Hier het standaard intro'tje,
Ik volg al een tijd de casemods etc. op deze site en andere bekende 'casemod sites'. Een tijd geleden zag ik een G5 mod en vanaf toen had ik mezelf altijd al voorgehouden om dat ook eens te doen.
Daar is zo'n 1,5 jaar overheen gegaan maar toen kreeg ik het idee om eens een ad op marktplaats te zetten. Kort na het plaatsen reageerde iemand hierop en twee dagen later had ik de kast in huis.
beetje blurry pics maar toen ik daar achter kwam lag alles al uit elkaar.
De plannen:
- Slopen >
(done)
- Gigabyte P35 DS3 compitable maken.
komt een nieuwer bord in, welke dat wordt weet ik aan het einde van het project. Er komt een standaard moederbordtray in
- Window in side panel maken.
- 'buiten ding' en side panel mirror finish poetsen.
- midden/binnen cage een andere kleur spuiten.
- leds of andere verlichting.
Worden witte leds
- watercooling inbouwen.
De Specs zullen
dit NIET worden:
- Gigabyte P35-DS3
- C2D E6600
- XFX 7900GTO
- 200GB maxtor HD
- Antec NeoHE 500W
verouderde hardware, alleen de antec NeoHE heb ik nog en die heeft coilwhine dus daar moet een nieuwe voor komen.
Specs van waterkoeling zijn:
- 1x 120mm rad
Black ice pro rad
- 1x 240mm rad
TFC rad
- Liang DDC 1T
worden er 2 ipv 1 + XSPC top
- Asetek NB blok
NB blok wat bij het mobo hoort, geen asetek iig
- Asetek GPU blok
fullcover blok
-
Swiftech Apogee GT CPU blok
Wss de d-tek fuzion v2
- Alles met 1/2" aansluitingen en slangen
- Heb hier ook nog een asetek res liggen maar kweet nog niet of dat in de kast gaat passen, zoiezo ga ik een fillport maken en een port om alles leeg te laten lopen.
reservoir wordt custom made, fillport en drainports komen er nog wel in.
Dit is wat er bij zal komen in de wc loop.
verouderde foto dus, iemand nog een 240mm rad kopen? (is nooit gebruikt) .
Oude wc loop, de
pomp en CPU blok zullen dus vervangen worden.
verouderd
De 240 rad komt in de voorkant te staan en de 120mm zal in het dak komen, ben alleen nog opzoek naar een mooie oplossing om het gat af te werken zonder het design aan de buitenkant aan te passen. (dus als iemand nog ideeën heeft?
)
120mm rad komt in bodem met een gepolijste radgrill
Ik ben alvast begonnen met alles uit elkaar te halen. Goed, een halve dag en 100.000 schroeven verder:
omhulsel/buitenkast
binnenkast
Het dvd-drive frontje dat hergebruikt zal worden.
Het aantal schroeven dat eruit moest alleen om de buiten van de binnenkast te krijgen, dus zonder de HD cage etc.
Dit vind ik wel een coole foto
Nou dat was het dan, morgen ga ik langs de gamma en haal wat high grid schuurpapier om te beginnen met de anodisatielaag te verwijderen. Ook zal ik eens wat gaan spelen met de camera instellingen want de high-res foto's zien d'r echt niet uit.