• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bulgin / Vandal Power Switch: Aansluiting?

Dat zie je verkeerd.
De ene is header naar header (NZXT) en kun je niet direct bevestigen aan je bulginknop. Je zult deze dan moeten solderen.

Dat setje heeft pluggen zoals ook vaak gebruikt wordt in (oudere) auto's om kabels te bevestigen welke over de pinnen heenschuiven.
Deze knijp je in de regel aan de andere kant met een tang vast aan de kabel of (maar in geen jaren meer gezien) schroef je deze vast zoals bij een kroonsteentje. Dat laatste zie ik niet terug op de foto dus ga uit van het eerste.

Dus je kunt dat setje vastknijpen op die NZXT kabels, maar direct zonder gereedschap gaat het niet kant en klaar. Hoeft het niet gesleeved te zijn pak dan je oude kabels en knijp ze vast.

Ook niet onbelangrijk: Bulgin heeft ook de volgende knoppe naar je _wel_ direct kabels aan vast kan schroeven:
KzVkfWL.jpg


En hier kun je de andere variant mooi zien:
switches-bulginconnect1.jpg

en
switches-switchlead.jpg


Dan zijn er nog enkele varianten meer maar dat gaat voor nu te ver, hiermee moet je er kunnen komen
 
Goedemorgen,
Ik heb al weer een hele tijd geleden een Bulgin powerswitch aangeschaft bij jullie, deze Bulgin Silver / Blue LED 16MM MP0045/1E2BL012, nu eindelijk begonnen met aansluiten maar krijg dat ding op werkelijk geen enkele manier aan de praat.

Ik heb alle berichten hier nagelezen maar kom er nog niet echt uit, ik ben ook een totale leek op het gebied van stroom dus dat van 12v en weerstandjes enzo gaat totaal aan mij voorbij, ik heb wel foto's voor jullie en het is miss handig om te vermelden dat ik ook de snoertjes erbij heb gekocht dus de zwarte en de rode en de 2 witte voor de leds!
Onderstaand de foto's mocht er iemand zich geroepen voelen me even te helpen.....HEEEEL GRAAG!!

Groetjes,
Dennis.20140912_104226.jpg20140912_104116.jpg20140912_104106.jpg
 
De buitenste pinnen zijn voor de LEDs (links is + en rechts is -).
De derde en vierde voor de power of reset draadjes.
tweede pin blijft dus over.
(op jouw foto van links naar rechts en 1 naar 5)
 
C1 + NO1 contact is voor de power button aansluiting: http://sw333t.vanwilligenburg.eu/bulgin/20140912_104226.jpg

De plus (+) en min (-) teken aan de onderzijde zijn de aanduidingen voor de led aansluitingen (zijn de buitenste pinnen): http://sw333t.vanwilligenburg.eu/bulgin/20140912_104106.jpg

Verder, als ik de datasheet erbij pak, dan is de ledaansturing 12 volt. Moederbord levert slechts 3V, dus via het moederbord kan het niet.

Neem aan dat bij dit product (de switch) dan ook geen weerstand meegeleverd wordt.

Wel is aan te raden om de led eerst te testen op het moederbord, voor het geval de datasheet niet klopt.
 
Laatst bewerkt:
C1 en NO1 kunnen gewoon op het moederbord aangesloten worden.

De led aansluitingen kan je het beste ook even eerst op het moederbord aansluiten. Rode kabel op de + en zwarte kabel op de -. Branden ze niet of heel zwak, dan moet het alsnog op molex aangesloten worden.
 
Krijg 'm nog steeds niet werkend, het vreemde is dat als ik de plus en min van het mobo gebruik de led brand (is dus 3v ) en via molex er niets brand (12 v) maar de schakelaar switcht niets aan pc blijft uit........is er een manier om de pc op te starten zonder de knop?
Gewoon om te testen of er niet iets anders mis is.
 
Pffffff.......snap er echt helemaal niets meer van, alles geprobeerd schroevendraaier, nieuwe voeding, alles afgesloten, echt niets helpt hij heeft net misschien 30 sec gedraaid en daarna niet meer aan de praat te krijgen.
Mocht iemand nog ideeën hebben..........ik heb ze niet meer!
 
Ik neem aan dat de LED het wel doet (jouw post #170)

Doe even een foto van welke twee pins je gebruikt voor de power switch, en de twee pins op moederbord waar je hem aansluit? (en welk moederbord je hebt).
 
Dit plaatje is ook handig voor het aansluiten van een Vandal / Buglin knop met 6 aansluitpunten:

28spr8g.png


De plus en min is voor de LED.
3 en 4 is voor de reset en/of power.

1 en 2 kan je dus ongebruikt laten.

Ik heb nu dus ook via highflow een bulgin 19mm switch met 6 aansluitingen gekocht.

Toch nog vat vraagjes over het aansluiten...

Led en power kan ik direct aansluiten op het moederbord ?

Led is me wel duidelijk waar de + en - draden aangesloten moeten worden.

Power moet ik de + op 4 en de - op 3 aansluiten? of nu net andersom ?
 
Owjeej, OWJEEJ!
Help help

Ik heb net mij highflow bestelling binnen. Behalve dat ik een kabel te weinig heb besteld lijkt alles te kloppen...
Alhoewel..

Ik heb 2 bulgin vandal knoppen gekocht, namelijk:
19MM Bulgin Black / Red LED
en
16MM Vandal Black / White LED

met daarbij een bulgin power switch kabelset:
Bulgin Power Switch Kabel Set 100cm

Behalve dat ik dus een kabel te weinig heb, heb ik een probleempje...
Ik ben een elektrotechnisch LEEK!

Zie hier, de mooie knoppen zoals bedoeld:
3inh_reGxbZZdNgzqZPbrXHjb7jewPemaunkaJRLXqh4ji5q7qRoMPOYbenmWaPbAOMm6aVj4SnhX0sL3HdtSXKC5oRuKVH99APLagsFbAI632QhDYM5CwewFT-Pj7mWfUwnZwTLKr9_lh6PNXWMGz1rAZeAUqcIhj7MBQ_RMsJ9xqGTBsrAhnPOUE5lRgXBbYrYoK6_Y66hpMvFXMvlJWU_dQlZB6ix7sMtDtr_WZkfElHcioZm30Ahgp5b54e8RfD4dvZlx6VAM2V6n8RyKkuwxal_Jf7mA2uq_suWtmumuPl31bDHtkx84JxHADdmnDFRnrop790eTYG0u9L6_ZUkJbiDD8332Cc0FRFAt8QAmpuKFA8peacwGEwkxT8QRXCdtP2isPHkhk0m29MPKwje9ISb5mxT8RpHrD751ithqempluBE1WgeYO3NAek5nr5VkEkOjw9CrxKCwBZdtyjKeRWLICccbITyZI9FKq0z5dl-P0P7ETyjZhtJKhG_jHpA-4Lb_Jct3faC_Z24K-GMO-gkdMD1lg9PE2eXaAg-j0QoECtyP-BKp75n9KGtCoQdTw=w1631-h1223-no
de linker wordt de reset knop met als LED de schrijf/lees activiteit van de computer en de rechter de aan/uit knop met als LED de aan/uit stand.

Ondanks dat ik verwachtte dezelfde knoppen te hebben gekocht, enkel met een andere grootte, blijk dit (volgens mij) niet het geval!
Zie hier namelijk, de achterkanten:

Lakp3lU_kf7LWUo0avZkCs6NSh8gz9qSv0O8n43i6RHr9tJyGPHBA4u01_kjgXmp6O27YBD1BvkY6314tkjiIKliHBoujUJXQwDAx-L8Jbkrelk0BJrDAwAuoPF5gkUvZmd0ZH0OmyJxag5bFepOP7FxAjw9wmFi0CDHcqhC8-42AfpyoG1FPT021P9gFxjqeDWZL6uRmxpfIDEtuvY7ll3X46XRTObpBmUbYYT9SyFVoI_Fyz6CBdX0BbrS2CjAzxHMTTKolMuJQ6jLsUkxqgZkdKJ0hFcDKrY6u6vh_jxmFeCnUkplBxBk0Rg8lIuk7MvWRdkalqy3xrW2aOlHscHR0JNNyNOctoumc5jme84asN-u8KpWtNDHo81f1_r5lhtl4yp2ghln0SiIPSjHpOSEB1b757dFORheCIyzuoUOLEPy5c5_p8_3XpFUbfljmegrnb4PY8AdRIK7AfMpYx1esFDdUiUGcegT0bpd2Dpb_KcRdNraLn618iLzaMsjVicPZ4cborqbucIPjRu2Ybx2NACWOJrejdm76A5-Ayy99b-8M-VmhQPnQnwLMFDXlbf-2A=w1631-h1223-no


en daarom, nu dus de volgende vragen...

1. Waarom zien ze er anders uit? Kunnen ze allebei wel op de bulgin power switch kabelset worden aangesloten...?
ogtWKdSLAjUvDtdg4zv4EBVX2QUaj5vNSGG0SI9lDBFohlnwEN3rCaBamYCdOj7D9-FkOXjJrXVmrjmafQht6ULsP3lF9XDfM6NHa5IlN4O-BdxiaF4DAwHwjgJgDfbl27uoGTGOzizN4ag7JrypPUF2H9hk_Q5SfBZyibXluyqaOpwtdYSE7x6tSoH4MrxejoqST3Ffw8Wh4-UYcb50conztbkC4qDDRO_EyzQoQfCSIqtQObckwrL3njd0JYbHMNQyAs43Ag-LzfbUGedKEwp1v8BZE5dErByCRhNHc_tmVR_kWR_0NsvJJV86P6QZwY5lE7G7iZ_iiBBT3lqfWKG_wm9xi2pQFcSHMgBe3EPGup8EikFLesu7Qw5aSWvNpqpo9E76TCMWlzXWoHTbetpCxYbdOtDC0FFjNK1w6NAM8hsVH44zq9gyQw1kQn3sMJ40P3U3Sv6pf_M8qVvjs7YUetJ8EmwNotFFMivlyomC2njdp_wceJfGk48d3YDHi6R0rP7Ps8llxqm63ZoMNH2CgPbRFJqtjMj2hoj2qYDsE35NeMgJdCgD_eNSXfYYa3W8ew=w918-h1223-no


2. en zo ja (dat kunnen ze allebei?) - hoe?!
de kabel lijkt aan de kant die niet in het mobo moet n soort platte metaalvlakjes te hebben met krullende uiteindes:
VoVpla4S9YzNEm4UuM2lLeR_yNOMeyC0rcPnnWEwnE22kXlFsimh5Yl896XnLMFosm5yQYb0kre0NpcSvWoKolSO2huvdOtZVh873VFpHKW0wH1g0GdgfkfxaizyGgMCvnux-GMjRS8ftFHvU87j7kfo3wPytRavMSuRrZ76uykyL97gW3X-1ynQNC-6L2Ni1LfT9zFBosrsALY-_0S3kV3eREWAeSFz1lMTWlAf2cvxt5t_tf6Uij5KfB8p_-qLkahIVKTpnSEJ3GN_q9uByghn2jGhe1Qw0iXoYevjXBUiHpVUAfusVsc4m5oE27k6R-VnjyL8E146FUy-Y-0aFj5JZ3QDGmIDUwDP6v63yCofVxUjn8eBKwbZIAZ3MwUMvTzLcLXHbzA0AVnLqNlYhAGIFuF0wbViGWLP_YRzYLFdR0D2WEkOCci-9Rm51GZGWJk36MnQW-AsFvKd-xUOqOKeJogApNDfI4v3d-MYzK6ZmAjQ8bOP9HWJpUR0V2l5M_3pAqkXctks2APpkXHFQTVXNwPzeH_3sRnlW0tsUVxUXWlHHlwP6bhBywxVEycpH-AXEQ=w918-h1223-no

Moet ik die pinnen op de kleine knop hierin forceren...? en zo ja - welke pinnen moeten in welke kabelkleurtjes?
Bovendien heeft de grote knop niet eens pinnen - dus hoe moeten die dan weer op de kabel worden aangesloten..?

Alle hulp hier wordt ontzettend op prijs gesteld!
Wie heeft er ervaring met deze knoppen...
Heb ik wel de goede producten besteld...
Ik hoor het graag!
 
Hallo Freddy,

Dank voor je snelle reactie!
Het strippen en losschroeven van de schroefjes op de kabeltjes ertussen te klemmen lijkt een logische manier van aansluiten inderdaad (eigenlijk zoals de meeste stroomcontacten binnenshuis via blokjes worden aangesloten zoals lampen).

Ook de link naar de andere thread helpt enigszins, al is het wel even puzzelen wat nou het goede antwoord is. Bovendien gaat mijn ledje wél op de HDD read/write connectie worden aangesloten.
Echter, de aansluitingen voor de grote knop blijven vooralsnog een raadsel voor me:
IMG_20160105_155154.jpg
deze ziet er ongeveer zo uit van dichtbij:
shematisch_contacttek_19MM Bulgin Black - Red LED.png
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ThomasJS Bulgin Vandal Black: blue led en Power Inlet voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
N Vandal/Bulgin switchen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Gurt11 Bulgin Switch - Momentary of Latching? HighFlow Webshop 3
meneer peer Lengte schroefdraad Bulgin switches Cases en Modding 3
Sw333t "Bulgin" on/off switch met groene led-ring HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Mobomonster Powerswitches van Bulgin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Besje ModMyToys Vandal resistant switch 22mm - momentary RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
O Lamptron 22mm vandal switch HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TYPHOON Lamptron Vandal Switch Cases en Modding 2
D Lamptron Vandal Switch aansluiten op microcontroller Handleidingen en Installatie Tips 6
K Vandal switch op een lamptron cffl inverter plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 23
M Hoe Lamptron Vandal Switch aansluiten? Cases en Modding 9
K oneigenlijk gebruik vandal powerswitch Cases en Modding 5
Flipmode 16mm Vandal Switch Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
meneer peer hoe sluit je een vandal switch aan. Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Psu power connectors Cases en Modding 2
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote Cases en Modding 6
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason EK-Quantum Power Kit D-RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EVGA Power Link Adapter - PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
arwin74 EVGA power link Gevonden 0
Sw333t ModMyToys 3-Pin Power Distribution PCB 3xWay Block [MMT-PCB-3WAY] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Freddy Classy 220v Power Plugs / Stekkers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
Tath AquaComputer Power Adjuster 3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Corsair 24-pins sleeved ATX power cable voor RM type voedingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H ModMyToys 3-Pin Fan Splitters / Power Distribution PCB's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D [CLOSED]Inter-Tech Combat Power 750W Gesloten 6
ProAce Lenovo T61 power on password Problemen & Oplossingen 2
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
fatal_error.be Bitspower X-Station LED Power Hub-wit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
tomasvanderpijl 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Singular1ty [REFUSED] Be Quiet! Dark Power Pro10 550W Verkocht 2
F [VERKOCHT] Cooler Master Real Power M1000 Verkocht 1
canonchiel Fractal Design Power Gallery & Build Logs 32
H BITSPOWER X-Station LED Power Hub (in oranje aub) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
1 19johnny73-Johan-Recom evo power station Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Ludwig Green power Gallery & Build Logs 10
volcom Phobya sata power extension 30cm black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Adam Vandervorst evga 1650 watt power suply !!! Hardware & Software 16
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W Stroom / Energie / Power / Watt meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
XenoMorpH 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
K Žabe Power PC Gallery & Build Logs 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan