• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

5970 blokjes

dess

Member
Mijn pc is overleden door waterschade, dus heb iik een stapel nieuwe onderdelen liggen om weer een nieuwe te bouwen.

een van die nieuwe dingen is een MSI R5970 waar ik van uit ga dat deze standaard pcb heeft.
ik weet echter niet goed welk wc-blok ik erop moet gaan zetten.
welke heeft volgens jullie de beste prijs/prestatie verhouding?

de andere spullen zou ik kunnen hergebruiken, alleen zie ik dat er in mijn slangen en reservoir groene aanslag zit. dat zal dan waarschijnlijk ook in mijn rads en cpu blokje zitten, is er een manier / middeltje om dat schoon te maken, of kan ik los gaan met huis/tuin/keuken schoonmaakmiddel?
 
Kan je beste even hier checken of jouw kaart een standaard PCB heeft:
CoolingConfigurator.com
Als die er niet bij staat, even aanvragen bij EK (info@ekwaterblocks.com)

Qua verschil in prestaties van verschillende GPU blokken is weinig bekend, maar je kan er wel vanuit gaan dat de meeste GPU blokken wel ongeveer aan elkaar gelijk zijn.
Check gewoon welke je mooi vindt en welke past in jouw budget.

Radiator etc. kan je uitspoelen met gedistilleerd water.
Slangen is lastig schoonmaken, als je echt helderdere slangen wilt denk ik dat je stukjes nieuwe moet nemen.
 
ok ik zal daar even checken.

slangetjes ga ik zowieso vervangen, nu zijn het "clear" masterkleer, maar ik ga denk ik voor feser clear bleu.

verder heb ik al met gedemineraliseerd water gespoeld, maar daar gaat het groenige laagje niet van weg.
 
Schoonmaakazijn, ketchup of mosterd zou je voor je blokjes kunnen gebruiken. De radiator kan je een uurtje laten inweken in een verdunsel van schoonmaakazijn en demi of gedestilleerd water en daarna weer even doorspoelen zodat de azijn niet door blijft werken.
 
ok, eens kijken of ik ergens schoonmaak azijn heb.
voor de slangen maakt het niet uit, die gaan de prullenbak in. ik wil gewoon graag schone rads/block/res.

freddy, op die site staat mijn kaart er niet tussen, maar de kaart gebruik de reference design koeler, kan dus eigenlijk niet missen.
Het wc-block voor de 5970 wordt denk ik een van de EK varianten dan, die vindt ik toch het mooiste.
 
Als het niet op de site staat, kan je het beste voor de zekerheid navragen bij EK (mailtje sturen in Engels).
Om te voorkomen dat je straks met het verkeerde blok thuis zit ;)
 
ik wil graag volgende week het systeem volledig op de been hebben (laaste vakantieweek), als ik dan op een antwoord moet wachten van EK gaat dat sowieso niet lukken.
ik heb nog eens verder gekeken en het kan gewoon niet missen, de koeler, de backplate, en zelf de stickertjes die er op zitten komen exact overeen met het reference model van ATI.

Ik zie in de webshop een backplate voor de kaart, is de backplate die standaard op de kaart zit niet te gebruiken met de EK blokjes?
de EK backplate zit ook over de GPU's, en heeft daar bevestigings gaten, de orgineel is daar open.
 
Wil je het 100% zeker weten dan zal je je kaart open moeten maken, en kijken of het overeen komt met onderstaand plaatje. Dit is het referentiemodel van de 5970, en als die overeenkomt met jouw kaart, mag je er zeker van zijn dat hij past.

ASUS-EAH5970-PCCB.jpg
 
Alle hardware zit in de kast gebouwd + de slangetjes zijn aangelegd. dat EK GPU blok ziet er toch wel heel vetjes uit.
Enige wat nog niet helemaal af is zijn de slangen die in de koelopstelling buiten de kast zitten.

Voorheen gebruikte ik een Grundfos cv pomp met ijzeren pomptop. Deze had ik dus goed in de hamerite gezet ivm roest, maar na het demonteren van mijn oude spulletje vond ik grote verfvlokken in mijn CPU blok.

Ik zie het dus niet zitten om te riskeren dat het blok verstopt raakt deze keer.

Ik ben aant prutsen geweest om een nieuwe plastic pomptop zelf te gieten, maar ik heb geen materiaal om een mal te maken van de binnenkant van de top.

kortom, wellicht is het makkelijker om een andere pomp aan te schaffen

ik heb:

In het losse kastje bovenop mijn pc-case zit:
TFC Xchanger 240 Double
Black Ice GT Xtreme 240
EK-Multioption Reservoir 150
hier zou ook de pomp bij moeten komen

in de pc case zelf zit:
Supreme Acetal LT
ek-fc5970-plexi

Het hele spulletje bevat zon 3 meter slang (1/2)

ik had graag een foto willen schieten, maar ik kan de camera niet vinden.

Welke pomp raden jullie mij aan om hier een beetje fatsoenlijke flow in te krijgen?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Alex [VERKOCHT] HD 5970 + ek fc5970 Verkocht 6
Johnny [CLOSED] Asus Rampage II Gene, Core i7 920 D0, Club3D 5970 6GB ocz-xtc Gesloten 4
Killerbee Waarde Ati Asus 5970 Gesloten 1
Lqd [IN-ACTIVE] 5970 liefste met nickel waterblock. Gevonden 0
l3p [VERKOCHT] Asus EAH 5970 2GB + EK-FC5970 Nickel + EK-FC5970 RAM Backplate - Nickel Verkocht 6
Viepert i7 950 + REX3 + 5970, nieuwe setup gemaakt voor WC Advies Waterkoeling Setup 37
V PSU voor 2 x 5970 Hardware & Software 15
fasster 5970 icm ek block = artifacts and random freeze! Waterkoeling 2
l3p Ati 5970 Artifacts Hardware & Software 8
A [Waterkoeling] 300-400€, i7 930 & 5970 Advies Waterkoeling Setup 7
B Arctic Cooling Accelero 5970 Xtreme installatie en resultaten Overige Koeling 10
fasster 5970 bios flashen Overclocking 23
S I7 920@3.6 en Ati radeon 5970 Advies Waterkoeling Setup 36
Draecko Accelero XTREME 5970 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
B waterkoeling voor i7 920 + 5970 Advies Waterkoeling Setup 9
Slader Radeon HD 5970 Ready to Offer Massive Overclocking Headroom Nieuws en Sport 1
M Universele blokjes voor HD7970? (in crossfire) Advies Waterkoeling Setup 6
k.3nny [GEVONDEN] TEAB 2x intel plexi cpu blokjes! Gevonden 3
l3p [IN-ACTIVE] Kunstof blokjes om je eigen case mee te bouwen. Verkocht 6
Roedi Water blokjes voor Asus Sabertooth X58? Waterkoeling 4
Freddy Heatkiller Black Nickel Chrome blokjes :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
M MIPS gigabyte x58 mosfet blokjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S DangerDen Skulltrail blokjes voor intel D5400XS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Robin Iemand die handel ziet in passende Gigabyte X58 NB blokjes? Waterkoeling 40
Flythe Heatkiller blokjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Robin Dangerden blokjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan