• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

OC i7 950 zit vast

Jenne

Junior Member
Hi,

Kan iemand me vertellen waarom ik mijn BCLK niet hoger krijg dan 180 x 23? Mijn CPU is stabiel tot dan, maar als ik 181BCLK neem is hij zo onstabiel als wat. Heb zelf al geprobeerd met 1.4Vcore maar zelfs dan niet stabiel te krijgen + de cooling begint te zweten dan ;) Iemand een idee? Oja ik heb een ASUS P6X58D-E

Jenne
 
ik heb hem met alle voltages op standaard (en volgens de guide) op 220 x 15 gekregen zonder problemen (20 cycles IntelBurn op max). Dan heb ik mijn multi op 23 gezet en tot 175 x 23 heb ik op 1,2V kunnen doen. Nu ben ik aan het burnen op 190 x 23 op 1,375V en voorlopig is hij stabiel.
 
Waarom ook 4,2 Ghz?
Kan het voltage niet drastisch omlaag als je op 4 Ghz werkt?
Ik merk het ook bij de 21156 i& (ander socket, zelfde idee).
4 Ghz doet hij op 1,3 V en wil ik naar 4,2 dan moet het voltage zwaar omhoog in totaal niet lineair verband.
Temps met stressen nu: 58 graden, en dat vind ik eigenlijk al veel :p
 
Nee, is met HT en Vdroop on. Under load 1.3999. Vcore een tikkie omlaag en *pats* BSOD. Ding komt normaal niet boven 55 graden met alles wat ik doe, dus ik ben happy. Straks gaat-ie nog hoger. Heerlijk met video renderen en compressie. Helaas gaat het niet drastisch omlaag maar lineair. :(
 
Ah maar ik gebruik geen linx ik gebruik dat intelburn tool van agent god waar ik enkel de cycles en maximum belasting kan kiezen. Ben nu aan het proberen om 195 x 23 stabiel te krijgen maar zit al op 1.4V en ben er nog niet.
 
Geen enkel probleem. Uit mijn ervaring is Linx op 25000 wat zwaarder, maar ik zou er niet wakker van liggen. Gebruik wat je prettig vind.

Ik gebruikte altijd Linx/LinPack, en voor die stomme 4 GHz listing was Linx verplicht, vandaar.
 
ik gebruik de intelburn tool en als ik echt wil weten of ik op een bepaalde freq kan blijven dan doe ik daarna ook nog eens occt.
Ik vraag me af of ik niet beter mij bclock wat omhoog duw en mijn multi van 23 naar 22
 
Kijk, en zo heeft iedereen z'n favoriete methode.

Je weet je max BCLK al uit stap 1 van de guides, dus je hebt een goed starting point. Probeer het zou ik zeggen en kijk of je daarmee makkelijker je goal haalt. Zoals ik altijd al zeg: It's the journey, not the destination.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S [Waterkoeling] 950 Euro, 4770K met 780GTX in SLI Advies Waterkoeling Setup 1
J [Waterkoeling] €400-500 Core i7 950 + GTX 770 Advies Waterkoeling Setup 1
F [waterkoeling] €600, i7 950, 2x GTX560 (first time) Advies Waterkoeling Setup 12
Viepert [VERKOCHT] i7-950 / Asus Rampage 3 Extreme / Corsair 6Gb Verkocht 6
Fryslanboy [Animocheck] Intel i7 950, ASUS Rampage III Extreme, 6GB Dom GT RAM, Gesloten 6
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
tarbax 480€, i7-950 OC, GTX480 OC, Rampage 3 EX Advies Waterkoeling Setup 11
Fryslanboy [Waterkoeling] Advies over samenstelling WC systeem (i7 950, REX3, HAF X) Advies Waterkoeling Setup 9
H i7 920 en 950 Gesloten 4
O [Waterkoeling] REIII (fullcover), i7 950, 2x GTX580 en 6x 6x DDR3 Dominator Advies Waterkoeling Setup 8
Viepert i7 950 + REX3 + 5970, nieuwe setup gemaakt voor WC Advies Waterkoeling Setup 37
H i7 950 OC en temps Overclocking 21
H [Waterkoeling] i7 950 + GPU's Advies Waterkoeling Setup 2
Viepert Overclock gids voor i7 950 + REX III Overclocking 28
Vannos i7 950 & EVGA X58 SLI Overclocking 40
N Mogelijkheden setje i7 950 Advies Waterkoeling Setup 12
Blackruby Core i7 950 en 975 ondersteunen 1600MHz RAM Hardware & Software 1
S Zit er kleurverschil tussen Sharkoon en Revoltec CCFLs? Cases en Modding 2
Vannos Bij welke internet, TV, telefoon Providers zit jij? Algemene Discussies 20
Vannos Waarom zit jij op Highflow Algemene Discussies 36
M Zit er koelpasta bij als je een processor koopt? Hardware & Software 2
J Waarom zit videokaart "verkeerd" om? Waarom de koeler niet aan bovenkant? Hardware & Software 13
Vannos Muis cruisor zit hoger Hardware & Software 2
Don_Holio De lucht in de loop zit niet waar ik het wil Waterkoeling 2
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
R tube res dop vast Waterkoeling 2
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
D Moederbord zet lanpoort vast op 10mbit Problemen & Oplossingen 5
R BF3 Loopt steeds vast Problemen & Oplossingen 12
J Explorer.exe loopt telkens vast Problemen & Oplossingen 9
S [Waterkoeling] Advies over samenstelling van WC geen vast budget. Advies Waterkoeling Setup 7
F case mod windows goed vast zetten Cases en Modding 13
ShockRaver Heb ik weer... maar hopelijk is Freddy weer supersnel :D (vast wel) Waterkoeling 9
Sanders PC hangt vast, willekeurige momenten Problemen & Oplossingen 10
K Laptop steeds vast Overige Koeling 12
Y PC loopt vast na verbinden met netwerk (nieuwe netwerkkaart) Hardware & Software 0
C Hoe vast draai je een fitting eigenlijk ? Waterkoeling 13
stravinski Hoe bewerk je mesh en hoe zet je het mooi vast? Handleidingen en Installatie Tips 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan