• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ervaringen -EK-KIT-h30-hf-240

icn

New member
Zoals in de titel staat,dit setje gisteren hierzo besteld.Maar vraag me af wat voor temparaturen je kunt verwachten met deze set,iemand mischien ervaring mee,heb zelf weinig kaas gegeten wat betreft waterkoelig.Heb 1 keer custom onderdelen besteld en deze proberen te installeren,maar dat was niet echt een succes(overall lekages).Vandaar deze set,de installatie is niet moeilijk en de onderdelen lijken kwalitatief goed genoeg voor de beginner.De bedoeling is de i7 950 op 3.8/4.0 Ghz te clocken.

Dit zijn de onderdelen:
- EK-Supreme HF - Nickel
- EK-CoolStream RAD XT (240)
- Yate Loon D12SH (2200rpm)
- EK-DCP 4.0 (Pump)
- EK-Multioption RES X2 - 150 Advanced
- EK-DCP PUMP mounting plate KIT
- TUBE Masterkleer 12,7/9,5 CLEAR (2 meters)
- EK-PSC Fitting 10mm - G1/4 Nickel (8 pcs)
- EK-Ekoolant UV Blue (concentrate 100ml)
- TIM Arctic Cooling MX-2 (EKWB 2g)
 
Dit is een zeer goede set voor zowel beginner als gevorderden, qua prijs/kwaliteit verhouding kan je niet beter krijgen.
Wordt daarom ook veel verkocht en tijdje niet meer op voorraad, maar vanmorgen gelukkig weer een levering van EK binnen gekregen waar deze sets weer bij zaten.
Deze set is nu weer uit voorraad leverbaar ;)
 
Bedankt voor de reacties,heb de sales afdeling al gemaild voor een kleine aanpassing.
Dit zal dan veranderen.

- EK-Supreme HF - Nickel...............vervangen door Full nickel cpu block
- EK-CoolStream RAD XT (240)..........vervangen door black ice gt extreme
- Yate Loon D12SH (2200rpm).............behouden
- EK-DCP 4.0 (Pump).........behouden
- EK-Multioption RES X2 - 150 Advanced.......behouden
- EK-DCP PUMP mounting plate KIT.......behouden
- TUBE Masterkleer 12,7/9,5 CLEAR (2 meters)........vervangen door tygon r3603 1/2 id-3/4 od clear
- EK-PSC Fitting 10mm - G1/4 Nickel (8 pcs)........vervangen door 8 stuks 1/2 fittingen zonder slangklem als dat mogelijk is
- EK-Ekoolant UV Blue (concentrate 100ml)......niet nodig
- TIM Arctic Cooling MX-2 (EKWB 2g).......vervangen door ic diamond
 
Het is een gesloten set/verpakking, je kan dus de onderdelen niet aanpassen.

Of je moet alles zelf los bestellen, dus elk onderdeel apart in jouw winkelwagen doen en bestellen.
 
Ja dat snap ik,maar ik neem aan dat als ik over een jaartje wil upgraden naar andere rad/dikkere slangen/fittingen/mischien cpu block dat deze gewoon passen op de aansluitingen van de pomp en reservoir,cpu block,wil alleen deze 3a4 dingen aanpassen,waneer lga/2011 uitkomt.

Dit setje zal nu wel voldoen,ga eerst morgen lekker installeren,en kijken wat de temps doen.
 
Nog een vraag,maakt het voor de koelprestaties nog wat uit als je er de beste radiator in zet of een dikkere slang (bvb) van 10mm/13mm of is de pomp hier weer belangerijker,de pomp in dit setje lijkt me goed genoeg ???.En moet de rad worden schoongemaakt met demi water voor install??
 
Eventjes 9 a10 uur liggen worstelen met deze kit,maar na de 3e keer was het ook meteen goed.stond op het punt contact met jullie op te nemen voor wat vragen....(het is niet niks als je van de h50/h70 afkomt :039:) temp verschil idle vergeleken met de h70 is 11/12 graden :icon_super:.Ik kan deze kit iedereen aanraden.

Is deze vogorde goed:rad,cpu,res,pomp,rad,denk het wel maar je weet maar nooit.
 
Heb de basic res versie moeten vervangen voor de advanced,dit wegens ruimte gebrek,de basic heeft maar 1 outlet aan de zijkant onder en twee onder met als gevolg een knik in de slang.Dit is nu opgelost doordat de advanced er 2 heeft in/out,weer 1a2 graden winst:048:.Bij jullie staat bij de kit de advanced versie vermeld,terwijl dit de basic moet zijn,dacht zal dit even doorgeven.

Added after 16 minutes:

Er zit nu wat schuim+wat luchtbelletjes in de slangen en de reservoir borrelt.Hoe kan ik dat wegkrijgen??
Het borrelen is verholpen lag denk ik aan de buisjes in de res,nu nog dat schijm en luchtbelletjes,deksel res paar dagen open laten pc heen en weer schudden ???

opgelost het schuim verdwijnt vanzelf en de luchtbellen zijn er ook uit.:c,o,o,l,:
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
arwin74 ervaringen met aquacomputer airplex system? Advies Waterkoeling Setup 0
U Goede en/of Slechte ervaringen met DPD? HighFlow Testimonials / Shopreviews 15
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
Sw333t Ervaringen gezocht: Philips Air Fryer en Tefal Acti Fryer Gezondheid en Sport 3
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
Tath Ervaringen met de 1/2" Tygon E-1000 Problemen & Oplossingen 4
Tath Ervaringen Aquero 5 pro ! Electronica 0
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
S Ervaringen met de Koolance RP-452X2? Waterkoeling 14
S Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
D [Ervaringen] ProAssist, telefoonverzekering Algemene Discussies 10
C Ervaringen met stille waterkoelingpompen Waterkoeling 6
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
E AVG Free 2011 ervaringen Algemene Discussies 10
Sw333t Een overzicht van mijn ervaringen bij Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
Deleted_User_Z ervaringen tot nu toe HighFlow Testimonials / Shopreviews 17
Issieee De grote STEAM topic, jouw ervaringen met STEAM Gaming 43
F Ervaringen met Windows 7 Algemene Discussies 33
Johnny [ISP] Algemene ervaringen Algemene Discussies 76
Source Windows Home Server, ervaringen? Hardware & Software 8
D Ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
ShaquilleMoreno Tweakers ervaringen Algemene Discussies 7
RRPhantom Ervaringen met SilverStone (voedingen)? Hardware & Software 6
K Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
A Ervaringen mCubed T-Balancer Handleidingen en Installatie Tips 78
Freddy Ervaringen met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
A Cooler Master v8 gts AM5 mounting kit. Overige Koeling 3
R CableMod RT-Series ModFlex Classic Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Creator Rainbolt Tube Deluxe Kit 500M HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason CableMod PRO Bridged Cable Comb Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Power Kit D-RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Creator Rainbolt Tube Deluxe Kit 500M HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Gelid Solutions 6-Channel Programmable ARGB Controller Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
XenoMorpH EK-Velocity Intel/AMD Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
DuctTape [TKA] Bitspower D5 Mod Kit Matt black 3x Verkocht 0
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Alphacool Eiskoffer Professional - HardTube Bending & Measuring Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan