• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

koelings weg

corecrusher

Krabbegat bewoner
ik heb nu alleen mijn CPU gekoeld met een klein loopje en de max temp is nu 44 graden stressed
wat ik zelf hoog vind ,maar dat kan aan mij liggen.
Echter de koel fan achter mijn radiator blaast nu de kast in ,ipv het uit de kast te zuigen.
hier heb ik voor gekozen,omdat er een grote 200 mm fan op de bovenkant zit en die een aardige flow veroorzaakt, mijn vraag omdat ik behoorlijk aan het vechten ben geweest met deze rad om hem daar te plaatsen .zou het wat uitmaken als ik die fan andersom op het rad zet ,want mijn gevoel zegt ,binnen in de kast is het warmer als daarbuiten Dus de lucht aanzuigen tegen het rad de kast in zou dan beter zijn als andersom
hoe staan de meningen hierover verdeeld???

zie bijlage
het betreft een Haf 922 met een single rad ,voor louter cpu koeling met een Innovatek/eheim HPPS Plus pomp.
het is mijn allereerste ervaring met water en ik vind het echt super ,alleen het geld gaat zo snel op hieraan :)
uiteraard bevalt mij dit wel en ben ik alweer aan het sparen voor een groter rad en gpu koeling maar dat is even doorwerken ;) maar mij gaat het even om wat beter zou kunnen zijn .daar ik met popnagels en een alu fanblock aan de slag ben gegaan en niet zomaar alles weer wil uitboren om louter te testen

haf922.jpg
 
Wat voor waterblok heb je en wat voor CPU?
Ik heb een overkill aan koeling, onder stress zit de CPU tussen de 45 en 50 graden... Of ik fans harder zet of niet (of zelfs een rad niet gebruik) maakt niet uit, maw, de beperkende factor is het waterblok enzo. Wil ik beter, moet ik lappen enzo.

44 graden under stress lijkt me voor de meeste cpus wel netjes hoor.
 
Of 44 graden stressed goed is kan je eigenlijk niet zeggen omdat we niet weten om welke cpu het gaat + waar die op draait.
Maar met een enkele 140 rad moet je natuurlijk ook geen wonderen verwachten lijkt mij zo.

Push-pull is ook altijd nog een optie.
Haalt je max temps toch wel (over het algemeen) naar beneden. Niet veel maar wel wat.
 
ik verwacht ook echt geen Wonders hoor ,dit is echt een setje voor mij om te beginnen en ervaringen op te doen .
maar ik vind het bouwen leuker als het geheel hebben ,dus ik ben echt nog niet uitgemod.
maar om terug op het onderwerp te komen
het is een i7 2600K @ 3400MHz CPU het koel blokje daarop is een HeatKiller Rev. 3.0 S1156 LT
en zit rond de 44 graden als ik hem ga benchen ,idle is het rond de 25 a 30 graden .
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
V Front usb 3.0 (20 pin) kabel in de weg? (Opgelost) Problemen & Oplossingen 2
retrorick Terug van weg geweest (wederom) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
88Gamer88 Waterdruk weg, Alg groei in loop ? Waterkoeling 12
gerjanlubbers [VERKOCHT] Alles gaat weg, wegens beëindigen hobby! Verkocht 13
Luculenus [VERKOCHT] - EK-FC7970 Lightning - Acetal+Nickel ( gaat weg voor halve prijs ) Verkocht 7
DieHard Complete mappen ineens weg Problemen & Oplossingen 0
DieHard Upc internet valt steeds weg. Problemen & Oplossingen 11
R ook de weg naar highflow gevonden Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
JeanPaul [CANCELLED] waterkoeling moet weg ! Verkocht 1
JeanPaul [CANCELLED] Hardware moet weg ! Verkocht 11
J Reacties vallen weg HighFlow Forum 34
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
Mannozels Mijn systeem moet weg.. Gesloten 5
boefmans beginner: wie helpt mij op weg :-) Advies Waterkoeling Setup 6
M Pomp zuigt te veel water weg? Waterkoeling 22
Vissa SLI optie weg? Hardware & Software 14
BETA911 [IN-ACTIVE] Hele set en losse onderdelen die weg moeten... Verkocht 8
MonsterEnergy Lak/kast profiel weg na schuren? Cases en Modding 4
V [VERKOCHT] Veel WC spul moet weg! Verkocht 27
Sw333t [GEANNULEERD] Philips AK-141 2-weg Bass Reflex speaker set Verkocht 2
JeanPaul [INACTIVE] Wc/ air OPRUIMING MOET WEG ! Verkocht 21
JeanPaul [INACTIVE] moet weg ! Verkocht 17
A Ook ik heb mijn weg gevonden........ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Traxtorm Internet valt weg, pc gaat uit Problemen & Oplossingen 3
nootje Weg met de herrie Waterkoeling 20
Robin HAF932 weg en iets anders Cases en Modding 23
Slader martinliquidlab weg ? Algemene Discussies 2
M Sli optie weg Hardware & Software 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan