• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

I7 2600 k, 5850 cfx

mystiqu

Member
- Wat is jouw budget?
Rond de 300,-
- Wat is jouw hardware?
i7 2600 K, 5850 CFX, 1 hdd, 1 ssd
- Welke behuizing heb je?
Antec Lanboy Air
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Videokaarten + proc
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Stilte, optisch en overklok :D
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Vooraan in de kast
- En overige informatie die van toepassing kan zijn

Nou ik heb zelf al heel wat gelezen mbt waterkoeling, en ben tot de (logische) conclusie gekomen dat een volledig setje van EK heel veel waar voor z'n geld bied, maar dat ik toch graag dingen anders zie.
Ik heb op 't moment eigenlijk 2 vragen:

Ten eerste, zal het veel verschil opleveren qua temps tussen 1 x 360 of 2 x 240 rads van EK, icm de HF set van ek? Want dan is het misschien interessant om naar 2 x 240 te kijken ipv 1 x 360.

En als tweede, zou ik zoiets kunnen doen. Maar dat kost me dan wel 100 euro meer als wat ik oorspronkelijk van plan was: Een EK HF360 set met andere vloeistof + 2 fittingen.

Als afsluitertje, is het slim om te beginnen met WK met zo'n prefab set van EK ? Bijvoorbeeld de HF 240, en als dat leuk loopt er nog een rad bij halen? Want heb nog nooit iets met WK gedaan en krijg toch lichtelijk de zenuwen :)

Alvast bedankt ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je binnen je budget wilt blijven dan is het waarschijnlijk best om voor de EK HF 360 te gaan en een blok + extra fittings bij te kopen. Als je enkel CPU + GPU wilt koelen zou dat moeten lukken.

Wat betreft 2 x 240 vs 1 x 360: ik ben zeker geen expert in die zaken, maar je hebt natuurlijk wel meer oppervlakte, en als je ze een beetje kan spreiden ga je misschien betere lucht aanzuiging hebben. Maar misschien dat dit deel best nog eens door een van de experts bekeken wordt :)

wat betreft je tweede optie, daar zie ik geen waterblock in voor je GPU, het block van EK kost een 84 euro, dus dan zit je daar al aan 460 euro ... Da's al flink boven je budget.

Wat betreft beginnen met zo'n setje, ja die setjes zijn een goeie keuze. Je weet zeker dat alles past en de onderdelen van het EK setje presteren ook zeer goed. Wat betreft uitbreidend werken, dat kan inderdaad, maar je moet zorgen dat je eerste set de minimum vereisten dekt. Zo wordt voor een CPU + GPU koeling meestal minstens een 360 rad aangeraden. achteraf kan je er dan wel nog extra rads bijplaatsen, zolang het geen problemen heeft voor je pomp.
 
Voor de 360 gaan, zeker gezien jouw budget en qua prestaties zal die extra 120mm bij 2x 240 niet heel veel uit maken.
Dan kan je beter later (als het echt nodig is, ik verwacht van niet), nog altijd een extra radiator bij plaatsen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
M [Waterkoeling] € 750, i7-2600, GTX780Ti, Corsair Obsidian 750D Advies Waterkoeling Setup 6
M VRM Heatsink Asus 5850 - vervanging Problemen & Oplossingen 1
Lqd [IN-ACTIVE] Asus 5850 + EK Block Verkocht 0
T [GEZ] EK WB 5850 Full-Cover blok Nickel/Koper Gevonden 0
F [Gez] 5850 Fullcover blok Gevonden 1
R MSI 5850 Twin Frozr II Advies Waterkoeling Setup 13
dio Los koelblok voor sapphire 5850 / Heatsink... Waterkoeling 5
Asphiax Waterblock voor sapphire 5850 vapor x Waterkoeling 15
Sanders [VERKOCHT] 2x Asus HD 5850 animo check Verkocht 16
soppy 5850 of GTX 460 Hardware & Software 2
T De keuze: een 5870 met 1gb of 5850 met 2 gb Hardware & Software 8
JeanPaul xfx xxx 5850 overclocken Overclocking 17
Caveman ek 5850 acetal besteld ipv ek 5870 acetal HighFlow Computer Cooling Shop 7
Thierry EK rambackplate 5850/5870 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
wunki Asus P6T Deluxe - Intel i7 - Radeon 5850 Advies Waterkoeling Setup 9
D Problemen met CFx + 2e scherm. Problemen & Oplossingen 26
P [waterkoeling] CM690II i7 2600k 2x 6950's CFX Advies Waterkoeling Setup 7
D [6950 CFX + GA-X58A-UD7 NB] - EK-FC Bridge DUAL Serial Waterkoeling 17
N Advies waterkoeling 2x 4870X2 CFx Advies Waterkoeling Setup 45

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan