• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ervaringen met de Koolance RP-452X2?

Spillertwo

New member
Heeft er al iemand ervaring met deze nieuwe revisie van dit reservoir ?

Over de vorige versies valt veel te lezen dat ze heel moeilijk zijn om te ontluchten en sommigen klagen ook over vibraties in de kast.

Deze heeft een andere layout met de pompen onderste boven en ook een ander front layout. Wilde eens weten of iemand deze al in gebruik heeft en per toeval misschien in een Corsair 800D kast heeft gemonteerd ?

Verder wou ik ook vragen op welke snelheid de meeste mensen hun pompen zetten gezien je hier 2 pompen kan in monteren ?
 
Ik ben zelf ook van plan deze reservoir aan te schaffen en ben al wezen googlen. In de handleiding stond dat de MCP655 nooit ondersteboven mag gezet worden. Maar koolance wat een heel goed merk is samen met XSPC en EK zal hier wel over nagedacht hebben. Ze claimen zelfs dat het beter voor de pompen is maar dat drooglopen een groter gevaar kan zijn. Daarom dat laining het sterk afbeveelt.

Ik vroeg me af of het Koolance RP-452X2 reservoir zijn geld rechtvaardig maakt. Ik wil er namelijk misschien ook zo 1 aanschaffen en mijn EK reservoir verkopen. Zelf wil ik wel dan een swiftech micro reservoir erboven plaatsen, deze heb ik toch nog over :)

Ik vind het een prachtig reservoir. Heb wel een tijdje zitten kutten om de loop te ontluchten. Toen ik de pompen voor het eerst startte, met beide reservoirs vol, klonk het alsof er lagers aan alle kanten de pompen uit sprongen. Toen ze eindelijk vloeistof hapte wilde ze het niet verpompen, aardig lang bezig geweest het voor elkaar te krijgen. Maar het werkt nu magnifiek! :)
 
Ik heb dit reservoir + 2 D5 pompen. Als je de maximale snelheid wilt benutten van de D5's dan is het zeker niet fluisterstil. Het resoneert ook behoorlijk door de kast / het bureau. Moet nog eens kijken of ik hem kan ophangen in rubbers.

Verder veel problemen gehad met ontluchten, heeft een eeuwigheid gekost. Maar het draait nu prima. :)
 
de MCP655 is al fluisterstil tenzij je hem op de volledige snelheid zet. Het enigste probleem wat je zou kunnen hebben is viberatie. Als de pomp rechtstreeks met de kast in verbinding staat kan er een raar geluid optreden. Volgensmij heb je dat probleem ook met dit reservoir maar daar zal vast wel iets op te bedenken zijn.
Hier heb ik een tweedehands EK top met shoggy + EK reservoir te kopen mocht je het nodig hebben. Ik ga voor de bay reservoir ivb met de looks en ruimte.
 
Zal ook goed werken! Alleen is de bitspower top wel af te raden. Deze past niet tussen je bays en daarintegen presteert de EK dual top veel beter volgens de testen die op google te vinden zijn. En deze moet wel tussen je bays passen aangezien die een stuk kleiner is.
 
Ik weet dat in theorie de EK beter presteert maar qua plaatsing vind ik deze veel moeilijker om te plaatsen gezien ik hem onderaan in de kast wil zetten en reservoir wel een bay reservoir zal worden.
Als je dan rekening houdt met het feit dat de IN bij de EK vooraan links in het blok zit dan wordt het veel moeilijker om die te oriënteren en ga je bijna altijd met een 90° aansluiting zitten.
Bij de bitspower kan je bovenin als IN komen en dan vooraan het blok als OUT nemen.
Dit is makkelijk want je komt van boven naar de IN van het blokje en vooraan het blok vertrek je terug naar je videokaart.
 
Kleine correctie: de EK top zou ook wel werken als je hem met de pompen naar beneden in de kast legt. Dan zou je van het reservoir in de IN kunnen gaan en er terug uit kunnen komen in naastliggende OUT. Voor de OUT denk ik dan wel dat je met een 45° zou moeten werken zodat er geen spanning op de tubing zou zitten.
Met de bitspower zou je dit echter ook kunnen doen en heb je als voordeel dat je ook bovenaan een IN en OUT hebt.
Vraag me dan af of de EK een voordeel zou hebben als je de Bitspower ook net hetzelfde zou aansluiten ?
 
Koolance RP-452X2 Dual 5.25 Bay

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Koolance RP-452X2 Dual 5.25 Bay?

-Doet hij het goed

-Is hij makkelijk te ontluchten?

-Is hij makkelijk te vullen?

Zitten er nog nadelen aan deze unit? (met de prijs achterwege gelaten)

En ik vroeg mij af of er ook MCP-350 / 355 waterpompen erop kunnen? Heb ik daar nog iets extras voor nodig?
Ik heb een filmpje gezien op youtube over dit reservoir en die gene zei dat er meerdere revisies ervan zijn geweest.

Ik zit te denken om hem te kopen omdat ik dit eigenlijk momenteel de beste / betere reservoir vind waar je daarnaast ook niet hoeft te sukkelen om ergens je pompen kwijt te kunnen..

 
Ik ben zelf eigenlijk ook niet zo voor die koolance dingen.. Zitten wel aardig goede dingen tussen daar niet van..

Maar in het verleden met de Exos 2 was het ook al een grote ramp om dat ding goed ontlucht te krijgen.. Dat was wel iets bekends wat ik hoor boven ook al las. Ik vind het een moeilijke keuze. Probleem is dat de storm trooper kast bepaald niet erg veel plaatst heeft.

Alle 5.25 inch bays wil ik eigenlijk al voor andere dingen gebruiken. En bij me voeding de pompen installeren vind ik niet zo slim..

Is het mogelijk / slim om de pompen bovenop de kast te monteren (met tril rubbers uiteraard tegen het geluid) Of zit ik dan met het probleem dat ik het geheel niet goed ontlucht krijgt en dus de lucht juist in de pomp blijft zitten..

Wat is eigenlijk het beste punt voor een pomp te monteren, of maakt dat niet helemaal uit waar die zich bevind?

Ik heb nog een vraag beteft: Koolance Single 5.25 Bay Reservoir TNK-501.. Is dit maar een reservoir? (dus 1 kamer) of kan je die opdelen in 2 kamers? Want ik zie dat hij 2 vulopeningen boven op heeft zitten en 4 aansluitingen voor 2 loops dus.. Maargoed dat hij 2 vulopeningen heeft zegt niks over het feit of dit 1 kamer is of 2 aparte.


Iemand ervaring met deze van alphacool:

45307_0.jpg

Hij is veel goedkoper dan die van koolance.. Enigste nadeel is dat je in het acryl moet schroeven..
Weet iemand of er iemand deze al getest heeft i.v.m vibraties in de kast. Ik neem aan dat die van alphacool wel beter te ontluchten zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
ok luculenus

ik werk ook op het werk met centrifugaal pomen het maakt niet uit hoe de pomp staat als hij maar ondervloeistof staat is dat goed even over lucht in de centrifugaal pomp als er lucht mee gaat dan gaat de pomp cavateren en cavatatie is lucht in de pomp waarbij de pomp met snelheid draait dan draai je hem kapot de pomp niet maar dat plastic membraam wel dan zul je zien dat er stukjes uit de plastic waaier van de pomp afbreekt koolance zou hier wel rekening hebben gehouden met de stand van de pomp hoe die wordt geplaatst ik denk dat dat goed moet gaan overigens die niewe bits power daar staat de centrifugaal pompen ook op zijn kop naar boven gericht maar ik zelf hebt dit reservoir ook besteld hij is wel heel mooi

hallo spilertwo

de corsair obsidian 800d is een beer van een kast ik denk dat dat best mee zal vallen dit reservoir te ontluchten anders moet je even met die kast gaan wiebelen dat de lucht eruit is de pompen zet je maximaal bij mij staan ze op 5 ik heb zel nu een ek spin reservoir erin zitten ik beschik over 2 corsair obsidian 800d en een coolermaster cosmos2 black allemaal fullwater cooling ik ga deze week het reservoir uit proberen dan weet jij het in ieder geval groetjes Eric
 
Hmmm

Robin Ik weet niet of jij het weet.
Deze van koolance kost 199.99 Euro. Plus de verzend kosten Erbij 19% BTW
En deze koolance. RP-452X2 Dual 5.25 Bay Reservoir kost 129.98 Euro Dus Goedkoop Is Hij Niet
Ik heb Wel gelezen die schroefdop die van koper is draai je los en trek hem naar je toe en je vult het Reservoir en deze is niet met ledjes maar met een 10cm Lichtbuis die leg je er boven op Maar goedkoop is hij niet
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
arwin74 ervaringen met aquacomputer airplex system? Advies Waterkoeling Setup 0
U Goede en/of Slechte ervaringen met DPD? HighFlow Testimonials / Shopreviews 15
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
Tath Ervaringen met de 1/2" Tygon E-1000 Problemen & Oplossingen 4
S Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
C Ervaringen met stille waterkoelingpompen Waterkoeling 6
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
Issieee De grote STEAM topic, jouw ervaringen met STEAM Gaming 43
F Ervaringen met Windows 7 Algemene Discussies 33
D Ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
RRPhantom Ervaringen met SilverStone (voedingen)? Hardware & Software 6
K Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy Ervaringen met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
Sw333t Ervaringen gezocht: Philips Air Fryer en Tefal Acti Fryer Gezondheid en Sport 3
Tath Ervaringen Aquero 5 pro ! Electronica 0
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
D [Ervaringen] ProAssist, telefoonverzekering Algemene Discussies 10
I ervaringen -EK-KIT-h30-hf-240 Waterkoeling 33
E AVG Free 2011 ervaringen Algemene Discussies 10
Sw333t Een overzicht van mijn ervaringen bij Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
Deleted_User_Z ervaringen tot nu toe HighFlow Testimonials / Shopreviews 17
Johnny [ISP] Algemene ervaringen Algemene Discussies 76
Source Windows Home Server, ervaringen? Hardware & Software 8
ShaquilleMoreno Tweakers ervaringen Algemene Discussies 7
A Ervaringen mCubed T-Balancer Handleidingen en Installatie Tips 78
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan