• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Foto topic, voor algemene foto's die je hebt geschoten en wilt delen :)

the_cyberspace

uber-prutser
Mooie plaatjes Richard! En avondfotografie is wel wat anders als een studio inderdaad ;)

Ik heb ook wat kiekjes van in de avond tijdens een tripje naar Aachen met de NCN Club:

Foto 1: Light painting: hier staat dus iemand met een zaklampje het woord NCN te schrijven, en voor hem in spiegelbeeld geschreven anders konden wij het in spiegelbeeld lezen...

Foto 2: Je ziet nog een aantal vage mensen in beeld, maar in werkelijkheid waren er dat wel iets meer. Maar door de lange sluitertijd, ik zat op 15seconden, verdwijnen deze. Eigenlijk had dit hoger moeten zijn maar de mensen moeten dan ook in beweging zijn mocht je ze willen laten "verdwijnen".

Foto 3: Weer een stukje light painting, ook wel een light orb genoemd dit. Hier had iemand een achterlichtje (op batterijen) van een fiets aan een touwtje hangen en dan maar rondzwaaien en ronddraaien met het lampje aan. Levert erg gave platen op!

Dit was overigens 1 van de eerste keren dat ik met avondfotografie in aanraking ben gekomen maar het is erg verslavend! :D

DBRichard

Member
[MENTION=2725]the_cyberspace[/MENTION]

Ja dit was de eerste keer dat ik mee kon, mijn moeder is degene die al jaren photowalks doet met deze groep en ik had eindelijk een keer de tijd om mee te gaan.

Vond het echt leuk om te doen maar door de super kou in Gent die avond zijn we vroeg gestopt, ik ga het zeker nog eens doen, light painten staat op de planning in Februari dus dan doe ik eens een poging :)

Het is inderdaad verslavend want ik ga het binnenkort weer doen, zonder de groep en iets dichter bij huis (Breda ofzo) :)

the_cyberspace

uber-prutser
Het leuke aan een club is dat je van elkaar kan leren. Zo ben ik ook dingen gaan snappen en uit gaan proberen. En uitproberen is hier het toverwoord! ;)
Je kan van te voren niet zeggen welke instellingen je exact moet hebben maar er zijn richtlijnen die je vanzelf ontdekt en leert, bekijk de instellingen van je vorige foto's of die van anderen....

Breda staat overigens ook op m'n lijstje wat betreft steden waar ik in de avond zou willen schieten dus zou zo met je mee gaan!
Maar net zoals bij jouw heb ik niet altijd tijd en tijdelijk ook even geen auto in bezit, dus afhankelijk van het OV wat niet handig is met avondfotografie :(

Das Experiment

Remy
Forumleiding
2 foto's van mij die ik heb gemaakt voor de Apeldoornse MMA vechter Hubert Geven zijn nu te zien op de poster en affiche van Cage Warriors. Schijnt de grootste MMA organisatie te zijn na de UFC. Heb niets met MMA maar zo kom je nog eens in een andere wereld. :p

Das Experiment

Remy
Forumleiding
Vorige week in Normandië geweest voor een shootevent/werkvakantie op een belachelijk groot landhuis/chateau.
Vriendin van mij had alles geregeld (chateau is van haar oom en tante). Zij zelf is fotograaf én model. Ook waren er nog 2 modellen en 2 fotografen mee.

Dit zijn de enige 2 foto's die ik de hele week heb geschoten. :p
Voor de rest alleen maar video geschoten van de shoots.

Shoots au Chateau 1.jpg

Shoots au Chateau 2.jpg

the_cyberspace

uber-prutser
Wat kiekjes gemaakt in de stad Schiedam en daarna een rondje Markthal gedaan in Rotterdam :)
De foto`s zijn klikbaar, als je op een foto klikt kom je in m`n Flickr account terecht, hier staan nog meer foto`s.

Gemaakt met een Nikon 24-70mm lens in de stad Schiedam:

Gemaakt met een Nikon 16mm fish-eye lens in de markthal:

the_cyberspace

uber-prutser
Heb vanuit de trein nog wel gekeken of ik ergens Highflow zag staan. Maar niks kunnen vinden, maar heb dan ook geen idee waar je zaak precies zit, laat staan waar je huis woont ;)

Freddy

Administrator
Forumleiding
HighFlow kan je idd niet zien vanuit de trein xD
De zaak woont op een industrieterrein, dat is een kwartier-half uur (afhankelijk van verkeer) rijden van het centrum :)

Bovenaan