• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

alg in waterloop met demi water

dio

New member
beste allemaal,

laatst mijn pc geupgrade naar een core i7 875K een ander cpu blokje er op en gaan weer, nu kwam ik tijdens het overzetten van mijn water koeling wat groene alg vorming tegen :S
dit wil ik uiteraard tegen gaan, wat kan ik hier tegen doen?
ik wil gewoon demi water blijven gebruiken als het kan...
ik heb ooit wel eens wat gezien op dit forum over een dingetje wat je in je resevoir kon stoppen... ( het leek op een boor krulletje ) maar ik kan het niet vinden en ik weet ook niet zeker of het er wel voor bedoeld was.

kunnen jullie me misschien helpen?

gr dio.
 
Silver KillCoils by iandh

Die zocht je ?

Maar als je nu al met alg zit is voor mijn gevoel een vloeibare oplossing nu eerst beter ?
Daar een aantal malen mee spoelen lijkt me.
Als je al alg hebt is het enige wat je zonder door spoelen berijkt een systeem vol dooie algen.

Let wel, ik heb totaal geen ervaring met algen (gelukkig) dus wat ik hier beschrijf is een gevoel.
 
ehm nee sry, ik heb een koolance exosV1.0 ( een oud ding ik weet het ) die zit vol met 8mm slangen en een reservoir met 2 dompelpompen en een 240 radiator.

het slangdeel wat aangeslagen was met alg zat in me pc kast, die heb ik vervangen.

ik denk dat ik dan maar beter kan gaan spoelen ja, en dan die killcoils er in hangen.

gr dio.
 
@kerensky thx voor de tip

@k.3nny das niet goed zeker....
het is wel een koeling zoals ze hem toen de tijd verkochten, ik heb er niets aan veranderd, met andere woorden als het niet goed is hebben ze bij koolance de fout gemaakt :S
 
ok jongens, ik begeef me op een onbekend terrein, een pre-based fluid...
zoals ik het zie 2 opties, een nieuwe radiator maar dan van koper, of een pre-based fluid
en bij die laatste ga ik er even van uit dat dit de goedkoopste oplossing is en dat ik het gewoon op highflow kan bestellen...
 
pre based fluid daar zit vaak al anti corrosie in (dat vertraagd de alu koper reactie, maar stopt hem NIET)

idd is de pre based atm de goedkoopste optie...
alleen op de lange duur is een koperen rad goedkoper (1 fles pre based elke keer 10 euro)
terwijl 1 liter demi miss 50 cent hooguit een euro is, en een silvercoil of petra's PT nuke veeeeel langer meegaan... :)
 
Met die MagiCool hou ik hier een AMD dual core (95W max.) en een NV8800GTX koel.

Nu wordt dat systeem niet zwaar belast, beetje surfen, on-line browser-based "platform"
spelletjes, msn, enz. maar met 3x Nexus PWM @ 700 rpm (is minimaal) blijft het lekker
koel, slechts een paar graden boven kamer temperatuur.

Ik denk dus dat die MagiCool's zeker "bang for the buck" zijn ;)
En doen het vrij aardig met low rpm fan's door de vrij holle constructie.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
88Gamer88 Waterdruk weg, Alg groei in loop ? Waterkoeling 12
G [spoed] korte vraag mbt verwijderen alg Waterkoeling 9
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
G RVS in waterloop Waterkoeling 26
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies Waterloop meerdere componenten. Waterkoeling 2
Stephan---pro Mischien interessant voor je waterloop Algemene Discussies 5
S waterloop, vulling en aftapsysteem Waterkoeling 5
D Advies waterloop! Waterkoeling 30
M Beste waterloop !! help Waterkoeling 8
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
HighFlow EK-Quantum Kinetic TBE D5, pump/res combo met DRGB/ARGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan