• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HAF932 weg en iets anders

Robin

Member
Ik ben van plan om toch weer me coolermaster Haf932 te gaan verkopen.
Hij is momenteel nog steeds niet gebruikt, dus staat nog steeds nieuw in de slaapkamer.

De reden dat ik hem weg wil doen is dat het toch niet de behuizing is die ik echt zou willen hebben.

Ook heeft de kast nogal veel ontwerpsfoutje zoals:

USB poorten andersom
Een Fillpoort die erg dom geplaatst is.
Het gat voor de cpukoeler (van de achterplaat) klopt niet helemaal

Verder vind ik het nadeel dat de kast toch wat te open is.
Vooral de bovenkant stoor ik me aan zodat er verschillende dingen in de pc zou kunnen vallen.

Veelste veel 3,5 inch sledes voor de hardeschijven zodat ze ruimte wat je beter zou kunnen gebruiken dus geblokkeerd word.

Ook als je de voeding boven zou plaatsen en een 240mm rad erbij boven zou plaatsen dan zit er maar heel erg weinig ruimte tussen.

Ook stoor ik me aan het feit als je de bay bezels verwijderd dat je aan de zijkanten van die gaten ziet.

Daarnaast weet ik ook niet waar ik een pomp zou moeten plaatsen.. een bay reservoir wil ik niet omdat ik dat lelijk vind.

Ook is er voor deze kast geen window te verkrijgen wat ook jammer is.

Verder als ik iets passend moet gaan maken moet ik gaan zagen wat de kast alleen maar lelijk maakt en niet maar voor een bepaalde prijs nog te verkopen is, dan daalt ie erg in waarde.

Ik wil dus geen coolermaster meer, maar een echt slim ontworpen behuizing waar echt bij na gedacht is. Ook vind ik het fijn als er genoeg 5,25 devices kwijt zou kunnen (iets meer dan 6 is genoeg)

Ik zit zelf aan de Silverstone Temjin SST-TJ07S te denken.
Ik weet dat die kast duur is, maar daar krijg je dan ook een veel beter nagedachte behuizing voor terug.

Ik vind verder de Raven niet mooi omdat de kabel aan de bovenkant aangesloten moet worden, ook heeft deze kast volgens mij maar 4 a 5 5,25 sloten. Heeft iemand een idee welke behuizing voor mij geschikt zou kunnen zien.

Me eisen zijn:

Window
Makkelijk waterkoeling te plaatsen
Kwaliteit
Waarschijnlijk ook wel stilte
Goede ventilatie
Dat alles ook past en werkt zoals het ontworpen is en geen dingen bijvoorbeeld op de verkeerde plaats zit.
Zeer mooi uiterlijk.
Plaats voor 240 en 340mm radiators.

Wat ik ook nog graag zou willen weten hoe zit die 360mm radiator onder in die Silverstone Temjin SST-TJ07S vast geschroeft.
 
Laatst bewerkt:
USB poorten andersom lekker boeie, wie kijkt daar naar?
Een Fillpoort die erg dom geplaatst is. ik vindt het perfect plekkie
Het gat voor de cpukoeler (van de achterplaat) klopt niet helemaal zit bij mij helemaal goed :110:

k vindt et een super case, maar dat heb je pas door als je hem in gebruik hebt.

tj07 is natuurlijk ook niet mis maar ik zie de meerwaarde er niet van in... komop zeg koop dan een gtx285:045:
 
ik zou dan toch de atcs 840 aanschaffen
ook wel cooler master maar toch veel eleganter zo'n beetje lian li/silerstone achtig

window is mogelijk binnenkort(?), geen shitty fillport
geen lelijke meshes (vind het zelf de voornamelijke rede wrom ik geen haf wilde)
6/7 bays als ik het goed heb
en zeer sterke ventilatie + wc mogelijkheden
 
Nou nee, ik denk niet dat ik er veel mee opschiet als ik hiervoor de ATCS 840 ga nemen.
Want dan is het binnenwerk praktisch hetzelfde als de HAF932
2_1228172348.jpg


Dan kan ik net zo goed de HAF932 houden. Ook die ATCS 840 vind ik niet ideaal.

Daar zit zelfs de leds nog boven op de kast (valt weinig te zien als die op je bureau bijvoorbeeld staat.
Allerlei van dat soorten fouten.
2_1228172158.jpg

Dan wil ik wel meteen een goede verandering hebben.
 
Laatst bewerkt:
Jah naja je had het kunnen weten dat de HAF niet goed zal zijn voor je :p

Dat de ledjes bovenop de kast zitten maakt toch ook niets uit, bij mijn V1200 zitten ze vooraan, maar ik kan ze nog steeds niet zien als ik naar links kijk want dan kijk ik tegen de zijkant van de kast aan :p

Ik denk dat je maar is moet gaan kijken bij Silverstone of Lian Li voor een kast, daar kom je altijd wel tot je recht qua 5,25 en 3,5 sloten.

Een windows kun je natuurlijk ook altijd nog zelf maken :p

Succes met het zoeken zou ik zeggen ;)
 
MM is inderdaad mooi, maar een beest en ik weet niet of dat is wat je zoekt.
Daarbij ook nog eens de prijs en verzendtijd, ben je zo rijk en geduldig :043:

Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar de ultieme degelijkheid van Silverstone en
Lian Li.
 
Trouwens je weet nooit precies wat je in huis krijgt als je een behuizing koopt. Meestal zie je plaatjes en dan denk je leuke kast. Eenmaal thuis aangekomen denk je "wat een vet ding". En dan staat ie een tijdje in je slaapkamer en ga je denken hoe je je waterkoeling wilt hebben. En dan kom je ineens achter dat het toch niet zo`n super kast is wat je toen wel gedacht had.


Jah naja je had het kunnen weten dat de HAF niet goed zal zijn voor je :p

Dat de ledjes bovenop de kast zitten maakt toch ook niets uit, bij mijn V1200 zitten ze vooraan, maar ik kan ze nog steeds niet zien als ik naar links kijk want dan kijk ik tegen de zijkant van de kast aan :p

Ik denk dat je maar is moet gaan kijken bij Silverstone of Lian Li voor een kast, daar kom je altijd wel tot je recht qua 5,25 en 3,5 sloten.

Een windows kun je natuurlijk ook altijd nog zelf maken :p

Succes met het zoeken zou ik zeggen ;)
 
Heb je kasten van mountainmods al in overweging genomen?

-- edit --
Je was me net voor Robin :)

Maar je kan het wel op tafel zetten (heb ik ook, sterker nog, heb daar apart tafeltje voor :p)
Je kan ook de Pinnacle kasten van MM bekijken, dat zijn kasten van zeg maar "normaal" formaat en watercooling ready.
 
Enigste kast die ik echt mooi vind is de Silverstone Temjin SST-TJ07B-W

Alleen een nadeel is wel als je bovenin de kast een 240mm rad plaatst dat je dan erg in de knoei komt met de PWM koeling op het moederbord. Want ik ben verplicht dit te waterkoelen en heb dus geen andere keuze.
 
Waarom doe je het dan niet zoals iedereen het doet?

De TJ07 is een van de betere kasten voor waterkoeling, dus echt een nadeel zie ik er niet in.

Ik heb trouwens perfect aan de foto's kunnen zien dat de HAF een minder geschikte kast is voor waterkoeling, ik heb mijn V1200 ook puur uitgezocht na het bekijken van foto's en logs. Altijd ff een poosje research doen voordat men iets in huis haalt natuurlijk :p

De TJ07 is gewoon een kast waar naar mijn idee geen minpunten aan zitten.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Mike30 (haf932) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
P Standaard waterkoeling in CM HAF932? Goed of niet goed? Cases en Modding 24
R haf932 black and blue Gallery & Build Logs 6
TYPHOON Typhoon & haf932 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
focus08 First Casemod HAF932 Gallery & Build Logs 28
V Advies Waterkoeling: HAF932, ASUS REXII, i7 920, 2x HD5970 Advies Waterkoeling Setup 4
R Haf932 - Asus Striker 2 - Q9450 - 2x 7950gx2 [€300,-] Advies Waterkoeling Setup 6
Thierry Verbouwing Kerensky's HAF932 Gallery & Build Logs 78
Sw333t Diameter fillport van de HAF932 Cases en Modding 5
Foxdelta-Mods HAF932 Rad mogelijkheden. Waterkoeling 6
V waterkoeling en de kast coolermaster HAF932 Advies Waterkoeling Setup 1
Robin HAF932 Modding Cases en Modding 38
Robin Setup in coolermaster HAF932 Waterkoeling 5
V Front usb 3.0 (20 pin) kabel in de weg? (Opgelost) Problemen & Oplossingen 2
retrorick Terug van weg geweest (wederom) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
88Gamer88 Waterdruk weg, Alg groei in loop ? Waterkoeling 12
gerjanlubbers [VERKOCHT] Alles gaat weg, wegens beëindigen hobby! Verkocht 13
Luculenus [VERKOCHT] - EK-FC7970 Lightning - Acetal+Nickel ( gaat weg voor halve prijs ) Verkocht 7
DieHard Complete mappen ineens weg Problemen & Oplossingen 0
DieHard Upc internet valt steeds weg. Problemen & Oplossingen 11
R ook de weg naar highflow gevonden Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
corecrusher koelings weg Waterkoeling 4
JeanPaul [CANCELLED] waterkoeling moet weg ! Verkocht 1
JeanPaul [CANCELLED] Hardware moet weg ! Verkocht 11
J Reacties vallen weg HighFlow Forum 34
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
Mannozels Mijn systeem moet weg.. Gesloten 5
boefmans beginner: wie helpt mij op weg :-) Advies Waterkoeling Setup 6
M Pomp zuigt te veel water weg? Waterkoeling 22
Vissa SLI optie weg? Hardware & Software 14
BETA911 [IN-ACTIVE] Hele set en losse onderdelen die weg moeten... Verkocht 8
MonsterEnergy Lak/kast profiel weg na schuren? Cases en Modding 4
V [VERKOCHT] Veel WC spul moet weg! Verkocht 27
Sw333t [GEANNULEERD] Philips AK-141 2-weg Bass Reflex speaker set Verkocht 2
JeanPaul [INACTIVE] Wc/ air OPRUIMING MOET WEG ! Verkocht 21
JeanPaul [INACTIVE] moet weg ! Verkocht 17
A Ook ik heb mijn weg gevonden........ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Traxtorm Internet valt weg, pc gaat uit Problemen & Oplossingen 3
nootje Weg met de herrie Waterkoeling 20
Slader martinliquidlab weg ? Algemene Discussies 2
M Sli optie weg Hardware & Software 12
Bl4ckj4ck666 Maatwerk aangeboden: 3D printen, iets laten draaien en frezen Te Huur 0
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
Bar Weinig Kan ik reserveren, aanbetalen, of kunnen we iets anders regelen? HighFlow Webshop 2
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Enola Iets over Enola Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Zwelgje Iemand ervaring met NorthQ 120MM 3711WL Silent Tornado Fans of iets anders? Overige Koeling 2
Dave-V [CLOSED] Iets laten spuiten? Gesloten 14
T Demi water met Mayhems Dye en nog iets nodig? Waterkoeling 2
Adam Vandervorst nog iets te doen met ouwe server (case) ? Cases en Modding 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan