• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HafMe -1Ste Mod

Ik pak de gpu zelf en de omliggende componenten.
Het blok word van 99 zuiver koper en zon 90 bij 90 komen 2 boor gaten verticaal in en uit, en meerdere gaten horizontaal.
Weet niet precies hoeveel, ligt eraan hoe dicht ik de sluizen op elkaar kan boren (denk 1 of 2 mm ruimte tussen elk)
Foto laat het wat duidelijker zien (is niet mijn kaart maar lijkt er op)
foto5.jpg
 
Ik pak de gpu zelf en de omliggende componenten.
Het blok word van 99 zuiver koper en zon 90 bij 90 komen 2 boor gaten verticaal in en uit, en meerdere gaten horizontaal.
Weet niet precies hoeveel, ligt eraan hoe dicht ik de sluizen op elkaar kan boren (denk 1 of 2 mm ruimte tussen elk)
Foto laat het wat duidelijker zien (is niet mijn kaart maar lijkt er op)
Bekijk bijlage 4593
lekker oldschool kwa design :) des alo niet te min nog steeds voldoende voor een gpu...
Greetz B0B0
 
Heeft iemand btw ervaring met een eigen kast maken van hout?
Ik wil niet gelijk aluminium gaan kopen knippen etc.. en het verzieken.
dus wil graag beginnen met wat te maken van hout!

Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik dat graag, ook waar ik op moet letten etc:)
Tnx
 
enige ervaring met hout: materialen zullen dikker uitvallen voor eenzelfde sterkte als aluminium. daarnaast een goeie insulator. geleidt slecht mits droog en houdt dus ook warmte vast:p maar op zich ook leuk spul om een kast van te maken;)
 
Oke! Ja ik ga even kijken wat ik kan gaan maken :) er liggen nu 3 dingen klaar maar kom er niet echt aan toe -.- CPU coolblock, Gpu blockjes en ook nog spullen om een kast te maken :D

Maar ik zal wel overal aan gaan werken en jullie kijk plezier geven (hopelijk :$)
 
Ik heb hout, veel hout! maar heb nog geen idee wat voor soort behuizing ga maken :( als iemand een idee of plaatje heft ofzo graag!
Ik ben bereid om iemand die een ontwerp maakt te vermelden op de case en op de buildlogs :D

Ik dacht zelf aan een case waar mn mobo gewoon open is. geen plexi maar gewoon vrij. en de rest qua hdd, psu, etc in een behuizing te doen. als iemand een idee heeft graag!

------

Het gaat om de volgende hardware:
- Mobo p8p67
- 240 ekblock rad
- pomp en res die op foto te zien is
- 2x 6870 xfx black edition.
- 750w PSU ocZ
- 1hdd
- 1 dvd

(dit moet in de case komen :) )
 
zozo, eigenlijk moet je zelf met een super mooi ontwerp aankomen;)
maar ik hou wel van een nodige brainstorm schetsje:p alleen zul je niet me er aan moeten houden:p ik hou van schetsen van cases maar zit zelf nu diep in mn tentamens dus heb niet al te veel tijd at the moment.

paar vraagjes die nogal belangrijk zullen zijn voor het ontwerp(dus ook voor anderen die hier aan mee willen doen:p)
- case volledig, 100% van hout?
- wat zijn de maten van je panelen en balken?
- positie moederbord: horizontaal of verticaal? volledig in het open zoals een benchtable of een beetje ingebouwd??
- toekomst mogelijkheden: je kaarten koelen?(die zullen best nog wat herrie maken:p), meerdere HDD/SSD uitbreiden?
- zichtbaarheid van overige componenten: wat wil je wel en wat wil je niet zien??

oh en als afsluitertje: waar komt die case te staan? onder of boven bureau? links of rechts van je?
maar wordt een leuke scratch build zo! een case van hout zie je niet vaak. houdt wel rekening mee dat mocht er een lekkage zijn dat je hout er nog onder gaat lijden als je niet oppast!


ps. my bad! ik had moeten lezen dat je blokken voor je kaarten aan het maken bent. maar dan nog: allebei en CPU ook? dan zul je denk ik iets meer nodig moeten hebben dan de 240 rad.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactie Grinch!

Om te beginnen, Klopt; ik haal volgende week nog een 120 of 240 rad bij! dit ben ik inderdaad vergeten erbij te vermelden!
En ja 100% van hout. maar ik heb ook nog onderdelen van een haf 922 die er in kunnen worden gebruikt. Mobo plaat? etc..

ik heb een plaat hout van 2x2m waar ik alles uit kan zagen. en daarnaast kan ik gratis aan alles komen qua hout :)
Mobo het liefst horizontaal. (geen idee waarom maar vind het er gaaf uit zien)

Waarschijnlijk een M4 crucial 60gb ofzo volgende maand erbij halen.

Het liefst wil ik mn mobo, res en videokaarten zien. maar alle ideeen zijn welkom!

Ik hoop dat je hier wat mee kan! en ook andere die zin hebben om zich er mee te bemoeien haha
 
Ik zat inderdaad aan een soort benchtable te denken, maar als je een ander idee hebt ook goed! :D
Maar het mobo mag ook rechtop staan of anders.. maakt niet uit maar ik dacht zelf inderdaad aan zoiets.
Het hout is 17mm dik dus aardig stevig ;p maakt niet uit hoe zwaar de kast word. Dit is geen lanparty pc.

Btw, 2x 240 rad genoeg voor 2gpu + 1cpu?
 
i see, en de kabels zoveel mogelijk weg te werken zeker?(dus de I/O kant van de moederbord dus ook?)
ik zal wel een beetje gaan spelen einde van de week;)

ik hoop het voor je (en ook voor mij:p) dat 2x240 rad genoeg is:p
ligt ook grotendeels aan de dikte en fin dichtheid van je radiators en performance van je fans:p
ik had zelf 1x280 en 1x120 SR-1 radiators op het oog om mijn 2600k en 6970 te koelen in de toekomst:p
maarja eigenlijk kom je daar maar op 1 manier achter:p dat is testen en kijken naar temps onder load en zelf bepalen of je dat laag zat vindt:p

ik kan wel rekening houden met radiator uitbreidmogelijkheden;)
en zal ik voor de HDD's rekening houden met ongeveer 4 a 5 slots?
fancontroller en DVD slots, wat gaat er bij jou nog meer in de 5,25 inch slots?

17mm is zekers stevig spul:p alleen is het wel handig om daar rekening mee te houden in sketch up tekeningen;)
oh en komt het op je bureau? wil je de fancontroller en DVD speler zo hoog mogelijk of zo laag mogelijk?
 
De fancontroller en dvd speler maakt niet echt uit. hij komt op mn bureau (genoeg ruimte).
en hdd slots hoeft niet heel veel omdat ik een NAS heb draaien waar alles opstaat. dus 2x hdd en 1xssd is ruim voldoende :)

ik heb 2x de EK-CoolStream RAD XT 240
Dus hoop het en anders halen we er nog 1 bij maar dat komt later wel :D
(ik heb btw ook nog 2x een 200 fan. misschien beetje te veel van het goede maarja :)

Ik hoop dat je iets leuks kan maken :D
Tnx so far
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
E Mening 1ste custom loop. Advies Waterkoeling Setup 4
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
S 1ste bestelling HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
squidgyboy 1ste bestelling . zullen er nog wel meerdere volgen HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
gerjanlubbers pc onderdelen voor mijn 1ste casemod Hardware & Software 4
T Waterkoeling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 1
N Nieuw hier en 1ste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
V Waterkoeling: advies 1ste custom setup Advies Waterkoeling Setup 3
A 1ste wc-setup en bij HF HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
L 1ste bestelling, gewoon super! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Nightrazr 1ste bestelling. Gewoon goed. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
T O11D XL hard tube + beperke mod Gallery & Build Logs 3
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
DuctTape [TKA] Bitspower D5 Mod Kit Matt black 3x Verkocht 0
Freddy Mod cambio v3.5 / shifter / handbrake logitech g25 g27 g29 g920 – improved feel HighFlow Product Reviews 10
A PC mod profielwerkstuk Gallery & Build Logs 10
S First TIme waterkoeling mod Advies Waterkoeling Setup 3
S Reservoir D5 mod Waterkoeling 11
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R afmetingen bitspower d5 mod kit Waterkoeling 2
R Bitspower D5 mod met EK-XRES 100 Revo D5? Waterkoeling 0
S Phanteks Evolv ATX + GPU/PCI riser mod Cases en Modding 1
L Bitspower D5 MOD TOP (Clear "S" Model) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
kier CORSAIR CRYSTAL 570X Mod -WTLO- Gallery & Build Logs 8
Freddy MadCatz TE PS3 Arcade Stick upgrade/mod met PS360+ PCB Overige Builds 0
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
TinusB Fittingen D5 mod top Waterkoeling 2
P Primus Gamma rev - Corsair 780T mod Gallery & Build Logs 1
K First mod ever on budget (Wall mount) ! Gallery & Build Logs 18
S Pinky Skeleton (First Pc Mod) Gallery & Build Logs 11
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
JanPieter Bitspower D5 MOD TOP - Black "S" Model - BP-D5TOPPS-BK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C [VERKOCHT] Bitspower D5 Mod Kit Matt Black + Bitspower D5 Mod Pump Top V2 POM Verkocht 2
Slader Kier is genomineerd in de Bit-tech Mod of the Year 2014 Cases en Modding 0
A Alweer een d3sk mod, # zoveel! Gallery & Build Logs 17
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
H Kleine mod Phanteks Enthoo Primo Cases en Modding 4
the_cyberspace Diverse onderdeeltjes / mod spul HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
S Symphton - Jelle Hoylaerts - Case mod SugarLAN Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
toosgrandioos toosgrandioos - Tjalling Bakker - Powermac G5 mod Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15
Blokmeister LED mod op Bitfenix Shinobi XL white Cases en Modding 0
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
gerjanlubbers CM Silencio Clean Mod Gallery & Build Logs 6
A [CM + WC] phantom 410 premiere mod Gallery & Build Logs 0
S Advies gevraagt over nieuwe mod SoulCrusher 2.0 Cases en Modding 2
PlayGamble Red Black White MOD Gallery & Build Logs 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan