• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

aquariumpomp voor water cooled xbox360

dutch_joker

New member
hey allemaal,
Dit is mijn eerste post op dit forum.
Zal mezelf eerst even kort voorstellen.

Ik ben Jarne, 22 jaar oud en kom uit het mooie en gezellige Brabant.
Niet geheel onbekend met deze site, heb namelijk al een aantal producten afgenomen.
Genoeg over mijzelf:051:

Ik heb "gekke" idee in mijn hoofd, om een xbox360 slim te watercoolen. De reden hiervoor is eigenlijk kort en bondig.
"Gewoon omdat het kan" en het lijkt me een leuke uitdaging. Aan de zijkant zal ik 2 windows maken en uv leds plaatsen, zodat de uv slangen mooi naar voren komen. Verder zal de HD verzien worden van plexiglas i.p.v. een lelijke grijze plaat.
De cd-rom driver zal ook "onthoofd" worden en worden voorzien van een speciale plastic plaat.
Waterblock: XSPC Xbox 360 Slim Waterblock
Radiator: MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator
Fans: 3x Cooler Master 120MM LED Switch R4-L2S-12KB-GP 1200RPM (Heb ik nog liggen)

Nu zit ik alleen nog met een vraag. Het gaat namelijk over de pomp.
Ik heb nog een andere hobby en dat is het houden van vissen.
Nu heb ik nog een kleine externe pomp staan. Ik zag dat sommige mensen de eheim compact 600 gebruiken en daar een apart reservoirs voor hebben. Nu heb zelf nog een Eden 501 liggen (Dit zal jullie vast niet veel zeggen).
Dit is een externe 600l/per uur pomp die een eigen reservoir heeft.
voor de beeldvorming: eden.jpg

Zou dit bruikbaar zijn of? Wat me wel opviel, was dat op de pomp stond maximaal op 45 graden. :S Geen flauw idee hoe warm een watercooled xbox wordt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:026:

Welkom op het forum van HighFlow. :)

De specs van Eden geven 300 l/u voor de 501.

http://www.edensrl.com/upload/prodotti/17scheda_500_range.pdf

Maar die liters per uur zeggen niet veel voor het gebruik in een afgesloten waterkoelcircuit. De hoeveelheid l/u is dan afhankelijk van hoeveel weerstand het circuit de pomp biedt. De opvoerhoogte in meters uitgedrukt is een waarde van groter belang om te weten te komen in hoeverre een pompje geschikt is voor waterkoeling. (hier meer info over die druk)

Die info staat niet in de pdf van Eden. Maar waarschijnlijk is het een pompje met een opvoerhoogte van ongeveer 1 meter. (Dat schat ik zo een beetje op basis van die 300 l/u icm het vermogen van 5W)

Om werkelijk te weten te komen of de pomp geschikt is voor jouw waterkoelset kan je de boel het beste even uittesten. Sluit de pomp aan op het blokje en en pomp een x hoeveelheid water erdoor. (bv op het aanrecht in de keuken een proefopstelling maken) Je ziet dan vanzelf of er een beetje water uit het blokje komt.

Ditzelfde heb ik eens gedaan met een (heel) klein dompelpompje waar ik de specs niet van kende. Zonder blokje kon dit pompje wel wat water verplaatsen. Het was wel een vrij zwak straaltje dat eruit kwam. Met een CPU blok erop aangesloten kwam er bijna geen water meer door.

Op procooling (oud, maar nog steeds zeer informatief forum) kwam ik wel een paar topics tegen waar gesproken werd over Eden pompjes. Alleen niet de 501. Waarschijnlijk omdat procooling al niet meer actief was toen de 501 uit kwam.
Het zou wel leuk zijn als je die Eden pomp kan gebruiken. Waterkoelen op de oldskool wijze. :p (behalve dan de kant en klare blokjes)

Welkom op het forum van HighFlow. :)

De specs van Eden geven 300 l/u voor de 501.

http://www.edensrl.com/upload/prodotti/17scheda_500_range.pdf

Maar die liters per uur zeggen niet veel voor het gebruik in een afgesloten waterkoelcircuit. De hoeveelheid l/u is dan afhankelijk van hoeveel weerstand het circuit de pomp biedt. De opvoerhoogte in meters uitgedrukt is een waarde van groter belang om te weten te komen in hoeverre een pompje geschikt is voor waterkoeling. (hier meer info over die druk)

Die info staat niet in de pdf van Eden. Maar waarschijnlijk is het een pompje met een opvoerhoogte van ongeveer 1 meter. (Dat schat ik zo een beetje op basis van die 300 l/u icm het vermogen van 5W)

Om werkelijk te weten te komen of de pomp geschikt is voor jouw waterkoelset kan je de boel het beste even uittesten. Sluit de pomp aan op het blokje en en pomp een x hoeveelheid water erdoor. (bv op het aanrecht in de keuken een proefopstelling maken) Je ziet dan vanzelf of er een beetje water uit het blokje komt.

Ditzelfde heb ik eens gedaan met een (heel) klein dompelpompje waar ik de specs niet van kende. Zonder blokje kon dit pompje wel wat water verplaatsen. Het was wel een vrij zwak straaltje dat eruit kwam. Met een CPU blok erop aangesloten kwam er bijna geen water meer door.

Op procooling (oud, maar nog steeds zeer informatief forum) kwam ik wel een paar topics tegen waar gesproken werd over Eden pompjes. Alleen niet de 501. Waarschijnlijk omdat procooling al niet meer actief was toen de 501 uit kwam.
Het zou wel leuk zijn als je die Eden pomp kan gebruiken. Waterkoelen op de oldskool wijze. :p (behalve dan de kant en klare blokjes)

Bedankt voor de moeite. Plan gaat toch helaas niet door. Ik kies toch voor een oude xbox 360. Dus niet de slim versie.
Reden hiervoor is dat er meer mogelijkheden zijn voor het modden hiervan. Full window bij de slim zie ik nergens en dat wil ik graag. Ook wil ik proberen alles intern te maken. Grotere uitdaging, dus meer plezier. Ik zal het verloop bij houden op het forum.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
SeaShark Wat nodig voor Custom PSU Kabels? Hardware & Software 0
P Verschillende types voor RTX 3080Ti?? Waterkoeling 5
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
Bokeh Bitspower reserve rubbers voor EMLA16 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan