• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

gevraagt mensen met core i7 systeem

Die contacten zijn nog kleiner op mijn classified dan op de rex2.
standaard heeft toch een multi-meter redelijke scherpe punten die beetje afgerond zijn?
En jij zegt mij dat je met een multimeter de voltage niet kunt uitlezen op de speciaal daarvoor gemaakte uitlees punten zoals hier aangegeven?

2n1vnv6.jpg

Ik denk dat je een kapotte i7 hebt.

Ik heb voor 3,6 Ghz 1.24v voor Vcore en 1.29 voor QPI nodig. Voor snelheden boven de 3,8Ghz kom ik boven de 1.4v uit.

Wat je ook zou kunnen doen : Memory multiplier op z'n laagst zetten (x6) en dan op stock snelheden draaien en kijken of je QPI/VTT voltage omlaag kan.

RMA?

Ik denk dat je een kapotte i7 hebt.

Ik heb voor 3,6 Ghz 1.24v voor Vcore en 1.29 voor QPI nodig. Voor snelheden boven de 3,8Ghz kom ik boven de 1.4v uit.

Wat je ook zou kunnen doen : Memory multiplier op z'n laagst zetten (x6) en dan op stock snelheden draaien en kijken of je QPI/VTT voltage omlaag kan.

RMA?

als ik op dezelfde cpu snelheid van 1866 naar 1520 memory snelheid ga dan kan (doet hij zelfs vanzelf met auto) de qpi 0,1V omlaag (van ruime 1,45 naar 1,35)

als ik op dezelfde cpu snelheid van 1866 naar 1520 memory snelheid ga dan kan (doet hij zelfs vanzelf met auto) de qpi 0,1V omlaag (van ruime 1,45 naar 1,35)

Oh je hebt QPI/VTT op auto staan?!

Dan is het normaal dat de QPI zo hoog is.
Mijn QPI is ook echt 1.53v ofzo als ik op 3,8 Ghz zit (vcore 1.28).

Probeer je QPI handmatig te zetten. Begin eerst op 1.40v ofzo en dan steeds lager kan en kijken wat het laagste QPI votlage is wat je kan halen met een clock. Testen kan bijv met OCCT of prime

dat heb ik dus gedaan maar als ik hem lager zet word hij onstabiel..... (en soms met zo hoog kan ik niet eens primen (terwijl op zelfde/lagere vcore me cpu wel stabiel is)

dat heb ik dus gedaan maar als ik hem lager zet word hij onstabiel..... (en soms met zo hoog kan ik niet eens primen (terwijl op zelfde/lagere vcore me cpu wel stabiel is)

Dan denk ik gewoon dat je een slechte natch hebt :)

een CPI die veel QPI votlage nodig heeft. Niks aan te doen helaas.

Wat je evt wel zou kunnen doen is terugsturen voro RMA alleen ik weet niet of dat echt zin heeft

ja maar het gene wat ik dan niet snap is als de qpi niets/erg weinig te maken heeft met je geheugen hoe kan het dan dat als je je geheugen hoger zet de qpi vet omhoog gaat/moet??

ja maar het gene wat ik dan niet snap is als de qpi niets/erg weinig te maken heeft met je geheugen hoe kan het dan dat als je je geheugen hoger zet de qpi vet omhoog gaat/moet??

Core i7 heeft alles ingebouwd. In de i7 architectuur is alles verbonden met elkaar. Als jij je geheugen hoger zet = meer stress op de ingebouwde controller = onstabieler = andere ''componenten'' hebben ook meer voltage nodig. :092:

Je QPI-link gaat evenredig omhoog met je Bclock .
Je uncore gaat evenredig omhoog met je geheugen (in CpuZ bij geheugen tab de NB freq)

Core i7 heeft alles ingebouwd. In de i7 architectuur is alles verbonden met elkaar. Als jij je geheugen hoger zet = meer stress op de ingebouwde controller = onstabieler = andere ''componenten'' hebben ook meer voltage nodig. :092:

Het is juist zo hoog mogelijk te OCen en stabiel te krijgen door de juiste hoeveelheid voltage op het te overclocken onderdeel te vinden.
Alleen het onderdeel wat sneller werkt als normaal, moet meer voltage krijgen, de rest niet.

Laatst bewerkt:
Je QPI-link gaat evenredig omhoog met je Bclock .

Alleen het onderdeel wat sneller werkt als normaal, moet meer voltage krijgen, de rest niet.

Dit klopt niet. Als jij je bClk verhoogd , wat resulteert in een hogere QPI , moet je ook je QPI voltage verhogen. Zelfde geldt voor geheugen. als jij je multiplier op 8 hebt staan , en je veranderd je bClk van 133 naar 200 , dan gaat het gehuegen van 1066Mhz naar 1600Mhz . Als je geheugen dat standaard niet aan kan moet je je voltage verhogen.

dus het verhogen van frequenties heeft wel degelijk invloed op elkaar.

Dit klopt niet. Als jij je bClk verhoogd , wat resulteert in een hogere QPI , moet je ook je QPI voltage verhogen. Zelfde geldt voor geheugen. als jij je multiplier op 8 hebt staan , en je veranderd je bClk van 133 naar 200 , dan gaat het gehuegen van 1066Mhz naar 1600Mhz . Als je geheugen dat standaard niet aan kan moet je je voltage verhogen.

dus het verhogen van frequenties heeft wel degelijk invloed op elkaar.

Bclock en QPI werken samen, je geheugen stel je in via divider en Bclock.
Bclock verhogen, meer QPI link, meer QPI voltage ja.
Geheugen moet niet perse, ligt eraan hoe t staat of hoe je insteld.
Je geheugen gaat niet perse van 1333Mhz (wat meestal standaard is bij i7)
naar 1600Mhz. je kunt nog altijd je cpu op 5Ghz laten werken en geheugen op 1333Mhz, ligt er puur aan hoe je insteld.

en van 133 na 200 is voor de 920 en 940, bij 965 komt er de Multi bij, multi verhogen is alleen op cpu verhogen (Vcore, Cpu vtt, Cpu Vreg, freq)

k met vorige post ook maar zeggen, dat als je met je cpu aant spelen bent, niet je voltage van SB omhoog moet zetten, maar dat de te aanpassen voltages beperkt gaan zijn en rond het aangepaste onderdeel gaat blijven zijn.

En voltage verhogen op je geheugen is NEEN bij i7.
MAX 1.65v.

Volgende keer als je reageerd, lees mijn reactie tegoei, en tssn de lijnen ook.
En vergeet niet dat Core i7 totaal anders is als een duo-core of Quad-core.:110:

En ik zie in jouw handtekening dat je D0 920 MAAR 3.8Ghz doet, waarom niet hoger ?
Niet stabiel te krijgen???

Bclock en QPI werken samen, je geheugen stel je in via divider en Bclock.
Bclock verhogen, meer QPI link, meer QPI voltage ja.
Geheugen moet niet perse, ligt eraan hoe t staat of hoe je insteld.
Je geheugen gaat niet perse van 1333Mhz (wat meestal standaard is bij i7)
naar 1600Mhz. je kunt nog altijd je cpu op 5Ghz laten werken en geheugen op 1333Mhz, ligt er puur aan hoe je insteld.

en van 133 na 200 is voor de 920 en 940, bij 965 komt er de Multi bij, multi verhogen is alleen op cpu verhogen (Vcore, Cpu vtt, Cpu Vreg, freq)

k met vorige post ook maar zeggen, dat als je met je cpu aant spelen bent, niet je voltage van SB omhoog moet zetten, maar dat de te aanpassen voltages beperkt gaan zijn en rond het aangepaste onderdeel gaat blijven zijn.

En voltage verhogen op je geheugen is NEEN bij i7.
MAX 1.65v.

Volgende keer als je reageerd, lees mijn reactie tegoei, en tssn de lijnen ook.
En vergeet niet dat Core i7 totaal anders is als een duo-core of Quad-core.:110:

En ik zie in jouw handtekening dat je D0 920 MAAR 3.8Ghz doet, waarom niet hoger ?
Niet stabiel te krijgen???

Geheugen voltage kan in theorie zo hoog als je wilt.
Als het maar niet hoger is dan 0.5v van het QPI voltage.

Voorbeeld QPI 1.4 , max geheugen voltage 1.9v

Verder heb ik mijn D0 pas sinds woensdag en die doet het prima hoor.
Mijn C0 deed 3,8Ghz met 1.28v . Mijn D0 doet OCCT stabiel 4,2Ghz met 1.28v

i5sjyr.png

Geheugen voltage kan in theorie zo hoog als je wilt.
Als het maar niet hoger is dan 0.5v van het QPI voltage.
Voorbeeld QPI 1.4 , max geheugen voltage 1.9v

Volgens mij weet je niet waarover je het hebt.

Max Voltage ram = 1.65v wil je niet na een tijd je memory controller in je cpu doorbranden, je zou niet de eerste zijn in benelux die dat voorheeft of die ik ken die zijn Core i7 na de kl*ten helpt.
Maar wil je beter weten, dan ben ik de eerste die je ooit zal uitlachen als je een kapotte cpu hebt.:icon_mrgreen::icon_mrgreen::icon_mrgreen:

Intel is telling motherboard manufacturers not to encourage overclockers to push the voltage of their DIMMs beyond 1.65V, as anything higher could apparently damage the CPU

It looks like Intel’s upcoming Core i7 platform will have tight limits on the maximum DIMM voltages that can be safely used. According to information uncovered at the Inquirer, motherboard manufactures have been told by Intel that DDR3 memory when set to use voltages higher than 1.65V can burn out the CPU of upcoming Core i7 platforms

This memory kit contains three 1GB modules that are Intel XMP (Extreme Memory Profile) ready and they meet the Core i7 platform recommendation of having the memory voltage being no higher than 1.65 Volts.

It looks like Intel’s upcoming Core i7 platform will have tight limits on the maximum DIMM voltages that can be safely used. According to information uncovered at the Inquirer, motherboard manufactures have been told by Intel that DDR3 memory when set to use voltages higher than 1.65V can burn out the CPU of upcoming Core i7 platforms
The Inquirer revealed that Intel is advising motherboard and RAM producers to abide to a strict 1.65 volts limit for Intel's new X58+Core i7 combo's RAM, and that otherwise the CPU might get fried

Nehalem-DDR3-overclocking,T-W-161780-3.jpg

Ach doen jullie maar wat jullie denken dat goed voor je is. Op de wat grotere forums zijn zat mensen die hun geheugen boven de 1.65v hebben en er geen problemen mee hebben,

Ook triest dat jullie -1 geven voor gewoon iets wat feitelijk is.

Verder staat er op dat plaatje MAY .

Iets met woordenboek enzo.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
S Advies gevraagt over nieuwe mod SoulCrusher 2.0 Cases en Modding 2
P advies gevraagt voor mijn loop Waterkoeling 0
S advies gevraagt bij route van de loop Waterkoeling 6
cederieck Hulp en menigen gevraagt over deze waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 13
D [Advies gevraagt] Beste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 5
G info nvidea ngtx280 aansluiting gevraagt Hardware & Software 4
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
olympus Gratis vps voor mensen die hem kunnen gebruiken Gadgets 3
iwanscholten Hallo mensen - Iwan S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
K Goeiemiddag beste mensen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
W Toffe Mensen van GLS. HighFlow Computer Cooling Shop 9
Robin Mensen die zonder vriendin op zichzelf wonen Algemene Discussies 20
dark viper zwolle HRR zoekt actiefe mensen Algemene Discussies 0
stravinski aparte mensen/mensen met gave(s)(verhalen) Algemene Discussies 1
HighFlow HighFlow eventjes tussenuit van 15 juli tot en met 24 juli HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan