• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bulgin / Vandal Power Switch: Aansluiting?

OK, switch werkt!! Aangesloten op C1 en NO1.

LED verlichting is nu ook ok, de LED-kabel aangesloten op de +5V en ground van de speaker aansluiting op het moederbord (die was toch niet in gebruik).

Bedankt allemaal voor de hulp!

ik neem aan dat je de +5V van de speaker gebruikt dan?

ik wil dit op dezelfde manier doen.. maar weet niet precies hoe ik het moet doen als ik een EXTRA power knop wil maken... dus dat ik met 2 verschillende knoppen 1pc aan kan zetten:p
ik denk dat ik dan gewoon moet gaan splitsen tog? is er een kabeltje die dat kan splitten? kan natuurlijk ook zelf maken... maar ben beetje lui en daarom wil ik niet zelf solderen...
 
Wat moet ik dan doen?

Ik zie op de tekeningen een led+ en led-,
maar op mijn 19mm vandal switch staat dat er niet op :S

Foto van de switch:
1z5j8gh.jpg


Bovenaan de switch staat er 12v, dus ik veronder stel dat dit de bovenkant is dan.
2is2nc.jpg


Welke kabel moet ik waar gebruiken?

Ik heb de kabels erbij gekocht: pwr: zwart-rood en led:wit-wit

Grtz,
g0dd13
 
Laatst bewerkt:
Aansluiten Bulgin power switch

Hallo,

Ik heb hier een aantal weken geleden een aantal onderdelen besteld, waaronder een: 19 mm Blugin black white

Nou zit ik dus met het probleem: Ik heb ook de kabeltjes die naar het mobo moeten erbij, maar ik heb geen idee hoe ik deze hierop moet aansluiten. Het knopje komt in een klein doosje, zonder ook maar korte handleiding oid. Ik hoop dat iemand hier ook gebruik van maakt en mij kan helpen :)

Greetz,
CM
 
Tjah, is een heel groot en uitgebreid topic. En ik als mod-noob weet echt niet in een keer waar dit over gaat. Kun je misschien een selectie van producten in de webshob maken, wat ik allemaal nodig heb? Want wordt hier een beetje cranky van :p
 
Je weet dat dit een zogenaamde "latching" switch is? Voor het aan/uitzetten van je PC heb je een "momentary" nodig.

Latching wil zeggen dat hij een aan-en-uitstand heeft, en daar ook in blijft staan. Handig voor het aan/uitsetten van licht, geluid, of andere meuk.
Momentary wil zeggen dat de knop terugveert in de originele stand na indrukken, en dat is wat je nodig hebt om bijvoorbeeld je PC aan te zetten of als reset-knop.

Als je deze knop als powerbutton op je kast wil gebruiken (waar ik van uit ga), zal je PC aangaan, maar na 5 seconden weer gelijk uitgaan (5 seconden knop ingedrukt houden = PC uit). Je zou dit kunnen voorkomen door binnen 5 seconden nog een keer de knop in te drukken, dan moet het goed gaan. Op zich ook grappig, dan kan je vriendin niet aan je PC gaan zitten zonder dat jij hem voor haar aanzet ;)

Je antwoord over het aansluiten is terug te lezen hiero:
http://www.highflow.nl/forum/f11/bulgin-power-switch-aansluiting-424/index2.html#post4640
verder raad ik je echt aan even de eerste twee bladzijden van deze discussie te lezen, dan wordt het echt wel duidelijk :)
 
Oke, tsja dat wist ik eigenlijk niet :) Dan ga ik gelijk een nieuwe switch orderen. Verlichting komt er ook in dus ik kan hem gelukkig nog wel gebruiken! Als je voor mij even een lijstje zou willen maken oid, wat ik allemaal nodig heb. Dan doe ik het niet weer fout! :wehe
 
Tsja, volgens mij heb je niet zoveel nodig hoor. De switch die je kiest, en wat kabeltjes om hem aan je mobo aan te sluiten.
Ik heb ze toch maar ff in een wagentje gegooid voor je: [KLIK]

Wel mooi dat je hem nog kan gebruiken, dat gaat er wel vet uit zien met die twee switches naast mekaar :D
 
Laatst bewerkt:
Van die switches moet je twee dingen aansluiten, de switch, en de LED.

Voor het aansluiten van de Switch kan je de standaard kabel van je case slopen en die erop solderen, of je kan de kabel uit het setje in mijn winkelmandje gebruiken. Hiervoor heb je nooit een weerstand nodig.

Voor het aansluiten van de LED hangt het er van af wat je wil. Je kan hem op je moederbord aansluiten op de HDD led (knippert) of de power led (aan als je PC aanstaat). Voor het aansluiten van de ledjes op het moederbord heb je geen weerstand nodig, dat zit allemaal al in het moederbord. Je kan zelfs de power led kabel splitsen om ze er allebei aan te hangen. De aansluiting op je moederbord is ontworpen voor LEDs, en zal dus noot te veel wattage leveren, zodat de ledjes niet doorbranden.

Wil je om één of andere reden je LEDs op iets anders dan de headers van je moederbord aansluiten, bijvoorbeeld op een molex-connector van je PSU, dan zul je je inderdaad moeten gaan bezighouden met weerstandjes. Die molex-connectors zijn namelijk juist berekend om hun voltage vast te houden, en daarbij flink wat amperes te leveren, zodat je zonder weerstand je leds gewoon doorbrand.

Advies: Koop twee setjes kabels, dan hoef je niets te slopen, en sluit de switches en de leds allemaal op je mobo aan.
 
Ik heb hem nu binnen :) Het is niet erg overzichtelijk vind ik. Aan welke kant moeten de mobo kabels? Er staat een B (+) op en een (-) aan de andere kant ? :S

edit: de switch werkt nu zo goed als mogelijk. Zojuist kunnen testen met mijn htpc'tje :) (werk / office pc...)
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik nog een tip / opmerking heb m.b.t. tot dit plaatje en dat nog niet
in dit topic zag staan ....

Oh dat klopt, jij hebt de 16mm model, die heeft meer contact punten.

Dat is dit plaatje:

2pzcjlx.jpg


De Reset zou je op NC1 en C1 moeten aansluiten naar mijn idee (ik heb er zelf nog niet mee gewerkt).

Aansluiting van de resetkabel op NC1 en C1 werkt in ieder geval niet. Moet toch anders.

In de meeste gevallen betekent "NC" op een schakelaar of ander onderdeel
in de elektronica "Not Connected".
Leek me toch handig dit nog even te posten.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ThomasJS Bulgin Vandal Black: blue led en Power Inlet voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
N Vandal/Bulgin switchen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Gurt11 Bulgin Switch - Momentary of Latching? HighFlow Webshop 3
meneer peer Lengte schroefdraad Bulgin switches Cases en Modding 3
Sw333t "Bulgin" on/off switch met groene led-ring HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Mobomonster Powerswitches van Bulgin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Besje ModMyToys Vandal resistant switch 22mm - momentary RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
O Lamptron 22mm vandal switch HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TYPHOON Lamptron Vandal Switch Cases en Modding 2
D Lamptron Vandal Switch aansluiten op microcontroller Handleidingen en Installatie Tips 6
K Vandal switch op een lamptron cffl inverter plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 23
M Hoe Lamptron Vandal Switch aansluiten? Cases en Modding 9
K oneigenlijk gebruik vandal powerswitch Cases en Modding 5
Flipmode 16mm Vandal Switch Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
meneer peer hoe sluit je een vandal switch aan. Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Psu power connectors Cases en Modding 2
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote Cases en Modding 6
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason EK-Quantum Power Kit D-RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EVGA Power Link Adapter - PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
arwin74 EVGA power link Gevonden 0
Sw333t ModMyToys 3-Pin Power Distribution PCB 3xWay Block [MMT-PCB-3WAY] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Freddy Classy 220v Power Plugs / Stekkers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
Tath AquaComputer Power Adjuster 3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Corsair 24-pins sleeved ATX power cable voor RM type voedingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H ModMyToys 3-Pin Fan Splitters / Power Distribution PCB's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D [CLOSED]Inter-Tech Combat Power 750W Gesloten 6
ProAce Lenovo T61 power on password Problemen & Oplossingen 2
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
fatal_error.be Bitspower X-Station LED Power Hub-wit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
tomasvanderpijl 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Singular1ty [REFUSED] Be Quiet! Dark Power Pro10 550W Verkocht 2
F [VERKOCHT] Cooler Master Real Power M1000 Verkocht 1
canonchiel Fractal Design Power Gallery & Build Logs 32
H BITSPOWER X-Station LED Power Hub (in oranje aub) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
1 19johnny73-Johan-Recom evo power station Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Ludwig Green power Gallery & Build Logs 10
volcom Phobya sata power extension 30cm black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Adam Vandervorst evga 1650 watt power suply !!! Hardware & Software 16
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W Stroom / Energie / Power / Watt meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
XenoMorpH 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
K Žabe Power PC Gallery & Build Logs 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan