• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hard tubing buigen

Zo te zien te snel verwarmd, maar niet door en door verwarmd.
En lijkt mij ook teveel op 1 plek verwarmd in plaats van over een groter stuk.

Waar je verwarm je de buis mee?
 
Wow je hebt flink zitten bakken :sarc:
Luchtbellen ontstaan als de boel te heet is.
Je hebt de tube te lang zitten verhitten of de heatgun staat te hoog.
Heatgun op een lagere stand zetten of de tube wat verder vanaf houden.
Constant blijven draaien en regelmatig voorzichtig buigen, als het flexibel genoeg is dan rustig doorbuigen naar een gewenste bocht.
 
Ik denk dat je ook veel te strak buigt. Buig je uit de hand of via een tool? anders kun je één van deze simpele tools: tool 1 tool 2 gebruiken.

Welk merk en type heatgun gebruik je?

Kun je ander een filmpje posten van je werkwijze? Dan kunnen we je het beste helpen en tips en/of tricks geven.
 
Goed idee alleen dat is het probleem niet, het is het probleem voor wanneer ik hem moet buigen.
Ik heb echt spijt dat ik hem van de muur heb gehaald.... Ik vind waterkoeling echt niet tof......
het is zo duur & lastig.....
 
Dat is het duur is dat weet je toch voor je er aan begint. Het zelfde voor harde tubing, je weet dat het een stuk moeilijker is dan slangen, zelfs al heb je ervaring. Dat zijn beide zaken die je vooraf duidelijk kon weten dus daar nu over klagen dient je zaak niet. Ik weet niet waarom je denkt dat buizen plooien makkelijk is, maar zelf buizen die je niet hoeft te verwarmen is het een stiel op zich. Iedereen hier die al harde tubing heeft gehad wel slechte/verkeerde/te warm/te koude/vervormde bochten heeft gehad.

Wat ik vooral van je mis is inzet, je hebt meerdere vragen voor extra info en adviezen gekregen maar daar heb je nog niets mee gedaan. Als je het niet ziet zitten of het mag niets kosten, stap dan over naar slangen, je tube-fittingen kan je met wat geluk op de marktplaats kwijt. Als je wel nog vooruit wilt gaan en wat bijleren, geef dan de feedback die we nodig hebben om je verder te helpen. Hoe verwarm je de buizen? Welke heatgun, welke stand? Gebruik je een buighulp of niet? Schaf een paar nieuwe tubes aan en probeer stukje voor beetje bochtjes te maken van begin naar einde tot je het onder de knie krijgt en niet direct op maat in het midden van je buis te buigen. Post foto's van wat je reeds hebt en kijk of je geen filmpje van maken van je werkwijze. Enkel zo zal je vordering maken...
 
ik dacht eerst ook dat pegt tubbing lastig en moeilijk zou zijn ,maar met heel veel geduld de juiste tools kom je een heel end.
Net zoals de anderen hier al aangeven heb je je tubbing veel te snel veel te warm laten worden de meeste heatguns hebben een 2 of 3 standen gebruik vooral stand 3 niet. nu zag ik dat je zei dat je het beweegt ...het is de bedoeling dat je je pijpjes heen en weer beweegt zodat een grote opevlakte van je buis warm word waneer je je buiske draait zorg je dat het overal gelijkmatig warm word dus heen en weer en draaien. op stand 1 of 2 wanneer je voelt dat de buis slap wordt dan rustig kijken(proberen) of je hem kan bewegen beweeg je hem te snel krijg je knikken(zoals op je foto 1) laat je je tube te warm worden krijg je bubbles simpel reken sommetje ....je kan ook doe n wat ik heb gedaan voor ik aan mn eerste loopie begon ....veel maar dan ook echt heeel veel tube filmpjes kijken (jayz2cents) heeft hele goeie tips voor beginnen tubbers.. ik heb nu mn eerste loopie (niet perfect maar ik ben er trots op) ...maar zoals jij het hebt...heb ik nog niet eens met mn eerste bend gehad ik ben echt begonnen met stand 1...duurde me te lang ...stand 2 ..maar dan de buis een stuk hoger van de gun houden en toen begon het te werken. hoop dat je hiermee wat kan en dat je niet zo gauw gaat opgeven ...zoals enthernal al aangaf ...je weet van te voren wat je wil en wat het je gaat kosten.Ook hou je zeker rekening met fails...je weet dat het niet in een keer gaat lukken ......en geloof me het kan erger.. iff you dont have the passion...dont even start ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
Freddy EKWB Hard Tubing kitjes :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B hard tube onderdelen Gezocht 13
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
Jason BarrowCH Heatsink for 2280, 22110 M.2 SSD Hard Drive with OLED Temperature Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T O11D XL hard tube + beperke mod Gallery & Build Logs 3
Jason Barrowch G1/4 - 14mm & 16mm OD Wolverine Super Anti Off Hard Tube Push Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow 14mm OD - Twin Seal Hard Tube 90 Degree Compression Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
HighFlow Bitspower Advanced Multi-Link Hard Tube fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T O11D XL hard tube Gallery & Build Logs 5
P Bitspower 16mm hard tube fittings Waterkoeling 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy Hot Knife - Touwbrander - Sleeve and Rope cutter / snijder, voor de die hard sleevers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
toosgrandioos TFC / F1 Racing hard tube fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t [GEVONDEN] 2,5" Sata hard disk Gevonden 1
H [Casemod] GAME HARD, FOLD HARDER Gallery & Build Logs 162
J [2013] A good day to DIE HARD (5) Films / Movies 9
maomanna Lian Li EX-23N Hard Disk Expansion Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
k.3nny k.3nny CleaN-TJ07 *build for WWW.HARD.FM Gallery & Build Logs 32
D Nieuwe voeding (hulp hard nodig) Hardware & Software 1
P Corsair 800d "Dick Hard" Gallery & Build Logs 33
Sanders Hoe hard draait je standaard PC? Algemene Discussies 15
Don_Holio Hard-core party wanted Algemene Discussies 8
ZwerverRoodbaard Hoe hard kan de fan van jullie grafische kaart draaien ? Algemene Discussies 29
Freddy Wat is zuiniger? Films afdraaien vanaf USB-stick of Hard Disk? Hardware & Software 20
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
D Heatkiller en AlphaCool EPDM tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
J Primochill PETG tubing 3/8inch 1/2inch (10mm/13mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
anub1s18 Primochill Rigid Tubing finishing bit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Slader volledige hardline tubing loop Waterkoeling 2
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
S Monsoon EV2 Rigid tubing fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB ModSmart 3/4 Inch Cable Tubing Rubber Pass Thru Grommet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S Primochill PETG Tubing 1/2OD 3/8ID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9
D PETG tubing Advies Waterkoeling Setup 5
D PrimoChill PETG tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D fittingen en tubing Waterkoeling 3
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Bitspower Colored Acrylic / Rigid tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 PETG Tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H Primochill Versatile Rigid Tubing Bender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P vraagje over tubing Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan