Zo, zeer weinig geknipt in de film. Er zit een stukje in waar de opname vreemd afgekapt werd (camera vertikte het om op 720P te blijven filmen en zag dat niet gelijk). Vandaar dat de resolutie nu ook niet super is, maar duidelijk is het wel in mijn ogen.
Heb gebruik gemaakt van een statief, dit komt de duidelijkheid alleen maar ten goede. Let wel, doorspoelen laat ik aan jullie over
.
De fotootjes bij elkaar:
Temps voor het lappen:
AMD Boxed cooler: 47c idle, 79c load
CM V8 - Q-fan Silent: 37c idle, 55c load
CM V8 - Q-fan Disabled: 34c idle, 53c load
Temps na het lappen:
AMD Boxed cooler: --c idle, --c load
CM V8 - Q-fan Silent: 35c idle, 53c load
CM V8 - Q-fan Disabled: 32c idle, 48c load
Waar "--" staat, wil zeggen dat ik het nog niet gemeten heb. Had alleen wel wat meer tempverschil verwacht. Misschien dat het nog iets gunstiger wordt naar mate de pasta goed uitgevloeid is.
CPU is zeer licht overgeclocked naar 3,6 Ghz (18x200 ipv 16x200).
Dit is ook de eerste AMD cpu die ik gelapped heb (en L3p, ook gelijk de laatste
), misschien dat het aan de AMD cpu ligt want met een Intel Q6600 heb ik een hogere tempverschil gemeten.
Edit: Zojuist gemeten met de Q-fan op Disabled en hierin is wel een aardig verschil te meten vergeleken met ongelapped. Idle scheelt het alsnog 2 graden, maar bij full load al 5 graden.
Nu zal ik eigenlijk niet vaak met de Q-fan op Disabled draaien, de gebruikte Cooler Master Excalibur fan draait dan namelijk 2000rpm. Is nogal een verschil vergeleken met de 850 - 1000 rpm op de Silent setting.