• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair H50, hoe het beste te monteren.

Hmm.. zal volgend weekend eens gaan kijken of omgedraaid helpt.

Vreemde voorbeelden van push, zie alleen maar voorbeelden van stof.

dat klopt...
kwa voorbeeld zijn dit allebei push "opstellingen"
al het stof gaat natuurlijk waar de wind door gaat... je ziet duidelijk de niet stofbedekte plekken, en daar gaat dus duidelijk geen lucht doorheen ;)

Fan staat vast, blijft gewoon het origineel (is namelijk behoorlijk stil eerlijk gezegd).

Zal volgende week wel eens gaan testen in pull opstelling. Misschien ook nog een shroud maken, maar de ruimte in mijn case is nogal beperkt (voeding moet natuurlijk ook zijn warmte kwijt). Met shroud wordt alles natuurlijk wel een stuk dikker.

Overigens, Chiller, zoasl Visje66 hem had is niet de standaard opstelling. Corsair vermeldt zelf in de handleiding dat de fan het beste aan de behuizing vastgemaakt kan worden en dan het rad erop. Alleen dan wel de fan als intake, waardoor het alsnog een push is.

Standaard opstelling is inderdaad eerst de fan vast aan de behuizing en dan het rad. De fan blaast dan volgens de Corsair opstelling de kast in i.p.v. uit.

Alhoewel de radiateur vrij hoog in de kast hangt en de warme lucht direct eruit wordt gezogen door de outtake fans die je bovenin de kast ( misschien ) hebt hangen. Dan is het eigenlijk nog niet eens zo'n gekke opstelling want de koelste lucht moet van buiten de case komen!

In mijn behuizing heb ik onderin aan de voorzijde een intake zitten, aan de achterzijde enkel outtake via voeding en als outtake bij het rad.

Verder geen fans. Fan in de voeding draait eigenlijk normaliter niet, enkel als hij te warm wordt.

Persoonlijk vind ik de opstelling van Corsair wel vreemd, denk dat er achter de pc meer stof huist dan in de binnenkant.

Ik ga vanavond de fan / rad opstelling veranderen naar pull.

Maar heeft het eigenlijk nut als ik het rad buitenop monteer en vanaf de binnenzijde de fan?

Kan vanavond pas het antwoord lezen, ben werken tot een uurtje of half 6.

Heb het nu in pull staan (zonder shroud, heb daar gewoonweg de ruimte niet voor) en nu in idle zit ik op 39 39 37 38c. Dit was in push opstelling 32 32 30 32c.

Dus in mijn geval is pull niet beter dan push.

Misschien anders eens nadenken over een constructie met een buis (soort fanduct). Dan zou ik het wel zo kunnen maken dat de lucht van buitenaf gezogen wordt. Maar eens goed over nadenken.

De fan aan de achterzijde als intake gebruiken vind ik persoonlijk (gezien het feit dat er daar geen stoffilters zitten) niet zo'n goed plan.

Toch net een van de Antec Tricools opgeofferd om er een shroud van te maken ;).
Vandaag toch een hectische dag (over een paar uurtjes mijn vrouwtje ophalen vanuit het ziekenhuis en dan werk ik in de ziekenboeg :S).

Hoe dan het beste te monteren:

Achterzijde behuizing | Fan outtake (pull) | shroud | rad

of

Achterzijde behuizing | Rad | Shroud | Fan outtake (push)

Edit: Van Antec TriCool to Shroud:

van_tricool_naar_shroud.jpg

Laatst bewerkt:
Als ik het zo zie kun je de eerste optie beter niet doen want dat heeft vrijwel geen nut.
Een shroud heeft eigenlijk weinig effect op een pull setup. Als je nog ergens een fan hebt liggen zou ik zeggen. achterkant behuizing-fan push-shroud-rand-fan pull.

Nu dus weer aan het kijken naar de mogelijkheid om het rad aan de voorzijde te monteren, dan zou het dus weer zo worden (toch?):

Voorzijde behuizing | Rad | Shroud | Fan (pull / intake)

Het wordt te warm in mijn kast, dus lagere temps krijg ik niet als ik hem achter laat zitten als outtake. Wordt alleen wel een hoop gekloot gok ik zo:

ruimte_voorin.jpg

@Fox: Push pull gaat het niet worden, heb geen 2 dezelfde fans liggen (ook niet qua cfm gelijkwaardig en dat is toch wel een vereiste).

Overigens.. achterkant behuizing-fan push-shroud-rand-fan pull: Dat betekend dus een intake aan de achterzijde (valt per definitie al af voor mij, achter is outtake voor mij (ivm stof).

neej mark dat betekent een outtake aan de achterkant :p.

achterkant behuizing-fan push( DUWEN AKA BLAZEN) -shroud-rand-fan pull ( TREKKEN AKA ZUIGEN) maar als je geen push pull kunt creeren dan is idd de H50 voorin nog een goede oplossing. Moet je wel ff die kabelbende daar wegjagen ^^

neej mark dat betekent een outtake aan de achterkant :p.

achterkant behuizing-fan push( DUWEN AKA BLAZEN) -shroud-rand-fan pull ( TREKKEN AKA ZUIGEN) maar als je geen push pull kunt creeren dan is idd de H50 voorin nog een goede oplossing. Moet je wel ff die kabelbende daar wegjagen ^^
Ehm... als de fan op de achterkant van de behuizing pushed op het rad, dan is hij intake ;). Maar hangt er vanaf vanuit welk standpunt je kijkt, ik kijk ten opzichte van het rad.

Kabelbende is nog niet eens het probleem. Verlichting kan eruit, dus scheelt weer heel wat kabels. Zit alleen met de ruimte daar. De breedte van de harde schijf montage is 10,5 cm. De fan alleen al is 12,0 cm. Dus dat gaat niet passen.

Momenteel eentje beschikbaar, maar 1 brander gaat er nog uit en de Sunbeam Chameleon gaat er uit.

Daarna gaat deze erin en kan ik dus een groot gedeelte van officiele HDD montage mogelijkheid verwijderen.

Bovenste positie moet wel blijven, aangezien daar ook mijn floppydrive / cardreader zit.

Uiteindelijk gaat onderstaande (in rood gearceerd) het veld ruimen:

ruimte_voorin2.jpg

ziet er goed uit, maar waarom stop je je hdd's niet in zoiets
of anders zet je zoiets voor die andere hdd cage
dan blijven zoizo je hardeschijven koeler, en is er meer airflow in je kast ;)
wat ook weer helpt tegen de warme "cpu" lucht die je over je componenten gaat blazen ;)

Die scythe kama bay plus ziet er wel netjes uit.
Helaas passen daar wel maar 2 schijven in, maar dat zou niet veel uit moeten maken, want volgens mij gebruik je er toch niet meer of wel?

ziet er goed uit, maar waarom stop je je hdd's niet in zoiets
of anders zet je zoiets voor die andere hdd cage
dan blijven zoizo je hardeschijven koeler, en is er meer airflow in je kast ;)
wat ook weer helpt tegen de warme "cpu" lucht die je over je componenten gaat blazen ;)
A. De prijs is duurder,
B. Ik vind die niet bij de kast passen,
C. Ik wil juist stilte, dus niet weer meer fans in de kast,
D. De pc heeft al heel lang zonder fan aan de voorzijde gedraaid en hdd temps komen niet boven 40 graden uit (dus fan is ook niet nodig),
E. De "warme" lucht is onzin imo, mijn graka wordt al zo'n 50 graden, dus alle componenten worden al warm. Belangrijkste is dat het systeem stil is en de cpu zo koel mogelijk.

Die scythe kama bay plus ziet er wel netjes uit.
Helaas passen daar wel maar 2 schijven in, maar dat zou niet veel uit moeten maken, want volgens mij gebruik je er toch niet meer of wel?
A. In die Kama bay past maar 1 harde schijf (3,5"), dus heb ik er 2 van nodig voor 2 hdd's (en 25 euro per stuk.. hell no),
B. Heb nu 2 hdd's, maar kunnen er over 2 maanden misschien wel 3 of 4 zijn. Wil wel beetje rekening houden met de toekomst.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Corsair H50,H60...zoek cpu koeling voor Lian Li PC-Q11 met i7-2600K. Advies Waterkoeling Setup 19
C [GEZ] Corsair H50/H60/H70 Gevonden 8
Sw333t [VERKOCHT] Asus P5QPL-AM mATX, E6300, 3gb DDR2, Corsair H50, InWin Z653 behuizing. Verkocht 25
B [INACTIVE] Prolimatech Megahalems en/of Corsair H50/H70 cpu cooler Gevonden 0
Sw333t [IN-ACTIVE] Corsair H50 met S775 brackets Gevonden 3
The_Saviour# [INACTIVE] Corsair H50 s775 mounting Gevonden 1
W Corsair H50 + TFC / Feser (triebwerk) Waterkoeling 11
R [INACTIVE] Corsair H50-1 Verkocht 3
Sw333t [GEZOCHT] Corsair H50 met Socket 775 mounting erbij Gevonden 3
M Corsair H50/H70 afmeting lengte slangen Overige Koeling 3
B Corsair H50 fan montage, push pull? Overige Koeling 7
Roel1966 Kleine beschadiging radiator Corsair H50 Waterkoeling 12
Roel1966 Corsair H50 cpu waterkoeling Antec P193 ! Waterkoeling 21
ChrisdeW Corsair H50 brackets HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Traxtorm Corsair Hydro H50 Waterkoeling 3
M Schroeven Radiator Corsair H50. Waterkoeling 3
Freddy Corsair H50 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 66
M Corsair Ball Valve kwaliteit Waterkoeling 4
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 60
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan