Ik heb denk ik wel een idee van er 'mis' gegaan is, ik ben namelijk wat gelijkaardige problemen tegen gekomen tijdens het lappen van mijn CPU.
Het eerste probleem van de randen die niet helemaal zijn zoals de midden kan zowel komen door niet volledig vlak te schuren (als je harder drukt 1 bepaalde zijde tijdens het schuren zal dit na veel draaien uiteindelijk een iets grovere buitenkant geven), of omdat je CPU nog niet volledig vlak toen je aan het polieren begon, zonder foto valt het moeilijk te zeggen wat bij jouw het geval is.
Wat de over gebleven krasjes betreft, dat is een foutje dat ik ook gemaakt heb. Wat er gebeurt is dat er zeer fijne koper deeltjes aan je HS blijven hangen en als je dan op een fijner papier begint gaan die krasjes maken. Daarvoor is het altijd handig om perslucht bij de hand te hebben (voor papier en je HS), alsook van die 'cleaner/alcohol' op je HS schoon te maken.
Wat betreft het opnieuw lappen van je CPU, helemaal opnieuw lappen zou ik niet doen, je zal eerder geïnteresseerd zijn om je CPU opnieuw te polieren, dwz vanaf korel 1000/1500 beginnen en relatief snel richting 2000/2500 gaan. Dat zou meer dan voldoende moeten zijn om eventuele krassen en ongelijkheden weg te krijgen, vlak zal hij normaal gezien al zijn.
Dat de CPU prima werkt is ook normaal, het belangrijkste deel van lappen is namelijk het vlak maken, niet zo zeer er een egale spiegel van maken