• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Verbouwing Kerensky's HAF932

Thierry

perfectly imperfect
Mijn setup was aan wat meer koeling toe en ik wilde ook wat meer de binnenkant van mijn kast veranderen/modden dus start ik een buildlog met de veranderingen.

De grootste ergernis van mijn vorige biuld was de pomp, deze pompte erg goed maar maakte mij te veel geluid... het was een Alphacool Oase pomp 1500L/h...

Deze wilde ik dus vervangen en mijn oog was op de Swiftech 655 gevallen. die ik op de zelfde plek wilde plaatsen als de andere pomp.
EK top en een klein Koolance ras gekocht om er bij te gebruiken. Bijna begonnen met inbouwen, tot dat er berichten kwammen dat Promochill een nieuw reservior ging verkopen....de T3... met dit res kon je samen met een D5 pomp een 2 loop setup maken met 1 res en 1 pomp... hier een review..skinnee labs - Primochill Typhoon III

Dit moest het nu worden maar ze waren nog niet in de verkoop dus ik moest nog even wachten.
Ook wilde ik de 120mm res vervangen voor een 240 res met 2 triebwerk 1800rpm fans er op...

De T3 zit nu 2 weken in de setup samen met een koolance PMP-450s pomp en daar ben ik zeer te vreden over... het vullen van de setup is er erg makkelijk mee en de pomp prestaties zijn ook goed...
Gelijk heb ook witte slang in de setup gedaan want door de 2 loop setup van de T3 moest er natuurlijk ook de loops veranderd worden.

hier wat foto's hoe dat er uit ziet...
jahwjk.jpg

De T3 aan de achterkant...
aaam8o.jpg


Verder ook wat geexperimenteerd met wat UV blauw plexi en Hexx panel van ACRyan..
be63c5.jpg

2qlefx4.jpg

23wwdjc.jpg


Afgelopen vrijdag kwan eindelijk het 240 rad samen met de fans binnen en ik kon niet wachten met het inbouwen... alleen heb ik daar nu geen tijd voor maar ik wilde wel weten of ik prestatie verbetering zou hebben dus ik zou moest er wat mee doen...
Als het er dan niet in kan dan maar er naast...

zo was het...
2jd2rns.jpg


Hier zal de 240er moeten komen... de HDD bays zullen alleemaal behalve 2 moeten verdwijnen....
10y18o4.jpg


120er er uit...
24gn3wj.jpg


Oude en nieuwe naast elkaar...
24gn3wj.jpg


Rad en fans samen...
6p198o.jpg

qnv68g.jpg


En zo zit het er nu tijdelijk even
in...
2mqubdu.jpg

2u91mcn.jpg


De temps zijn nu veel beter dan eerst...Als de fans op vollekracht draaien is de water temp nu 25/26 graden....eerst was dat 30/31 graden..
De temps van de CPU, GPU's en NB/SB zijn 2/3 graden gezakt...
Mooie verbetering dus :023:

Binnenkort meer....
 
Het ziet er nu al mooi uit man!
Ik ben erg benieuwd hoe je dit alles gaat inbouwen, want het zijn wel flinke blowers qua dikte zeg :icon_eek:

En ik vind vooral die hardeschijf met het raampje bijzonder mooi zeg, wat is dat er voor één ?? (of heb je dit ook zelf gemaakt?!!)
 
Kerensky zie ik het nou goed op je 1e foto ? Dat je gpu uiteinden beetje naar beneden krommen?
verder strakke build alleen vind ik dat met die sleeves niet helemaal uitkomen omdat je voeding onderin zit.. ondanks dat ziet het er vet uit:) mijn herbouw van mn kast is nu ook met zwart & wit:D
thumbs up:098:
 
Dat heb je goed gezien dat beide gpu's aan het einde naar beneden krommen.... bij allebei was dat al zo toen ik ze kreeg... volgens mij is dat iets wat wel vaker bij 8800GTXen voorkomt want ik heb er 4 gehad en 3 waren krom bij aankomst....

Ik vond de kabels daar ook niet helemaal uitkomen....dat was ook 1 van de redenen om de boel weer eens op de schop te gooien...
Er komt een scheidings plaat in net zo als je vaak in lian-li kasten ziet tussen het mobo gedeelte en de onderkant van de kast waar de voedig zit en het 240 rad moet komen
 
ja zeker en ik vind opzich die gpu power kabels wel vet, hoeft niet eens management. het lijkt wel op die dingen van de matrix! gewoon cool, en dus smaak natuurlijk. als ze maar niet het meest opvalt en in dit geval vind ik dat niet. dus top!
 
Toch maar besloten om de oude mosfet blokken die ik nog had liggen van me Striker Extreme te gaan gebruiken op dit mobo....

Volgens mij gaan ze gewoon passen en anders zal er iets aan geknutselt moeten worden.
Deze blokken zijn koper en messing kleurig en dat vind ik niet zo goed bij de rest passen dus de tops worden wel zwart gespoten...
Het gaat vanavond wel gebeuren denk ik... ik zal dan foto's plaatsen...
 
Kleine update....

De mosfet blokken zijn gespoten en zitten weer inelkaar....

Zo waren de bovenkanten eerst....
259iq9l.jpg


De onderplaten na met ketchup behandelt te zijn....
k0lchk.jpg


Bovenkanten na het spuiten....
2mgv8ex.jpg


Verf uit het schroefdraad halen met een tap G1/4
21mb4th.jpg


Her eind resultaat...bij 1 zit wat stof deeltjes in de verf... als die blokken op het mobo zitten zie je dat niet meer...hoop ik
wqypg.jpg
 
vanmiddag even 1 roostertje gespoten om te kijken wat het zou doen.... mij bevalt het wel en de poosters er naast gebeuren nu ook:)
do84gg.jpg


en deze dingen worden ook wit
2ewo87p.jpg
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan