• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

oneigenlijk gebruik vandal powerswitch

klinkerhoven

New member
Hoi allemaal,

Alvorens mijn vraag, vergeef me als ik iets ontzettend doms vraag maar ik heb de b..... verstand van stroom :087:.

Ik wil graag een vandal powerswitch(16 mm Black / Red LED) gebruiken als aan/uit knop voor een tweetal led strips. De leds zijn van ikea, het setje bestaat uit een stekker met ingebouwde transformator naar 12Vdc, daarna een gewone schakelaar en dan naar een verdeeldoosje waar je vier ledstripjes op aan kan sluiten.

Nu wil ik dus graag het gewone schakelaartje vervangen door een vandal powerswitch. Om de led te laten branden mag er max 12 vdc op staan (dus dat zou goed moeten gaan?). Echter ik vraag mij af of je de switch kan gebruiken om de stroom aan/uit te schakelen? Volgens het internet werkt dat namelijk op gewoon netstroom.

Kan dit werken, en zo ja hoe?

bvd
 
De vandaal switch geeft alleen een pulse af, dus alleen als je hem ingedrukt zou houden zouden de leds blijven branden. Je zult of andere schakelaar of een vandal zien te vinden die aan of uit is, net als je een computervoeding aan en uit kan zetten.
Of als je enig elektronica ervaring hebt een klein schakelingetje maken die die pulse als het waar omzet in aan of uit.
 
relais dus :)

ik kan wel even kijken of ik een simpel schakelingetje kan vinden ;)(of tekenen)

Added after 38 minutes:

hierbij ff het schemaatje dat ik snel gekladderd heb :p

[ame="http://s448.photobucket.com/albums/qq207/warloco/?action=view&current=Untitled-1.jpg"]schematje.. picture by warloco - Photobucket[/ame]

ik kan er nog geen contacten bijzetten omdat ik niet weet of je dit gaat gebruiken/welk relais ;)

je zal de + die naar je leds toe gaat moeten opsplitsen naar 2, 1 naar het relais om te schakelen en de andere om de leds te voeden maar dat kan op het relail zelf wel :).

dus als je het wilt laten werken zou ik aan een puls relais proberen te komen ;)
als je daar dan wat info over post kan ik je wel verder helpen als dat nodig is maar het wijst zichzelf wel denk ik :p
 
Laatst bewerkt:
Hoi modernization,

Bedankt voor je reactie. Als ik je goed begrijp geeft de vandal switch alleen kort een puls af (als je hem indrukt). Hoe werkt dat dan bij je computer? (als power on/of knop). Blijft er dan ook geen stroom opzitten? (als je de pc aanzet). Of werkt dit zoals w4rlock zegt met een relais?

Waar ik naar zat te kijken is de volgende vandal switch (16MM Vandal Black / Red LED)

Op een andere site kom ik het volgende aansluitschema tegen
(Image View | Red Illuminated Bulgin Style "Momentary" Vandal Switch - 16mm - Black Housing - Ring Illumination - FrozenCPU.com)

Zegt me momenteel nog niet zoveel, maar ik ga eerst eens studderen op het ontwerpje van w4rlock.

greetz Klinkerhoven
 
Waar ik naar zat te kijken is de volgende vandal switch (16MM Vandal Black / Red LED)
Deze zal niet gaan werken, aangezien deze van het type "Momentary" is. Indrukken is contact maken, loslaten is contact uit. Dus wederom.. ingedrukt blijven houden om de lampjes continue te laten branden (krijg je lamme vingers van dus ;)).

Type wat je nodig hebt wordt bij de Vandal switches "Latching" genoemd, zoals deze bijvoorbeeld: Bulgin Silver / Green LED 16MM MP0045/1E2GN012.

Overigens heb ik mezelf al eens helemaal leip gezocht naar een pulse relais, maar tot op heden geen juist relais kunnen vinden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Mayhems Aurora 2 Silver voor lang gebruik? (1 jaar) Waterkoeling 1
L Vraagje silicone slang gebruik Waterkoeling 4
J Welke browser gebruik jij? Algemene Discussies 13
T Je psu gebruik voor het water in je loop te laten? Waterkoeling 13
R Gebruik tegoedcoupon werkt niet HighFlow Webshop 4
Wouter Gebruik jij social media site's zoals facebook? HighFlow Forum 27
HighSpeed^ [Downloaden] Welk programma gebruik jij? Hardware & Software 35
Sw333t Mini "mod" van mijn FritzBox 7170 die ik nu gebruik als router Overige Builds 4
D hoe gebruik maken van extra video geheugen ? Hardware & Software 3
Dustyrick Internet/Browser na gebruik steeds langzamer!? Problemen & Oplossingen 10
Vannos Waar gebruik jij je Highflow goodies voor ? Algemene Discussies 16
Wouter Gebruik jij 1 van deze mods? HighFlow Forum 7
Blackruby Welke versie van Windows (7) gebruik jij? Hardware & Software 30
A autonoom gebruik van T-Balancer BigNG Overige Koeling 7
Killerbee Radiator doorspoelen/schoonmaken voor gebruik Waterkoeling 40
Freddy Welke bank gebruik je? Algemene Discussies 35
Quadcore heeft iemand al ervaring met t gebruik van omegadrivers ?? Hardware & Software 2
Besje ModMyToys Vandal resistant switch 22mm - momentary RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
O Lamptron 22mm vandal switch HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TYPHOON Lamptron Vandal Switch Cases en Modding 2
D Lamptron Vandal Switch aansluiten op microcontroller Handleidingen en Installatie Tips 6
K Vandal switch op een lamptron cffl inverter plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 23
M Hoe Lamptron Vandal Switch aansluiten? Cases en Modding 9
ThomasJS Bulgin Vandal Black: blue led en Power Inlet voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Flipmode 16mm Vandal Switch Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
meneer peer hoe sluit je een vandal switch aan. Cases en Modding 8
N Vandal/Bulgin switchen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Maatje Bulgin / Vandal Power Switch: Aansluiting? Cases en Modding 193

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan