Besje
<3 buildlogs
Hey,
Voor m'n nieuwe systeem wil ik voor het eerst waterkoeling gaan gebruiken, maar ik heb totaal geen ervaring, dus hoor graag of wat ik in gedachten heb enigszins klopt.
De hardware:
- Lan Gear Da Box 100 Blackheart (mATX)
- Corsair AX850 of Tagan 900W
- Asus Rampage 3 Gene
- 2x Radeon 6950 in CrossFire
- Corsair Dominator 2000 3x4 GB (met koelertje!)
Plaatjes voor een indruk van het systeem:

Ik wil de CPU en de videokaarten watergekoeld maken, vooral om de temperaturen binnen de perken te houden (de videokaarten zitten tegen elkaar en er is niet veel airflow). Wellicht wat overklokken. Hoe het eruit ziet is een belangrijke bijkomstigheid. En het lijkt me leuk om te doen!
De radiator zal buiten de behuizing een plaatsje moeten vinden, daarom is het makkelijk als ik deze snel los kan koppelen.
Ik heb tot nu toe dit in op mijn lijstje:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Waterkoeling
Nu heb ik nog een paar vragen:
- Met schroeffittingen kan het geheel toch zonder slangklemmen? Of is dit af te raden voor een beginner?
- Is de pomp sterk genoeg / goed? Het zou voor mij ideaal zijn als deze in het 5,25" slot zou kunnen, anders moet 'ie extern... Iemand ervaring?
- Ga ik genoeg hebben aan één 360 rad? Ook met een beetje overklokken?
- Is de TFC XChanger misschien ook in het zwart verkrijgbaar?
- Hebben jullie verder nog opmerkingen? Alle feedback is heel erg welkom! :icon_keel:
Ik hoor het graag! Alvast bedankt voor de hulp
Groeten, Stefan.
Voor m'n nieuwe systeem wil ik voor het eerst waterkoeling gaan gebruiken, maar ik heb totaal geen ervaring, dus hoor graag of wat ik in gedachten heb enigszins klopt.
De hardware:
- Lan Gear Da Box 100 Blackheart (mATX)
- Corsair AX850 of Tagan 900W
- Asus Rampage 3 Gene
- 2x Radeon 6950 in CrossFire
- Corsair Dominator 2000 3x4 GB (met koelertje!)
Plaatjes voor een indruk van het systeem:

Ik wil de CPU en de videokaarten watergekoeld maken, vooral om de temperaturen binnen de perken te houden (de videokaarten zitten tegen elkaar en er is niet veel airflow). Wellicht wat overklokken. Hoe het eruit ziet is een belangrijke bijkomstigheid. En het lijkt me leuk om te doen!
De radiator zal buiten de behuizing een plaatsje moeten vinden, daarom is het makkelijk als ik deze snel los kan koppelen.
Ik heb tot nu toe dit in op mijn lijstje:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Waterkoeling
Nu heb ik nog een paar vragen:
- Met schroeffittingen kan het geheel toch zonder slangklemmen? Of is dit af te raden voor een beginner?
- Is de pomp sterk genoeg / goed? Het zou voor mij ideaal zijn als deze in het 5,25" slot zou kunnen, anders moet 'ie extern... Iemand ervaring?
- Ga ik genoeg hebben aan één 360 rad? Ook met een beetje overklokken?
- Is de TFC XChanger misschien ook in het zwart verkrijgbaar?
- Hebben jullie verder nog opmerkingen? Alle feedback is heel erg welkom! :icon_keel:
Ik hoor het graag! Alvast bedankt voor de hulp
Groeten, Stefan.