• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

i7 950 + REX3 + 5970, nieuwe setup gemaakt voor WC

Dat was een tip die ik kreeg van Iandh, de Dead-Water heeft hij ontwikkeld, zodat je optimale bescherming hebt samen met zijn Killcoil.
Denk dus gewoon als backup.
 
Jaa mannen, heb het pakketje binnen.
Geluk bij een ongeluk had ik niet genoeg BP fittingen besteld. Want ik kwam er nu achter dat de BP fitingen te groot zijn voor de pomptop.
Om de IN/OUT naast elkaar te gebruiken welteverstaan. Dan raken ze elkaar. Dus ik dacht dan gebruik ik de IN op de kopse kant en de OUT aan de bovenkant. Maar dan raakt de OUT aan de bovenkant weer de "afdicht stop".
Dus ik heb 2 andere fittingen nodig die wel 10mm OD hebben maar niet de breedte van de normale BP fittingen.
Enige die ik kon vinden waren de normale fittingen waar je nog een tiewrap moet gebruiken of slangklem.
Voor de IN :
45 graden fitting
Voor de OUT :
rechte fitting

Is er veel verschil met betrouwbaarheid tussen de klem fitting en gewone fitting die ik nu gekozen heb??
Zodra ik de rest van de spullen binnenheb zal ik foto's gaan posten in mijn Buildlog tread.

PS. als julie niet begrijpen wat ik bedoel met de pomptop dan zal ik wel een fototje posten.
 
Het verschil tussen een pilaarfitting of een schroeffitting is er eigenlijk niet, Vooral die van bitspower niet, Bitspower maar hun pilaar fittingen zo wie zo altijd al wat dikker dus de slang zal er lekker strak opzitten, waarbij vaak niet eens een slangenklem nodig is!

Hierbij een foto uit mijn eigen collectie met 1/2e pilaarfittingen van bitspower!
CIMG2998.jpg


Pc draait nu al een ruime 2 weken :)
 
Nog wat vraagjes.......
Iemand nog wat tips etc over het monteren van mobo en gpu blokken??
Hoe strak moeten de fittingen gemonteerd worden? Gewoon handvast, of zo strak mogenlijk.
Hoe moet ik de loop testen op lekken.
Zijn (volgens mij) 2 methodes,
- alles buiten de kast testen
- alles monteren en afdekken met doeken, dan testen.

En tenslotte, ik heb een Killcoil in het systeem, kan ik gewoon gedistileerd water gebruiken wat je ook bij de super op de hoek hebt.
Of moet ik "speciaal" gedistileerd water gebruiken wat er bvb op de HF shop staat.
 
Persoonlijk :

Schroevendraaier-tussen-2-vingers vast draaien.

Leaktesten dmv een lusje op de 24 pins stekker, of kant en klare stekker van Freddy (Staat er geen spanning op moederbord)

Je kan er wat doekjes bij leggen voor als het ineens heel erg verkeerd gaat.

Het water weet ik niet precies hoe die vork nou in de steel zit qua zuiverheid.

Ik heb meestal gewoon Feser, en voor spoelen heb ik gedistlileerd water van om de hoek.
 
Ok, thanks l3p, dat wou ik ff weten.
Dus gewoon inbouwen en dan met doeken bedekken.
Voeding hotwire'en en gaan met die banaan.
Ik heb gewoon gedistileerd van om de hoek. Dat moet ook aan eisen voldoen voordat het gedistileerd mag heten.
Zuiverhuid etc.

Wish me luck, morgen de grote dag :D :D
 
Jongens, ik heb een probleem.
Mijn loop wil niet vullen.
Ik heb alle slangen nagekeken op kinken etc. maar die waren allemaal goed.
Ik heb het laagste punt van de reservoir "verbonden" met de IN van mijn pomp en de OUT van de pomp naar het gpu blok. Ik heb die slang wel achter het mobo gedaan, maar er zitten geen kinken in. En zolang het reservoir boven de pomp zit, moet de pomp toch kunnen aanzuigen??
Het rare is, dat ik de slang van cpu naar radiator los haalde om hem een handje te helpen met zuigen. Zat er wel een beetje water in de slang.
Dus hij zuigt wel een klein beetje maar lang niet genoeg.

Van wat ik van andere zie op uotube met hett vullen.
Is dat ze de res aftoppen met water en dan de pomp starten, dan zuigt ie als een gek.
Bij mij gebeurd er niks. Heeeel langzaam gaat ie wat naar beneden, maar dat is met de pomp op stand 5. Lijkt mij niet de bedoeling toch ??

20110204201110.jpg
 
Het verschilt per set vaak hoe lastig of gemakkelijk het vullen gaat. Zolang er nog geen genoeg water in de loop zit zal de pomp het water niet rond kunnen pompen. De pomp heeft geen zelfaanzuigend vermogen en duwt het water dus alleen maar weg. Zodra er voldoende water in de loop zit, duwt i het water zeg maat zelf door zijn eigen retouringang. Pas dan zal je het bevrijdende geluid horen dat het water met alle lucht erbij rond begint te stromen. (vind ikzelf altijd nog een feestelijk moment)

Probeer dus zoveel mogelijk water in de loop te krijgen. Dan kan ook zonder de pomp aan te heben door bv met de kast te kantelen (zijwaards, voorwaards ect). De pomp aan en uit zetten wil ook wel eens helpen om gedeeltes water een eindje verder te krijgen.
Wel lastig te zien met zwarte slangen...je zal het dus grotendeels op gehoor moeten doen.
 
Ok, bedankt Fris.
Ik ga het nog eens proberen met kantelen enzo. Heb wel wat gemorst op vga kaart, dus zowiezo nog 1 of 2 dagen laten drogen.
Ga het nog eens proberen met zelf te zuigen na alle blokken. Kijken of ik er wat water in kan krijgen.
Pomp klinkt nu echt of ie droogloopt. Zodra er wat meer water in de pomp zit zal ie wel beter klinken.

tanks bas
 
Je zal idd water voor je pomp moeten hebben, dit omdat hij alleen voortstuwt, hij zuigt niet.

Zelf heb ik een horizontale opstelling, ik zet dus altijd bij het vullen even een slang op de 2e ingang van mijn pomp.
Deze slang vul ik dan, houd mijn vinger op de slang, zet de pomp aan totdat dat beetje weg is.
Als ik dat 2x doe stuwt hij op een gegeven moment vanaf de achterkant van het reservoir het reservoir leeg, en krijgt dus de pomp water vanaf de achterkant.

Het klinkt moeilijk, maar als je het eenmaal doorhebt is het easy :)

Hier een filmpje:



Bij mijn vorige build zat het reservoir gelijk boven mijn pomp, en had de pomp dus altijd gelijk water.

P1030496.JPG
 
Bedankt jongens !! klinkt al een stuk beter. Heb nu in iedergeval de loop vol.
En op eerste gezicht geen lekkage. Maar moet nu pitten. Morgen na de ochtenddienst laat ik hem een tijd proefdraaien.
Kan ik ondertussen een beetje uitvinden hoe ik die fans allemaal ga aansluiten :S

Toppie voor de hulp
 
Nou kleine update,

HIJ DOET HET NOG :icon_biggrin: :icon_biggrin:

Ik zat er even over in omdat ik geen bios piep hoorde bij het opstarten.
Maar omdat ie natuurlijk uit elkaar is geweest moest ie alle hardware weer ff vinden.
En hij draait gelukkig nog. Ik moet zeggen een stuk stiller nu.
Moet alleen nog wel de fans wat bij regelen, want die draaien nu op full. Dus hij kan nog stiller.

Eerste temperatuur bevindingen op (semi)idle.
Zit alleen ff een zoot mail door te werken en beetje forums terug lezen.

CPU = 40*C
NB = 32*C
SB = 37*C
GPU = 28*C

CPU zit dus iets aan de hoge kant. Maar dat is ook wel logisch, omdat ie na de vga en mobo komt. Daar komt wel verandering in zodra ik die extra 140mm rad erin ga zetten.

Allemaal onwijs bedankt voor de tips en tricks.
En ik ga jullie zien met The Party. Dan krijgen jullie een biertje van me :icon_pidu:

PS, foto's komen in mijn buildlog tread ;)
 
Nou mannen, hier komt mijn eerste update.

Ben niet helemaal tevreden met mijn reservoir en ook 1 of 2 fittingen zouden door andere exemplaren vervangen kunnen worden.
Niet dat ze lekken, maar dan kan ik de slangen wat beter routen.
Het "probleem" met mijn reservoir is dat er nog steeds vaak lucht mijn pomp in ontsnapt.
Ik denk omdat het een 1 slot bay res is. Dus weinig niveau verschil tussen IN/OUT.
Waardoor er dus snel belletjes de IN worden ingetrokken. Ik merk er niet veel van qua flow ofzo.
Maar het geluid stoort me wel.

Ook ga ik van thema veranderen. Mijn vorige 3 pc's hadden ook allemaal rood licht.
En raak er een beetje op uit gekeken.
Ik ga dus ook voor andere fans, slangen en vloeistof.
Vraagje tussendoor. Ik heb er nu gewoon gedistileerd water inzitten zonder adatieven.
Moet ik alles doorspoelen voordat ik er bvb Feser kleurvloeistof indoe??

Nu de spullen die ik ga gebruiken voor de update :

Reservoir :
EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal + spinners

Fittingen :
Bitspower G1/4 Matt Black Rotary Angle 3/8 Fitting BP-MBLRII

Fillport + fitting :
Bitspower 2xG1/4" Fillport Matt Black

Thema ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik heb een mailtje gestuurd naar L3p toe, of ik zijn idee van Nanoxia fans en Acid Green vloeistof mag gebruiken.
Tis toch zijn handelsmerk :D Zo ja, dan ga ik daarvoor denk ik.

Zoals ik het begreep moet er in die fillport nog een fitting gedaan worden zodat de slang erop aangesloten kan worden. Op de bovenkant van de res zit een G3/8" aansluiting.
Dus daar komt een adapter tussen, zodat ik er een G1/4" fitting op kan zetten.

Wat ik van jullie wil weten is.
Wat is de beste "clear" slang die er is.
Ik heb er nu Tygon inzitten, Maar die knikt redelijk snel.
Misschien dat andere merken daar minder snel last van hebben.
Of misschien moet ik gewoon anti knikveren gebruiken.

Alvast bedankt,
Bas
 
Laatst bewerkt:
Tygon is toch wel de beste clear slang, bij punten waar die knikt idd gewoon even een knikveer omheen wikkelen.
Dat zal je met andere slang ook moeten doen, die knikken met dit formaat (3/8 ID) vrijwel even snel.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Fryslanboy [Waterkoeling] Advies over samenstelling WC systeem (i7 950, REX3, HAF X) Advies Waterkoeling Setup 9
S [Waterkoeling] 950 Euro, 4770K met 780GTX in SLI Advies Waterkoeling Setup 1
J [Waterkoeling] €400-500 Core i7 950 + GTX 770 Advies Waterkoeling Setup 1
F [waterkoeling] €600, i7 950, 2x GTX560 (first time) Advies Waterkoeling Setup 12
Viepert [VERKOCHT] i7-950 / Asus Rampage 3 Extreme / Corsair 6Gb Verkocht 6
Fryslanboy [Animocheck] Intel i7 950, ASUS Rampage III Extreme, 6GB Dom GT RAM, Gesloten 6
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
tarbax 480€, i7-950 OC, GTX480 OC, Rampage 3 EX Advies Waterkoeling Setup 11
H i7 920 en 950 Gesloten 4
O [Waterkoeling] REIII (fullcover), i7 950, 2x GTX580 en 6x 6x DDR3 Dominator Advies Waterkoeling Setup 8
J OC i7 950 zit vast Overclocking 83
H i7 950 OC en temps Overclocking 21
H [Waterkoeling] i7 950 + GPU's Advies Waterkoeling Setup 2
Viepert Overclock gids voor i7 950 + REX III Overclocking 28
Vannos i7 950 & EVGA X58 SLI Overclocking 40
N Mogelijkheden setje i7 950 Advies Waterkoeling Setup 12
Blackruby Core i7 950 en 975 ondersteunen 1600MHz RAM Hardware & Software 1
gunnie_nl ek-fc triple bridge op een rex3? Waterkoeling 4
ShadowBumble [CLOSED] Asus Rex3 + EK-FB RE3 Gesloten 3
JeanPaul [VERKOCHT] [ Rex3 , I7 980 , 12GB Dominators GT, SilverStone TJ07-BW] Verkocht 12
BlaserR93 Advies WC, €900, HAF X, i7, 980X, Asus REX3, 2x GTX480 Advies Waterkoeling Setup 7
K rex3 + iDirect Hardware & Software 0
Alex [VERKOCHT] HD 5970 + ek fc5970 Verkocht 6
Johnny [CLOSED] Asus Rampage II Gene, Core i7 920 D0, Club3D 5970 6GB ocz-xtc Gesloten 4
Killerbee Waarde Ati Asus 5970 Gesloten 1
Lqd [IN-ACTIVE] 5970 liefste met nickel waterblock. Gevonden 0
l3p [VERKOCHT] Asus EAH 5970 2GB + EK-FC5970 Nickel + EK-FC5970 RAM Backplate - Nickel Verkocht 6
V PSU voor 2 x 5970 Hardware & Software 15
fasster 5970 icm ek block = artifacts and random freeze! Waterkoeling 2
l3p Ati 5970 Artifacts Hardware & Software 8
dess 5970 blokjes Waterkoeling 14
A [Waterkoeling] 300-400€, i7 930 & 5970 Advies Waterkoeling Setup 7
B Arctic Cooling Accelero 5970 Xtreme installatie en resultaten Overige Koeling 10
fasster 5970 bios flashen Overclocking 23
S I7 920@3.6 en Ati radeon 5970 Advies Waterkoeling Setup 36
Draecko Accelero XTREME 5970 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
B waterkoeling voor i7 920 + 5970 Advies Waterkoeling Setup 9
Slader Radeon HD 5970 Ready to Offer Massive Overclocking Headroom Nieuws en Sport 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan