• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[6950 CFX + GA-X58A-UD7 NB] - EK-FC Bridge DUAL Serial

Dijkertje

New member
Beste Highflowers,

Ik wil graag mijn nieuwe GPU's in een aparte loop laten koelen, met een kleinere maat slang (3/8 ipv 1/2 om verwarring te voorkomen e.d. en om het waterkoelblokje op de Gigaybyte GA-X58A-UD7 ook mee te nemen).

Ik wilde hiervoor graag de EK-FC Bridge DUAL Serial gebruiken of iets wat daarop lijkt om de dual CFX in waterkoeling netjes weg te werken.

Ik ben van plan twee waterblokken van EK te gebruiken, de EK-FC6970 - Acetal x2.

Ik zal de volgende componenten gebruiken: http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=2615&hash=dbd044061346d5bede49aa037a860468 (moet nog slang hebben e.d. en dus de fittingen voor de CFX opstelling).

Wat raden jullie mij aan om zoiets aan te pakken? Om het te verduidelijken heb ik het in paint lichtelijk nagetekend:

Rood stelt de slang voor en grijs stelt een afsluitkapje voor.

Het zou dus leuk (en netjes staan) om de EK-FC Bridge DUAL Serial te gebruiken, maar wat moet ik daarbij allemaal bijbestellen?



Rood is nu dus al aanwezig, en blauw (2e loop) zou ik erbij willen hebben.
 
Allereerst moet de flow door de GPU's anders. De 2 manieren waarop je het hierboven weergegeven hebt zorgen er namelijk voor dat de bovenste GPU (in onderste plaatje) geen flow krijgt.

Daarbij zou ik de NB op de CPU loop gooien. Hij produceert niet genoeg warmte om veel invloed te hebben op je CPU met zo'n grote radiator, en die twee GPU's kunnen alle koelcapaciteit van zo'n 240 radiator gebruiken :).

Ook heb je minimaal 6 fittingen nodig: 2 voor de GPU blokken, 2 voor de radiator, en 2 voor de pomp+reservoir.

Hier is de aangepaste versie van je winkelwagen met alle onderdelen die je nodig hebt.

Hier heb ik even uitgetekend hoe je de Serial Bridge van EK kan aansluiten. Je krijgt bij de bridge als het goed is een handleiding waar dat ook uitgelegd wordt, lees die zeker even door.

eg5vdt.png
 
Bedankt voor de adviezen allen. :)
Ik heb niet echt plek voor een 360 rad of een RX240 (dubbel zo dik), dus vandaar.
Ik denk dat het prima moet lukken en zo niet kan ik altijd nog switchen met de RX480, maar de rede dat de CPU enkel op de RX480 zit is vanwege een lekkere i7 930. :)
 
Ik heb nu mijn i7 930 verkocht e.d. en heb in de tussentijd van de eerste post 3x 6950 gehad en een paar weken geleden 2 6950's verkocht en nu heb ik mijn laatste 6950 in ruil met een 6990 waar ik graag een waterblok voor wil kopen (EK nickel en acetal).

Ik zit op dit moment nog te wachten op mijn i7 2600k maar mobo en geheugen zijn al binnen. De 2600k is 32nm en mijn doel is minimaal 5Ghz met waterkoeling natuurlijk.

Ik beschik op dit moment over een 480 rad, EK supreme HF (voor de 2600k) en de XSPC dual bay res met D5-MCP655 Swiftech pomp. Aangezien de zomer er ook weer aan zit te komen (de temperaturen iig) ben ik de hitte uitstoot van videokaarten ook gewoon zat.
Mijn vraag is dus, is het voldoende met een 480 rad om een 6990 (met flinke overclocks, expres niet de gtx590 genomen :p) en een i7 2600k op minimaal 5Ghz (1,4 ~ 1,5V ofzo?) fatsoenlijk te koelen? Het rad is een XSPC RX480 (de dikkere versie) i.s.m. 8x Scythe Ultra Kaze 3k RPM (als het moet)

Zat er namelijk aan te denken (heb een HAF X) om een Single 140 rad erbij te nemen en deze na de CPU te monteren en dat die naar de 6990 gaat > 480 rad en dan weer terug naar de pomp/res combo.
 
Dat zou genoeg moeten zijn. Zolang je niet tegelijk Furmark en Prime draait (standaard load tegelijkertijd moet wel kunnen) zullen je temps in orde blijven :). Zeker met zo'n stevige push/pull moet de koeling voldoende zijn ;).
 
Dat zou genoeg moeten zijn. Zolang je niet tegelijk Furmark en Prime draait (standaard load tegelijkertijd moet wel kunnen) zullen je temps in orde blijven :). Zeker met zo'n stevige push/pull moet de koeling voldoende zijn ;).

Mja, de HD 6990 wil ik ook een aardige overklok meegeven en de 2600k wil ik minimaal op 5Ghz, zou dat echt prima zijn of ben ik toch beter af om dus een 140 rad erbij te nemen?

Mijn plan met het 140 rad zou dan zo moeten lopen:
pomp/res --> i7 2600k supreme hf --> 140 rad --> hd 6990 ek blok --> 480 rad --> pomp/res

Zou eventueel ook nog een dunne 240/280 kwijt kunnen binnenin, maar met de dikte van de RX480 past een HD6950 er al niet fatsoenlijk in, dus laat staan een HD6990.
Die 140 zou ik dan kunnen monteren aan de achterkant van de HAF X naast het I/O shield gedeelte en was dan van plan om dat met push/pull configuratie te doen (zoiets als een Corsair H50/H70).

Mijn originele plan was om twee loops te gebruiken, maar dat is prijstechnisch gezien niet mogelijk nu.

Wat zou dan het beste 140 rad zijn (voorkeur gaat uit naar high speed fans die ik laat regelen door een fancontroller)?
Ik zelf zit te twijfelen tussen Phobya G-Changer 140 en Black Ice GT Xtreme 140

Wat is ook trouwens een goede fan controller met minimaal 5 fan ingangen die ik dan d.m.v. 5 fan splitters 10 fans laat aandraaien (2x 4 bij RX480 en 2x 1 bij 140 rad)?
Zo te zien zit ik dan vast aan de 6x30W Lamptron met dat touchscreen (moet wel schermpje hebben), maar als er 6x20W bestaat zonder dat touch ongein en gewoon een display met draaiknopjes dat (een stuk) goedkoper is, heb ik dat liever.
 
Laatst bewerkt:
Als je push/pull gaat doen, zou ik gaan voor de GT Xtreme. Deze radiatoren presteren zeer goed in push/pull configuratie, zeker met snellere fans.

Ik denk niet dat de 140mm rad nodig is, maar als je hem er graag bij wilt, zelfs als is het maar voor dat laatste kleine beetje, laat mij je dan niet tegenhouden ;).

En qua fancontrollers heb je bij HighFlow dan keuzes:

Lamptron FC-8 Fan Controller 8x 30W Channels Black (8 kanalen, 30W elk)
Lamptron FCT Fan Controller 6x 30W Channels - Touchscreen - Black (6 kanalen, 30W elk)
Sunbeam Rheobus Extreme Black (6 kanalen, 30W elk)

De Rheobus Extreme is waarschijnlijk de slimste keuze, hoewel de LEDs erg fel schijnen te zijn (niets wat modden niet kan verhelpen ;) ).

Een andere fanctroller die ik zelf erg interessant vind is deze:
Sunbeamtech Rheosmart 6 Fan Controller

6 kanalen, 30W per kanaal, en de keuze tussen handmatig aansturen of via PWM van het moederbord (dus softwarematig).
Helaas kon Freddy die niet krijgen toen ik het hem voor het laatst vroeg (misschien iets verandert nu Freddy?)...:(

Succes met je keuze ;).
 
HAF X staat toch op de grond dus qua LED maakt het niet echt uit, maar nu een review van de Lamptron 6x Touch te hebben gelezen ga dan toch maar voor die. Had voorheen een Scythe controller met 4x 1A per kanaal en 1 kanaal (3 werken er nog 'maar') werkt gewoon helemaal niet meer.

Heeft die GT Xtreme 8 schroeven om 2 fans te monteren of moet ik nog een setje erbij nemen?
Neem denk ik de Yate Loon 140mm's op 2300rpm.

Misschien zal die 140 niet erg veel effect hebben, maar het is altijd leuk om het in elkaar te zetten. :)
Ben dan wel weer een berg geld kwijt maar dan heb ik weer wat te pronken. Zal ook wel wat foto's maken. :D

Morgen komt de 2600K binnen en vrijdag de 6990 en denk dat ik dan morgen ook gewoon de bestelling alvast doe. Denk dat ik tot en met vrijdag gewoon met stock koeling even zal draaien en daarna is het blazen geslagen. :)

Bedankt voor je snelle post!
 
Misschien is dit een noobvraag maar ik weet het even niet meer. Ik ben nu aan het lektesten met de GT Xtreme en Ek-FC6990 waterblok en de XSPC dual bay res met plaats voor de D5-MCP655 pomp. het water in de slangen ziet er mooi zuiver uit, echter in het reservoir ligt een 5mm laagje schuim dat maar niet weg wil. Kost dit gewoon tijd en maak ik mij gewoon zorgen om niks?
 
Gebouwd en al, maar er blijft heel veel lucht in de slangen zitten. Het reservoir is gewoon zuiver.
Ik heb hieronder twee foto's:




Hoe krijg ik de lucht het beste eruit? Heb al veel gekanteld met het RX480 rad en een hoop geknepen maar dat geknijp heeft niet veel opgeleverd geloof ik.

De loop loopt als volgt: Res met ingebouwede pomp > EK Supreme HF (CPU) > Black Ice GT Xtreme 140 Rad > EK FC-6990 blok > RX480 ras > res met ingebouwde pomp.
In elke verbinding zit wel een beetje lucht. In de een meer dan de ander. Hoe kan ik dit het gemakkelijkst oplossen?
Als er meer foto's benodigd zijn o.i.d. laat maar weten en ze komen er aan.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P [waterkoeling] CM690II i7 2600k 2x 6950's CFX Advies Waterkoeling Setup 7
W Club3D 6950 Coolstream waterblok probleem Waterkoeling 6
M advies voor i5 750 + 6950 2gb dirt3 Advies Waterkoeling Setup 12
R Welk blok op Club3d 6950 CoolStream 2GB Waterkoeling 4
DutchMicro [VERKOCHT] Radeon HD 6950 DCII Verkocht 14
S Full cover waterblock sapphire 6950 2gb dirt3 Waterkoeling 6
L Waterblock voor de Sapphire Radeon HD 6950 1Gb Waterkoeling 2
I Radiator oppervlakte voor i5-760 @4GHz + CF 6950's in CM 690 II? Advies Waterkoeling Setup 3
C [User-Review] Alphacool NexXxoS HD6970/6950-- GTX580/570 im Cartago´s Review HighFlow Product Reviews 1
Besje [Waterkoeling] mATX, Rampage 3 Gene, 6950 CrossFire, Da Box Blackheart Advies Waterkoeling Setup 9
Bullus Swiftech heatsink 6950 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
M I7 2600 k, 5850 cfx Advies Waterkoeling Setup 4
D Problemen met CFx + 2e scherm. Problemen & Oplossingen 26
N Advies waterkoeling 2x 4870X2 CFx Advies Waterkoeling Setup 45
animal baars [IN-ACTIVE] Gigabyte X58A-UD7 waterblock Gevonden 0
D [VERKOCHT] Gigabyte X58A-UD3R Verkocht 6
D Gigabyte X58A-UD3R Gesloten 1
animal baars Hulp OC i7-930 D0 + Gigabyte X58A-UD7 Overclocking 10
Bullus [VERKOCHT] Gigabyte GA-X58A-UD7 V2 Verkocht 5
S waterkoeling gigabyte x58a-ud3r NB & SB????? Waterkoeling 2
D [WC] 750 euro, i7 930, Gigabyte GA-X58A-UD7 NB, 1x HD4870X2 Advies Waterkoeling Setup 5
C [Waterkoeling] €300, I7 920, GA-X58A-UD7, GTX285 Advies Waterkoeling Setup 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan