het S478 mobo is dat ik zoiezo me oude zalman koeler nog kan gebruiken en de cpu is altijd veel makkelijker te vinden. En ik denk ook dat het S479 moederbord flink wat duurder is vanwege die socket.

Dus grote kans dat het dit bord word:

mb820.jpg


CPU Socket Socket 478
CPU Intel Pentium 4 / Celeron, up to 3,2GHz
Front Side Bus 533 / 800MHz
Chipset Intel 875P
BIOS Award BIOS supports ACPI
System Memory Four DDR333/400 sockets support up to 4GB
VGA SMI SM712, embedded 4MB display memory
LAN ICH integrated 10/100Mbps LAN or Intel 82547GI 10/100/1000Mbps LAN
Audio ICH5 built-in Sound controller + AC97 codec ALC650
Multi I/O IrDA x 1, LPT x 1, COM x 4, USB x 6 (ga er vanuit dat dit USB 2.0 is
IDE Interface ICH5 built-in IDE0 and IDE1, Ultra DMA 33/66/100.
Serial ATA Two SATA ports Ik koop uiteraard wel een losse SATA Raid controller 2 poorts
Solid State Interface DiskOnChip socket supports up to 512MB (altijd handig)
Serial Ports Three RS-232 ports and one RS-232/422/485 port
USB Six USB 2.0 ports(zoiezo USB 2.0)
IrDA Pin header
Keyboard / Mouse Connector PS/2 type
Digitale I /O Four In and four Out
Expansion slots One AGP 8x slot, Four PCI slots and Two ISA slots (net wat ik nodig heb)
Watchdog Timer Generates system reset: 256levels (schakel ik wel uit in het bios)
Form Factor ATX motherboard
Dimensions 305 x 241mm
Power cumsumption With Intel Pentium 4 3.06GHz: +5V, 1,43A and +12V, 6,73A

Environemental Factors
Operating temperature 0ºC ~ 60ºC ( 32ºF ~ 140ºF)
Storage temperature -20ºC ~ 80ºC ( -68ºF ~ 176ºF)
Relative Humidity 10% ~ 90% (non-condensing)


Ordering information
MB820-R Socket 478 motherboard with VGA, 10/100 LAN, 4COM, LPT, 2SATA
MB820F-R Socket 478 motherboard with VGA, Gigabit LAN, 4COM, LPT, 2SATA

Ik kies dan voor de laastste versie met GBLan
 
Laatst bewerkt:
MB892

Wil ook weten of er daad werkelijk AGP erop zit, aangezien ik geen AGP slot zie zitten op dat moederbord en dus alleen maar soldeer gaatjes.

MB820F-R (die met Gbit LAN) (er is ook eentje zonder die GB lan)
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze hier liggen

P6bap_a+.jpg

Alleen zit er dan geen USB 2.0 op dat bord, en geen LAN
Dus dan moet ik weer allemaal insteekkaarten gaan plaatsen (helaas weer PCI) en dan zit ik met een bottleneck probleem van de PCI bus. Die gaat maar max tot 133mb/sec en dit is een gedeelde bus. Eigenlijk wilde ik alleen de HDD raid controller en de 2x voodoo kaarten met de PCI bus verbinden en de rest gewoon via de chipset. Daarom is het dat ik naar een industrial moederbord aan het zoeken ben.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan