• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Foto topic, voor algemene foto's die je hebt geschoten en wilt delen :)

Das Experiment

Remy
Forumleiding
Och heb het verkeerd gelezen. :sarc:
Excuus...

Bovenste foto gemaakt met statief of niet?
Onscherpte kan ook komen omdat er geen IS op de lens zit. Zelfs op sluiter /200 vanuit de hand kan voor onscherpte zorgen.

DBRichard

Member
Och heb het verkeerd gelezen. :sarc:
Excuus...

Bovenste foto gemaakt met statief of niet?
Onscherpte kan ook komen omdat er geen IS op de lens zit. Zelfs op sluiter /200 vanuit de hand kan voor onscherpte zorgen.
Ja statief met een 10 seconden timer (geen beweging bij het nemen van de foto), het was een redelijk lange sluitertijd dus het zou daar ook door kunnen komen. Zal het binnenkort is even testen met beide lightboxes en een kortere sluitertijd.

MrGiorgio

De Planner
Nee, we hebben het hier over een lange sluitertijd.

Deze techniek gebruik ik wel eens bij nachtfotografie.

De eerste tip die je dan altijd krijgt is om een stevig statief te gebruiken. Vaak is de tweede tip om de spiegel op te klappen, zodat je de trillingen tot het minimum beperkt.

Op het moment dat jij op de ontspanknop drukt zal de spiegel opklappen om het licht op de sensor toe te laten. Doordat de spiegel (relatief) zwaar is, veroorzaakt dat een kleine trilling. Door de spiegel van tevoren al op de klappen, vermijd je deze trilling. Let er wel op dat je eerst de compositie moet bepalen voordat je de spiegel opklapt, want dan zie je niets meer door de beeldzoeker.

ForresT

Member
Met de kleine op de kerstmarkt in Brugge geweest.
DSC_7440-3.jpg

Daar lekker kunnen schaatsen.
DSC_7401-2.jpg

En nog even wat foto's van de zomervakantie.

the_cyberspace

uber-prutser
Dat denk ik wel, veel plezier in ieder geval!

De wandeling was rondom baraque Michel, plaats naam weet ik zo niet meer, denk dat google dat wel weet.. Het was er wel stervensssdruk.. Pfff.. Maar was verdomd mooi daar! :)

MrGiorgio

De Planner
[MENTION=1604]ForresT[/MENTION] hij lijkt best wel veel op jou :112:

Wat plaatjes die ik afgelopen weekend heb geschoten.

Ik was vergeten mn oordoppen in te doen, maar gelukkig hebben we de foto's nog.

DBRichard

Member
PhotoWalk in Gent gedaan met een groep fotografen, was zeer leerzaam maar echt wennen om een keer buiten de fotostudio te doen :)

Hier zijn de eerste paar kiekjes.

Bovenaan