• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Beste waterloop !! help

Mark90

Junior Member
Hallo,

ik heb afgelopen weken me pc watergekoeld dit was een HD3870 en een Q9550.

Toen was de waterloop op deze manier=pomp,video,cpu,radiateur>
de cpu was toen 30 graden idle 33 tot 35.

Aangezien ik nu een 4870 weer heb met een fullcover waterblock is de waterloop veranderd.
pomp,cpu,videokaart,radiateur je zou verwachten dat de cpu kouder zou zijn maar nee 4 a 5 graden warmer en ik heb wel andere pasta er tussen eerst goedkope meuk nu heb ik er artic silver 5 tussen zitten...
ik heb een pomp van 450l/h en een 2x120 radiateur


Groetjes,

Mark
 
Remounten zou kunnen helpen. Dat kan (hoogstens) een graadje of twee schelen. Misschien is de omgevingstemp ook wel ietsje hoger dan voorheen. Als je die twee dingen bij elkaar opteld + dat je nieuwe kaart iets meer warmte geeft (ongeveer 40W meer) , kan je temp verschil te verklaren zijn.

Heb je de processor overgeklokt? Want een Q9550 + een HD4870 + een 10W pomp dumpen samen ongeveer 200W aan warmte in het water. Dat is voor de meeste 240 radiatoren van ongeveer 3cm dik al een aardige kluif om te verwerken. (hangt ook weer af van wat voor fans je hebt).
 
Een 4870 is echt een heethoofd, helemaal niet gek dat je temps hoger zijn..

verder, kan je ons vertellen WELKE wc onderdelen je hebt? want als je bijvoorbeeld thermaltake troep hebt, is het helemaal niet gek dat je zulke temps hebt:icon_rolleyes:
 
idd 'n 4870(+-180w) dumpt heel wat meer hitte in het water dan je vorige hd3870(+-110), maar dat zeiden de heren voor mij ook al

wat kan helpen is op je rad push pull fans zetten
een sterkere pomp kopen, ik vermoed dat je nu 'n xspc 450 pompje hebt, een ddc 3.2(5) heeft een veeeeeeeeel groter opvoerhoogte dus die kan het water vele malen sneller rondpompen, waardoor het "opgewarmde" water sneller in je radiator komt waar het dan weer 'n beetje afgekoeld wordt, maar ditgebeurt dan meerdere malen binnen dezelfde tijd dat je vorige pompje nodig had om het water 1x rond te pompen

ik zelf ben nu eig bijna elke week de setup van m'n hoofdpc aan het veranderen, eerst cpu only, dan met mobo derbij in de cpuloop

en nu heb ik 2 4870's in crossfire met fc ek blokken en daarna volgt mijn q9550 met 'n fuzion v2 en in de bios lees ik iets va n'n 26°C uit met 'n pa120.3 met 3 yate loon's op ... (in push)

vrij goed lijkt me en helemaal niet veel slechter dan cpuonly, nu is het wel zo dat ik het met verschillende blokjes al heb gehad, maar deze loop is zeer highflow (t-line) en ddc3.2, echt zo weinig mogelijk restrictie ...

'k ziou de stresstemps moeten kunnen testen, maar m'n windows is gaar (select proper boot device etc ... en wil niet herinstallen omdat er nog wat belangrijk tedoe op die disk staat ... maarja, dat is niet echt meer ontopic
 
De Aquacomputer airplex PRO 240 lijkt heel veel op de macicool slim radiatoren.
Hele goede rads voor low fanspeeds dankzij dat ze dun zijn. Maar omdat ze zo dun zijn kunnen ze ook minder warmte dumpen dan dikkere 240mm rads. Push pull met de fans zal op deze radiator weinig verbetering geven omdat ze van één kant al goede beluchting krijgen.

Beste optie om de temps lager te krijgen is denk ik een extra rad erbij of de huidige vervangen door een grotere. Als extra rad zou je al voldoende kunnen hebben aan een magicool 120mm. Dan zit je ongeveer weer op het niveau van met de 3870 in je loop. Of ietsje duurder: een xspc RS voor ietsje meer capaciteit.
Mocht je ruimte tekort komen kan een yate loon D12SL-12C fan uitkomst bieden. Die is 20mm dik ipv 25mm ;)
 
De Aquacomputer airplex PRO 240 lijkt heel veel op de macicool slim radiatoren.
Hele goede rads voor low fanspeeds dankzij dat ze dun zijn. Maar omdat ze zo dun zijn kunnen ze ook minder warmte dumpen dan dikkere 240mm rads. Push pull met de fans zal op deze radiator weinig verbetering geven omdat ze van één kant al goede beluchting krijgen.

Beste optie om de temps lager te krijgen is denk ik een extra rad erbij of de huidige vervangen door een grotere. Als extra rad zou je al voldoende kunnen hebben aan een magicool 120mm. Dan zit je ongeveer weer op het niveau van met de 3870 in je loop. Of ietsje duurder: een xspc RS voor ietsje meer capaciteit.
Mocht je ruimte tekort komen kan een yate loon D12SL-12C fan uitkomst bieden. Die is 20mm dik ipv 25mm ;)

Oke dankjewel voor je reactie:D ik heb nu 2x een antec tricool die standaard worden geleverd bij de ANTEC PERforma one P182 kast die heb ik ook ik ben hem nu aant stressen op 3.4ghz stock 2.83 en hij word 64 graden
IK heb de radiateur op een console van hout naast de computer geschroeft:p dus hij kan goed lucht zuigen de test is inmiddels klaar IDLE 37 graden en ik kan van mijn baas nog een 1x140 radiateur krijgen.
Ik wil me quadcore uiteindelijk op 3.8 laten lopen maar kan ik dat doen met de tempraturen van nu?? of eerst een extra rad erbij
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy [2023] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy [2022] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
Freddy [2021] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen 2020-2021! HighFlow Computer Cooling Shop 3
HighFlow Fijne feestdagen en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 5
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Freddy [2019] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
Enola beste fan 140 mm voor een rad en airflow? Waterkoeling 11
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
P Beste fans voor push/pull combi Waterkoeling 6
AQuAKiNG beste lak voor radiatoren Cases en Modding 5
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
volcom beste 120mm rad voor cpu only koeling? Advies Waterkoeling Setup 5
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
S Beste optie voor fitting op EK-D5 Vario X Waterkoeling 4
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
olympus Beste (budget) headset Hardware & Software 11
J Beste verlichting voor in m'n case? Cases en Modding 6
stigma Beste Thermal pads Overige Koeling 1
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
DeKentering Beste setup met de producten die ik heb?? Waterkoeling 3
arwin74 Welke pomp is nu het beste ? Waterkoeling 3
J Beste plek voor mijn radiator Waterkoeling 2
F Welke laptop is de beste keus voor mij :S Hardware & Software 9
A Beste fans voor op H100. Waterkoeling 2
S Water Koeling voor mijn computer Wat is het beste. Advies Waterkoeling Setup 28
jev09 Beste CPU Block (performance) Waterkoeling 11
jev09 Beste Koelvloeistof Waterkoeling 45
Vissa Highflow, zonder twijfel de beste! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy HighFlow Beste Webshop: Hardware.info Awards 2011, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 17
Freddy HighFlow Beste Webshop: Tweakers Gouden Steeksleutel, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 36
K Goeiemiddag beste mensen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
P hoe kan je het beste letters uit een pc paneel halen? Cases en Modding 6
D3T0X Wat is de beste keuze voor oc 2500k? Overclocking 13
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
sir serial Wat is je beste aankoop/deal op pc gebied ooit? Algemene Discussies 34
F wat zijn jouw beste wensen voor 2011 Algemene Discussies 8
maomanna Beste 32" LED TV? Hardware & Software 1
R Welke sleeve is de beste ? Cases en Modding 11
Katsie beste ram keuze? Hardware & Software 11
E Waar kun je het beste fijn schuurpapier kopen Cases en Modding 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan