• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bulgin / Vandal Power Switch: Aansluiting?

Hallo,

Om een 12volt gebruiker aan je I/O (H/d) voeding te hangen van je mobo, kan je relais gebruiken, maar die kan de aantal schakelingen per seconden niet uitvoeren. Gebruik daarom een Transistor (type: C547B volop te koop voor een paar euro) (een transmitor heeft bijna de zelfde functie als een relais, je kan het zien als een schakelaar die gestuurd wordt door een spanningsbron, dit is bij ons dus de I/O voeding deze schakelaar zorgt er dus voor dat hij een grotere spanningsbron kan schakelen "De 12V led dus" )

Ok even schema van de transistor:
circ_transistor1.gif

nog een plaatje voor de duidelijkheid:
transistorS3.JPG


Ok schema hoe je het moet aansluiten:
000034.gif


De weerstand tussen de - pool en de transistor (die R2 1k weerstand) is niet echt van toepassing (Heb dit schema even gegoogle.nl )

Als je goed kijkt neem je dus "data" (E) als signaal, en aan C (je led hang je aan 12V) hang je dus je led en B wordt dus je 0V (Ground)


Zo ver ik weet (heeft hood me verteld zelf heb ik dit niet gemeten) is de spanning van je voeding: Geel = 12V en Rood = 5V

Dus wij nemen Geel (12V+ DC)! (Aangepast eerst dacht ik rood.. foutje)

Als hier nog vragen over zijn.. post ze!

(ff snel getypte kunnen fouten inzitten)
 
Laatst bewerkt:
hood : van mij moeten ze werken op HDD led en power LED,

davevleugel : mooi uitgelegt maar wat veranderd dit nu aan ons probleem van heel de tijd branden?
 
Ik weet niet of je het zelf helemaal volgt. Maar, de vraag van Hood is om de 12V led aan zijn I/O signaalgever te kunnen hangen, zijn probleem is dat die maar een signaal geeft van 1.5V. Ik probeer hier dus uit te leggen hoe hij de 1.5V signaal kan gebruiken door middel van een transister die 12V schakelt of te wel zijn led.

Groeten,

Dave
 
Dit komt goed, zodra het goed werkt bij hood, zal ik alle details + schema's en product code's en foto's hier op dit forum posten.

en idd ik ga ook een transistor moeten gebruiken om dit ding werkend te krijgen op mijn hdd led & power led

En samenwerken is ook prettig, als je wat heb gevonden wat werkt laat ut weten! :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem nu, dat door de veldspanning in de kast en lek spanning via de 12volt kant mijn transistor al geageerd, ik heb dus tussen de 0 van de led en aan (C) een weerstand van 10k gedaan. Maar dit werkt nu nog niet, dus ik ben verder opzoek met meten en testen.
 
dave : ik vrees dat het antwoord van jouw kant zal moeten komen want veel hoger gaat mijn kennis niet.

ik heb een topic gestart op mijn mobo forum en daar zeggen ze ook dat ik een transistor moet gebruiken voor die 12v switch, de andere zal wel werken want EVGA bordjes leveren 3v op hun HDD led's dus dat is goed.
 
bedankt. Maar gaat dat schema van mij niet veranderen? ik heb 3v en jij hebt minder ...

succes ik ga vanamiddag normaal gezien ook nog mijn led aansluiten die maar 3.5v nodig heeft.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ThomasJS Bulgin Vandal Black: blue led en Power Inlet voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
N Vandal/Bulgin switchen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Gurt11 Bulgin Switch - Momentary of Latching? HighFlow Webshop 3
meneer peer Lengte schroefdraad Bulgin switches Cases en Modding 3
Sw333t "Bulgin" on/off switch met groene led-ring HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Mobomonster Powerswitches van Bulgin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Besje ModMyToys Vandal resistant switch 22mm - momentary RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
O Lamptron 22mm vandal switch HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TYPHOON Lamptron Vandal Switch Cases en Modding 2
D Lamptron Vandal Switch aansluiten op microcontroller Handleidingen en Installatie Tips 6
K Vandal switch op een lamptron cffl inverter plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 23
M Hoe Lamptron Vandal Switch aansluiten? Cases en Modding 9
K oneigenlijk gebruik vandal powerswitch Cases en Modding 5
Flipmode 16mm Vandal Switch Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
meneer peer hoe sluit je een vandal switch aan. Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Psu power connectors Cases en Modding 2
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote Cases en Modding 6
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason EK-Quantum Power Kit D-RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EVGA Power Link Adapter - PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
arwin74 EVGA power link Gevonden 0
Sw333t ModMyToys 3-Pin Power Distribution PCB 3xWay Block [MMT-PCB-3WAY] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Freddy Classy 220v Power Plugs / Stekkers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
Tath AquaComputer Power Adjuster 3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Corsair 24-pins sleeved ATX power cable voor RM type voedingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H ModMyToys 3-Pin Fan Splitters / Power Distribution PCB's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D [CLOSED]Inter-Tech Combat Power 750W Gesloten 6
ProAce Lenovo T61 power on password Problemen & Oplossingen 2
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
fatal_error.be Bitspower X-Station LED Power Hub-wit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
tomasvanderpijl 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Singular1ty [REFUSED] Be Quiet! Dark Power Pro10 550W Verkocht 2
F [VERKOCHT] Cooler Master Real Power M1000 Verkocht 1
canonchiel Fractal Design Power Gallery & Build Logs 32
H BITSPOWER X-Station LED Power Hub (in oranje aub) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
1 19johnny73-Johan-Recom evo power station Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Ludwig Green power Gallery & Build Logs 10
volcom Phobya sata power extension 30cm black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Adam Vandervorst evga 1650 watt power suply !!! Hardware & Software 16
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W Stroom / Energie / Power / Watt meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
XenoMorpH 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
K Žabe Power PC Gallery & Build Logs 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan