• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bulgin / Vandal Power Switch: Aansluiting?

Als je deze knop als powerbutton op je kast wil gebruiken (waar ik van uit ga), zal je PC aangaan, maar na 5 seconden weer gelijk uitgaan (5 seconden knop ingedrukt houden = PC uit). Je zou dit kunnen voorkomen door binnen 5 seconden nog een keer de knop in te drukken, dan moet het goed gaan. Op zich ook grappig, dan kan je vriendin niet aan je PC gaan zitten zonder dat jij hem voor haar aanzet

Zou deze latching switch dan niet gebruikt kunnen worden als reset-button? Of blijft ie dan ook elke 5 seconden resetten?
 
In de meeste gevallen betekent "NC" op een schakelaar of ander onderdeel
in de elektronica "Not Connected".
Leek me toch handig dit nog even te posten.
Sorry maar hierop moet ik je toch even verbeteren :)

2pzcjlx.jpg

NC = Normally Closed (verbreek-verbinding)
NO = Normally Open (maak-verbinding)

Je moet hem dus op de NO en C aansluiten :)

Want als je het op de NC en C doet,
is je powerknop zeg maar altijd 'ingedrukt'.. daarom valt start je pc niet door maar valt ie uit

PS: tis een dubbelpolige schakelaar
 
Laatst bewerkt:
Het is ook een soort computer, maar dan handbediend en 1 bit.
Zo lust ik er nog wel een paar ;)

Daarbij heb je ook relais met aanmerkelijk meer of juist minder mogelijkheden.
En dat geldt ook voor schakelaars trouwens.
 
Dit plaatje is ook handig voor het aansluiten van een Vandal / Buglin knop met 6 aansluitpunten:

28spr8g.png


De plus en min is voor de LED.
3 en 4 is voor de reset en/of power.

1 en 2 kan je dus ongebruikt laten.
 
ik heb dit topic even doorgelezen en zie allemaal switches met 6 aansluitingen of 8 aansluitingen. Nu heb ik ook een 16mm vandal switch gekocht, maar er zitten maar 5 aansluitingen op. ik heb maar even een plaatje wat hierboven stond gebruikt:
30bd3zl.jpg

die 5 aansluitingen zitten er dus op. Ik wil hem als powerbutton gebruiken, waar moet ik de kabels dan op aansluiten? De kabels voor het ledje dus op de bovenste en onderste maar de rest? hopelijk kan iemand me helpen
 
nou.. je kan toch gewoon proberen :p ?
waarschijnlijk is er 1+ en 2x- maar je kan gewoon proberen wat aan te sluiten ik heb mn pc wel is een paar weken aan moeten doen met een schroefendraaier tussen de contactpuntjes te steken :D(was met mn kast bezig dusja nood breekt wet :p)
 
mmh hij kan er niet door kapot gaan lijkt me he? Als ik naar die andere tekeningen kijk, dan lijkt het me dat ik de kabels op de middelste en de onderste moet aansluiten (van die 3 onder elkaar) ik ga maar een proberen denk ik.
 
Hmm. Heb je een multimeter (thuis/via connecties). Want dan kun je de diode stand gebruiken.

vraag persoon x om de knop in te drukken en meet tussen de contactjes totdat je een piep hoort (dan maakt iets contact). Daarna vraag persoon x de knop los te laten en meet dan tussen dezelfde contactjes. Geen contact. Mooi! Dan moet je daar je kabeltje op solderen.
 
ik heb het net met m'n vader getest m.b.v. een oude oplader en een lampje, waren dus de onderste en de middelste :) binnenkort maar eens inbouwen, wat ook niet het makkelijkste is (voor mij althans)
 
Beste highflowers!,

Ik heb het hele topic doorgespit en nog eventjes langs google geweest!. Toch kom ik er niet uit! Zou iemand mij kunnen helpen. Ik heb 2 switches gekocht, wil namelijk een reset en een power knop maken. De volgende buttons heb ik besteld.
- 19MM Bulgin Black / White LED (6 Polen met schroefjes)
- 16MM Vandal Black / Blue LED (5 Polen)
Ik heb echter geen idee hoe ik ze moet aansluiten. Heb de bijbehorende kabel ook meebesteld.
- Bulgin Power Switch Kabel Set ||2x||

Om het nog duidelijker te maken heb ik even een fototje gemaakt van de switches. Ben bezig met een kast te bouwen, dus ik heb de switches echt nodig haha.. (een eigen houten kast).

Ik heb voordat ik de oude kabels van mijn moederbord afhaalde even opgeschreven hoe ze zaten, zodat het me veel moeite zou schelen met trial & error bij het proberen hoe de kabeltjes ook alweer zaten. Misschien worden jullie er nog wat wijzer van als ik deze er ook bij zet.

|B|W|Z|R|
|R|W|W|B|

B= Blauwe kabeltje
W= Witte kabeltje
R= Rode Kabeltje
Z= Zwarte kabeltje

Linksonder is de HDD
rechtsonder is de Reset
Rechtsboven is de Power
Linksboven is de LED.
bulgin.jpg

(sorry weet niet hoe ik het plaatje moet resize)
Ik hoop dat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen et het aansluiten ervan..

Groetjes Joey,
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ThomasJS Bulgin Vandal Black: blue led en Power Inlet voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
N Vandal/Bulgin switchen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Gurt11 Bulgin Switch - Momentary of Latching? HighFlow Webshop 3
meneer peer Lengte schroefdraad Bulgin switches Cases en Modding 3
Sw333t "Bulgin" on/off switch met groene led-ring HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Mobomonster Powerswitches van Bulgin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Besje ModMyToys Vandal resistant switch 22mm - momentary RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
O Lamptron 22mm vandal switch HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TYPHOON Lamptron Vandal Switch Cases en Modding 2
D Lamptron Vandal Switch aansluiten op microcontroller Handleidingen en Installatie Tips 6
K Vandal switch op een lamptron cffl inverter plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 23
M Hoe Lamptron Vandal Switch aansluiten? Cases en Modding 9
K oneigenlijk gebruik vandal powerswitch Cases en Modding 5
Flipmode 16mm Vandal Switch Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
meneer peer hoe sluit je een vandal switch aan. Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Psu power connectors Cases en Modding 2
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote Cases en Modding 6
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason EK-Quantum Power Kit D-RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EVGA Power Link Adapter - PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
arwin74 EVGA power link Gevonden 0
Sw333t ModMyToys 3-Pin Power Distribution PCB 3xWay Block [MMT-PCB-3WAY] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Freddy Classy 220v Power Plugs / Stekkers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
Tath AquaComputer Power Adjuster 3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Corsair 24-pins sleeved ATX power cable voor RM type voedingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H ModMyToys 3-Pin Fan Splitters / Power Distribution PCB's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D [CLOSED]Inter-Tech Combat Power 750W Gesloten 6
ProAce Lenovo T61 power on password Problemen & Oplossingen 2
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
fatal_error.be Bitspower X-Station LED Power Hub-wit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
tomasvanderpijl 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Singular1ty [REFUSED] Be Quiet! Dark Power Pro10 550W Verkocht 2
F [VERKOCHT] Cooler Master Real Power M1000 Verkocht 1
canonchiel Fractal Design Power Gallery & Build Logs 32
H BITSPOWER X-Station LED Power Hub (in oranje aub) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
1 19johnny73-Johan-Recom evo power station Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Ludwig Green power Gallery & Build Logs 10
volcom Phobya sata power extension 30cm black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Adam Vandervorst evga 1650 watt power suply !!! Hardware & Software 16
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W Stroom / Energie / Power / Watt meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
XenoMorpH 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
K Žabe Power PC Gallery & Build Logs 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan